Tom Dumoulin roept op: “Ga alleen voor noodzakelijke naar buiten”

vrijdag 10 april 2020 om 10:40

Tom Dumoulin heeft opgeroepen om de komende dagen ondanks het mooie weer alleen voor het noodzakelijke naar buiten te gaan. De in België woonachtige Limburger deed deze oproep in een bericht van de politie Limburg op social media.

“Met dit prachtige weer is de verleiding groot om buiten te gaan fietsen en erop uit te gaan”, begint Dumoulin. “Dat mag officieel wanneer er anderhalve meter afstand wordt gehouden. Maar wanneer we dit allemaal gaan doen, is die anderhalve meter onmogelijk”, stelt hij vast.

“Ik wil jullie vragen alleen voor het noodzakelijke naar buiten te gaan. Dit weer gaat het normaal gezien in juni ook zijn. Laten we er met zijn allen voor zorgen dat we in ieder geval in juni weer met zijn allen naar buiten kunnen”, klinkt het.

Eerder deze week werd al bekend dat Zuid-Limburg dit Paasweekend niet toegankelijk is voor wielrenners.

Dit artikel delen:

22 Reacties

re-cycle 10 april 2020 om 12:25

Tom snapt het, nu de rest van de goegemeente. En een periode wat minderen kan ook louterend werken.

jw1979 10 april 2020 om 12:46

Persoonlijk vind ik het nogal verwarrend dat er zoveel verschillende mensen de maatregelen verschillend uitleggen. Volgens mij kan je het Limburgse, Groningse of van mij part Duitse (fiets)beleid niet 1 op 1 vergelijken en toepassen op je persoonlijke situatie vanwege grote regionale verschillen qua (fiets)drukte. Gebruik zelf je gezond verstand als je (alleen) op pad gaat.

EuroHobbes 10 april 2020 om 13:11

Duidelijk verhaal, hopelijk brengt het een aantal twijfelaars voldoende aan het denken om het niet te doen. Ook degene die al zoveel jaar rijden zonder een ongeluk. Een risico is kans x impact. Bij ervaren fietsers is de kans wellicht klein, maar de impact is significant.

Deze is van vanochtend:
https://www.tubantia.nl/oldenzaal/traumahelikopter-ingezet-bij-hulsbeek-voor-zwaargewonde-mountainbiker~a87885d5/

Dat is een helikopter, een ambulance, politie, en brandweer. Dat zijn al 8 (!) mensen die hulp verlenen en dat is alleen op de locatie van het ongeluk. In het ziekenhuis kost het ook een batterij aan mensen en resources. Een ziekenhuis dat al aan de limiet zit. Onvoorstelbaar.

kleomantre 10 april 2020 om 13:33

Gaan we nu alle omgevallen aangrijpen als iemand die de coronabestrijding tegenwerkt.

Beekman 10 april 2020 om 13:17

Maar hoe zit het met Tom zelf. blijft hij ook mooi binnen trainen op de rollen? Staat ook een artikel op de L1 site, maar daar word er met geen over gerept.

VerstandOpNul 10 april 2020 om 14:43

Ja, laat ik niet merken dat Tom er zelf wel lekker op uit trekt!!!

Merlinappa 11 april 2020 om 08:12

Als ik het goed heb heeft ie in de live slow ride fast podcast onlangs gezegd dat ie nog wel buiten fietst. In België.

john 10 april 2020 om 14:27

SVP ook in het duits want die 10-04-2020 om 13,30 uur geen mallemoer daar zich iets van aan te te trekken en massaal de grens over komen want in die zeitung staat dat het mag

FDJ 10 april 2020 om 15:10

Zei van de week al het ‘Bleib zuhause’ van Rutte werkt niet. Ene kant logisch: Er is geen maatregel, slechts een advies. In Duitsland zijn alle winkels op goede vrijdag dicht. Grenzen dicht is en blijft de enige optie. Nu zet je je Marachusee nog voor schut ook. Mensen hebben in de huidige tijd duidelijkheid nodig. Geen adviezen.

Zelfde met het fietsen. Blijf thuis of doe een klein ommetje voor een frisse neus. Ik vind dat geen fietstocht van 50 km, maar gewoon een klein wandelingetje. Een ander interpreteert het weer anders. Kabinet moet eens duidelijk zijn.

Limal 10 april 2020 om 15:50

"Marachusee"? ROFL

Emergo 10 april 2020 om 16:28

Ik was dienstplichtig bij de Marechaussee: ik ken alle verwensingen dus laat maar.

Romāns Vainšteins 10 april 2020 om 16:31

Ja het is marechaussee, gna gna hi hi. Die zeikopmerkingen over spelling zonder op de inhoud in te gaan zijn echt de vet coolste altijd. Mooi dat men de moeite er voor neemt.

Limal 10 april 2020 om 17:13

Marechaussee als “Marachusee” schrijven is geen fout tegen de spelling maar een tekort aan basiskennis. Als Belg ben ik overigens niet bekend met “alle verwensingen”, maar wel met het Frans…

Jacco van Stierop 10 april 2020 om 18:08

@Limal
Ik weet niet wat er met “ROFL” bedoeld wordt; is dat ook een tekort aan basiskennis?

Kelder is de Man 10 april 2020 om 18:47

Jacco. Het betekent dat Limal in zn woonkamer lag te rollen van het lachen. Waarom ontgaat me. En nee.. geen gebrek aan basiskennis.

Jacco van Stierop 10 april 2020 om 19:18

Ah, ok, “en train de rire à s’en rouler par terre” dus. Waarom zegt @Limal, – als Belg-, dàt dan niet?

Jose Maria 10 april 2020 om 14:36

Ooh, nu Tom het vraagt ga ik het niet meer doen. Die jongen ken ik van de televee.

De Bezemwagen! 10 april 2020 om 15:05

“Met dit prachtige weer is de verleiding groot om buiten te gaan fietsen en erop uit te gaan”, begint Dumoulin. “Dat mag officieel wanneer er anderhalve meter afstand wordt gehouden. Maar wanneer we dit allemaal gaan doen, is die anderhalve meter onmogelijk”,

Oftewel of wij het niet willen doen zodat hij lekker kan fietsen en zijn 1,5 meter afstand heeft;)

jan jansen 10 april 2020 om 15:39

Bezemwagen
Foei

Romāns Vainšteins 10 april 2020 om 16:17

Vandaag anderhalf ommetje gedaan zonder op wat voor manier dan ook gevaarlijk te zijn geweest. En ik vraag me enorm af tegen wie Dumoulin het nu precies heeft eigenlijk, is dit iets wat bij hemzelf opborrelde? Hmmm.

Joachim Agostinho 10 april 2020 om 16:30

Influverwenser….

TotSinas 11 april 2020 om 01:23

Wat een gelul allemaal. Als je gewoon afstand houdt van andere mensen en je rijdt met zijn tweeën is er niets aan de hand. Sociale groepsdruk pas ik voor.
Daarnaast moeten sommige mensen, gezonde fietsers, het ook juist krijgen dan draag je daarna bij aan de groeps immuniteit. Dat is pas sociaal meedenken ;)

Headlines

Materiaalzone

Populair