Tom Dumoulin voor vijfde keer verkozen tot Wielrenner van het jaar

maandag 3 december 2018 om 21:28

Tom Dumoulin is opnieuw verkozen tot de beste wielrenner van Nederland. Op het Wielergala in Den Bosch won hij voor het vijfde jaar op rij de Gerrit Schulte Trofee.


De Limburger werd dit jaar onder meer tweede in de Giro d’Italia, Tour de France en op het WK tijdrijden. In beide grote rondes wist hij bovendien een individuele tijdrit te winnen.

Dumoulin was, net als de vier andere genomineerden niet aanwezig in Den Bosch. De 28-jarige renner van Sunweb moest zich noodgedwongen afmelden vanwege ziekte.

Dit artikel delen:

16 Reacties

oilsmoke 3 december 2018 om 21:33

#jesuisterpstra

AWestie 3 december 2018 om 21:43

Géén genomineerde was aanwezig? Dat vind nou een aanfluiting voor zo’n trofee, ook al is het een appelsmetperen-vergelijkprijs. Ziekte snap ik, en MvdP zit op een stage in zijn seizoen, maar wat voor excuus hadden de anderen?

Lennimator 3 december 2018 om 21:48

Mark Rutte moet ingrijpen!

maximumniels 3 december 2018 om 22:24

Ongelooflijk heb je Parijs Roubaix gewonnen in 1 seizoen en E3 en de Ronde in een ander seizoen en krijg je nog niet die troffee (in 2012 wel ja maarja niet wanneer die hem verdiende). Als ik Terpstra was was ik ook niet gegaan.

horsm 3 december 2018 om 22:32

Ja, ok Terpstra en Mattie waren natuurlijk ook uitstekende kandidaten. Maar Podium Tour? Daar kan natuurlijk in Nederland natuurlijk niets tegenop.

LucasR 4 december 2018 om 07:39

Ehm. De f@#%ing Ronde van Vlaanderen? Ik vind het onbegrijpelijk. Terecht dat Terpstra deze onzin boycot. Vorig jaar verdiende Dumoulin deze prijs natuurlijk wel.

girardengo 4 december 2018 om 00:21

Niet toevallig. Maar Dumoulin-Terpstra 5-0, dat is me toch te gortig (2012 tel ik daarvoor niet mee).

Groningen 4 december 2018 om 01:57

Helemaal mee eens. Dumoulin 2017, en wellicht ook 2018, helemaal terecht, maar Terpstra wordt stelselmatig ondergewaardeerd binnen het Nederlandse wielerwereldje (had 2014 bijvoorbeeld sowieso moeten winnen). Terpstra is wat eigenzinnig en ligt misschien bij sommige niet echt lekker….

Arry1337 4 december 2018 om 07:10

@Groningen
En juist daarom ben ik fan van Niki. :)

Chaba 4 december 2018 om 08:49

Ja natuurlijk een fantastisch resultaat voor Terpstra maar het is gewoon dat een podium in de Tour meer opvalt in Nederland. Dus begrijp de Keuze van Dumoulin wel.

Pol 4 december 2018 om 08:50

Een keer EK en 3 keer NK in een jaar tijd en 35 overwinningen tel ook niet mee. Niki ook geweldig gedaan. Jury weinig kennis van zaken.

Simon1 4 december 2018 om 10:34

1st De Ronde > 2de Tour

jp.vanoosterhout 4 december 2018 om 11:44

niki Terpstra is een goede renner,maar dat sommige hem boven dumoulin zetten is in mijn ogen belachelijk,dumoulin is by far de beste renner van nederland !

Mwielerfan 4 december 2018 om 13:48

Als hij ook wat wint zou het wel veranderen. Winnen is sowieso belangrijker dan tweede plaatsen.

assen 4 december 2018 om 12:17

De keuze voor Tom is zeker begrijpelijk (een NL die 2e wordt in de Tour EN 2e in de Giro is een unicum, meer nog dan winst in de RVV). Maar ik had het Terpstra gegund.

Allicht had Terpstra moeten winnen in 2012, dat was voor mij destijds veel minder te begrijpen.

Mwielerfan 4 december 2018 om 13:50

Mee eens. Nu kan ik voorstellen dat mensen dumoulin vinden, al is het lastig te begrijpen dat wielerkenners dat vinden.
Maar gezien bizarre winst van dumoulin in het verleden zou dat nu mooi rechtgezet kunnen worden