Tom-Jelte Slagter: “Dit is goed voor mijn zelfvertrouwen”

maandag 11 september 2017 om 09:30
Tom-Jelte Slagter

Tom-Jelte Slagter liet zich in het voorbije Canadese tweeluik in de kop van de wedstrijd zien. De renner van Cannondale-Drapac behaalde in de twee eendagskoersen twee top-tien klasseringen. In Québec werd hij zesde en in Montréal stond hij met een derde plaats zelfs op het podium.


“Natuurlijk is het weer mooi om op het podium te staan”, vertelt hij aan de Telegraaf. “Het is er de afgelopen periode vaak ook net niet uitgekomen. Dat is dan frustrerend. Maar op dagen als deze wordt weer veel goed gemaakt. Dit is heel goed voor mijn zelfvertrouwen.”

Hij is met name blij blij met de prestatie in de wedstrijd in Montréal. Zijn ploeg was dominant aanwezig. “Als enigen hebben wij de koers hard gemaakt en geopend. Daardoor kregen we op anderhalve ronde van het einde de ruimte om met zes weg te rijden. In de sprint bergop weet ik dat ik mijn mannetje kan staan. Ik ging ook echt voor de winst. In de laatste ronde heb ik een paar beurtjes over geslagen. Ik heb erop gegokt, maar Ulissi was de betere. Dat moet ik erkennen. Daarom ben ik tevreden met deze derde plek.”

De Groninger maakt geen deel uit van de WK-selectie, maar komt na de blessure van ploeggenoot Van Baarle alsnog in beeld. “Het is afwachten hoe het met Dylan gaat, maar weet ook niet wie er nog meer op de reservelijst staan. Ik heb het echter nog niet uit mijn hoofd gezet”, geeft hij aan.

10 Reacties

Secondant 11 september 2017 om 09:36

Ben benieuwd wat hij in vrijbuitersploeg Dimension Data gaat doen volgend jaar! Hopelijk zien we hem wat vaker vooraan dan dat het de afgelopen jaren het geval was.

JVD 11 september 2017 om 09:41

Had eigenlijk gisterenavond het gevoel dat hij een unieke kans miste. Maar werd zo te zien wel echt op waarde geklopt.

teunster 11 september 2017 om 09:56

Precies JVD, absoluut op waarde geklopt, hij deed echt niets verkeerd. Ullisi ook niet trouwens :) .
Ik vraag me af of TJ dezelfde rol kan vervullen als Dylan van Baarle in het NL team. Desondanks lijkt het mij wel een goede aanvulling!

jobo14 11 september 2017 om 10:07

Meenemen naar het wk zou ik zeggen, misschien zelfs wel de grootste kanshebber aan nederlandse zijde…

wielerman 11 september 2017 om 10:11

@jobo14 dan ga ik toch eerder voor Poels.

freezeftw 11 september 2017 om 11:57

Hij zat te ver toen Mollema ging. Hij was de enige die nog de oversteek kon maken, dat deed hij deels met een tweede ag2r man in z’n wiel maar deze kletste hij er af. Die oversteek was indrukwekkend maar koste waarschijnlijk te veel energie welke hij miste aan de meet. Zonde. Gemiste kans op een grote prijs.

Liefhebbertje 11 september 2017 om 12:36

Boom is ook wel erg goed (of gaat hij al naar WK) en dan Poels of TJS… pfffff, zelfs dat is tegenwoordig moeilijk..
TJS was ooit een mega belofte en werd vergeleken met de jonge Gilbert en Valverde (en niet alleen door Nederlanders). hopen dat het er de komende jaren nog in zit. Ik hoop het, ik heb in ieder geval genoten.

Sebas 11 september 2017 om 13:06

Lang niet gek om TJS te belonen met een WK-plek. Kan het parcours aan, heeft vorm én zelfvertrouwen. Meenemen graag.

horsm 11 september 2017 om 20:56

Ja… of toch een sprinter mee naar het WK.

assen 11 september 2017 om 21:43

TJS, kan die een koers van ver boven de 200km aan? Hij heeft in ieder geval wel 1 keer goed in LBL gereden, al is dat wat weinig misschien.