Tom Dumoulin streeft naar rentree in Vuelta

maandag 13 juli 2015 om 09:16
Tom Dumoulin streeft naar rentree in Vuelta

foto: Marcel Koch

Tom Dumoulin richt zich op een rentree in de Ronde van Spanje. De Limburger kwam vandaag precies een week geleden hard ten val in de Tour de France en moest daarna de strijd staken door een schouderblessure.

Het herstel van de schouderkwetsuur heeft zes weken nodig. Bij zijn ploegen Giant-Alpecin hopen ze hem op tijd klaar te stomen voor de drieweekse door Spanje. “We streven ernaar om Tom daar te laten starten”, zegt ploegleider Marc Reef in De Telegraaf. “Maar kunnen nu nog niet zeggen of het haalbaar is. Als dat te vroeg komt, zal hij zijn rentree maken in de Canadese wedstrijden GP Quebec en Montreal. Maar we moeten niet meteen grootse dingen van Tom verwachten wanneer hij terug is. Het WK op de weg in Richmond is eigenlijk pas het moment dat we verwachten dat hij weer terug op niveau is.

De massale val in de vierde etappe was voor meer renners het einde van de Tour de France 2015. Onder andere gele trui-drager Fabian Cancellara kwam er zwaar ten val en zou later die dag opgeven.

Dit artikel delen:

20 Reacties

el cyclisto 13 juli 2015 om 09:38

Daar zitten toch 2 tijdritten in, mooi!

Javier 13 juli 2015 om 09:47

Maar die ene is TTT!

WieVis 13 juli 2015 om 09:52

Waarschijnlijk gaan martin en cancellara ook naar vuelta na hun val

Turtlehead 13 juli 2015 om 10:01

Vuelta zou prachtig zijn, niet om te winnen, maar om conditie op te doen en hardheid, alles in voorbereiding op het WK Tijdrijden. ’t zal krap worden denk ik, maar ik hoop er op.

TeamNL 13 juli 2015 om 10:56

Dat kan een mooie ploeg worden voor de Vuelta met Dumoulin, Kittel, Veelers, Cheng Ji en Waeytens. Zou mooi zijn als de ploeg nog wat zeges pakt in de grote rondes anders is het wel erg triest tegenover vorig seizoen met 11 zeges.

el cyclisto 13 juli 2015 om 11:04

Jammer, maar de TTT kunnen ze ook goed doen als Kittel en de andere hardrijders in vorm zijn.

DeLuiaardVanLimburg 13 juli 2015 om 11:07

@redactie: “bij zijn ploeg” & de val was toch zeker in de derde etappe?

Koel 13 juli 2015 om 11:29

@TeamNL – 13 juli 2015 om 10:56
Zullen ze toch eerst Kittel op de rails zien te krijgen, twitteren kan hij in ieder geval, nu nog een flut koersje uit rijden…!

walkowiak 13 juli 2015 om 11:44

twee monumenten winnen is zeker zo mooi als elf ritten

krypton 13 juli 2015 om 12:05

@koel
De Ster ZLM Tour was niet flut genoeg?

Koel 13 juli 2015 om 12:10

@krypton – 13 juli 2015 om 12:05
Ik meen dat het Duits kampioenschap zijn meest recente optreden is geweest….
4 rondjes, daarna afgestapt, lijdzaam verzet, die jongen wil weg en zal Cavendish bij Etixx gaan vervangen schat ik zo in…

MooieMario 13 juli 2015 om 12:16

Ik verwacht weer een top deelnemersveld in de Vuelta. Eigenlijk alle toppers minus Contador. Hopelijk kan Dumoulin een tijdrit in een grote ronde winnen en een gooi doen naar de wereldtitel tijdrijden. Cancellara heeft niet zoveel interesse meer in die titel dus is hij een grote kanshebber met Martin en Dennis.

Hunneman180 13 juli 2015 om 12:22

Dumoulin eindigde vorig jaar tweede en vijfde in de Canadese klassiekers, waarom dan in godsnaam Vuelta rijden?

TeamNL 13 juli 2015 om 12:30

@Koel
Onzin! Kittel heeft nog een contract tot eind 2016 dus die is voorlopig nog niet weg.

Koel 13 juli 2015 om 12:34

TeamNL – 13 juli 2015 om 12:30
"Onzin"is relatief:
Met onwillige honden is het slecht hazen vangen, gewoon een afkoopsom incasseren, Kittel lijkt er geen zin meer in te hebben dus je moet wat…
Toen er een tijdje geleden niet direct duidelijkheid over een nieuwe sponsor kwam, was hij ook de eerste die ging piepen, een beetje te veel over het paard getild, hij vergeet dat hij dankzij deze ploeg geworden "iets" geworden is.
Bij Giant zijn ze niet te beroerd om ingrijpende beslissingen te nemen!

Pieter Peet 13 juli 2015 om 13:08

@MooieMario, waarop baseer je dat alle toppers behalve Contador naar de Vuelta zullen gaan?
Veel toppers die fit zijn en de Tour uitrijden zie ik niet zomaar naar de Vuelta gaan hoor. Valverde en Rodriguez zullen er wel zijn, maar ik zie niet meteen in waarom Froome en Nibali naar de vuelta zouden gaan. Nibali heeft dat vorig jaar na zijn Tourzege niet gedaan en Froome en Quintana waren er 2 jaar geleden na een succesvolle Tour ook niet bij.
Velen zullen na de Tour wat gas terug nemen en zich voorbereiden op het WK en de najaarsklassiekers. Van Garderen bv heeft nog nooit de Vuelta na de Tour gereden.

De Vuelta zou voor Dumoulin een goede optie zijn. Daar kan je veel wedstrijdkilometers maken om op tijd in vorm te zijn voor het WK. Wel jammer dat hij de wedstrijden in canada moet missen, daar reed hij vorig jaar prima.

Casperge 13 juli 2015 om 14:02

Froome, Quintana, Valverde, Rodriguez, Majka, Pozzovivo, Betancur, Landa en Rolland zijn de klassementsmannen die op de voorlopige startlijst staan volgens PCS. Zie nog geen tegenstand voor Dumoulin om de tijdrit te winnen.

dutchcycling 13 juli 2015 om 14:15

alles in dienst van het w.k. hoop ik, wat zou het mooi zijn als hij volgend jaar in de t.t.regenboog zou rijden, na de teleurstelling van zijn val.

Hades 13 juli 2015 om 16:17

Er zijn erg weinig kansen op een massasprint in deze Vuelta. Sprinters als Kittel hebben er weinig te zoeken.

Natrix maura 13 juli 2015 om 20:18

Dumoulin wil zichzelf toch stiekem verkennen als grote ronde man, en geef hem eens ongelijk.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair