Tom Leezer breekt neus in tiende etappe Tour de France

dinsdag 14 juli 2015 om 18:06
Tom Leezer breekt neus in tiende etappe Tour de France

Foto: Marcel Koch

Tom Leezer heeft bij een val in de tiende etappe zijn neus gebroken. Na de valpartij kon de renner van LottoNL-Jumbo nog wel terugkeren in het peloton en haalde hij als 178e met ruim 23 minuten achterstand de finish.

Tijdens de etappe was al duidelijk dat onze landgenoot een bloedneus had en enkele schaafwonden op zijn onderarm. Na afloop liet de organisatie van de Tour de France in het medisch bulletin weten dat onze landgenoot een gebroken neus heeft opgelopen. De verwachting is dat hij de Ronde van Frankrijk kan vervolgen.

Dit artikel delen:

13 Reacties

jerteg 14 juli 2015 om 18:07

Enige dieptepuntje voor vandaag

Javier 14 juli 2015 om 18:10

Onwijs balen! Hopelijk komt hij er doorheen!

AndriesW 14 juli 2015 om 18:15

De prestatie van zijn kamergenoot zal hopelijk een goede troost zijn en motivatie geven om door te gaan.

wiebipedia 14 juli 2015 om 18:15

Hoeveel potentiële invloed heeft zoiets op de ademhaling?

Rhohan 14 juli 2015 om 18:19
Quote:
Hoeveel potentiële invloed heeft zoiets op de ademhaling?

Dat ie meer moet drinken, vanwege een te droge bek? Hij gaat toch meer door z’n mond moeten ademhalen ;)

Fernandi 14 juli 2015 om 18:26

He tom rijd je in het rood vandaag?

Jazeker, kampioen doen of je neus bloed jonge

Borsje 14 juli 2015 om 18:33

Gisteren op de belg de documentaire over Poulidor gezien? Met welke verwondingen die al niet doorgereden heeft. Respect. Hoop dus ook dat Tom zijn TdFweg kan vervolgen.

Alto 14 juli 2015 om 18:38

Hopelijk heeft hij er weinig last verder van. Is een goede kracht in de ploeg.

Vraag me nu wel af waarin hij nu #Kampioen in wordt…..

Omhoog73 14 juli 2015 om 19:01

Nou die komt er wel doorheen hoor, voetballers gaan zelfs door hiermee.
Misschien dat hij zo’n mooi masker op moet?

richardm 14 juli 2015 om 19:12

Z’n neus wordt rechtgezet in het ziekenhuis wat verschrikkelijk veel pijn doet. Maar verder moet hier gewoon normaal mee te fietsen zijn lijkt me.

vanSpringel 14 juli 2015 om 19:22

Lotto-Tumbo !
LTD, Kelderman, Tankink, Leezer,……… wie is de volgende ?

ti-raleigh 14 juli 2015 om 19:27

edit : laat maar