Tom Dumoulin mag telefoontje verwachten van Intermarché-Wanty-Gobert

vrijdag 5 augustus 2022 om 11:43
Tom Dumoulin mag telefoontje verwachten van Intermarché-Wanty-Gobert

foto: Cor Vos

Intermarché-Wanty-Gobert hoopt Tom Dumoulin in de toekomst een rol te geven binnen de ploeg. Dat heeft performance manager Aike Visbeek laten weten in een interview met Het Nieuwsblad. Hij ziet in Dumoulin, die na dit seizoen stopt met wielrennen, iemand die het team kan helpen op het gebied van tijdrijden.

Visbeek en Dumoulin kennen elkaar goed uit hun tijd bij Team Sunweb, waar ze onder meer nauw samenwerkten in het jaar dat de Limburger de Giro d’Italia won. Inmiddels zijn ze allebei vertrokken bij het huidige Team DSM. Visbeek is een van de sportieve beleidsbepalers bij Intermarché-Wanty-Gobert en Dumoulin koerst al drie jaar voor Jumbo-Visma, al heeft hij onlangs aangekondigd na 2022 te stoppen met wielrennen.

‘Progressie boeken in tijdritten’
Waar de toekomst van Dumoulin ligt na zijn carrière, weet hij nog niet, maar Visbeek heeft wel een idee. “We kunnen nog progressie boeken in tijdritten. We zijn met onze fietsenleverancier ­Cube aan het werken om een aantal componenten te verbeteren. Dat vergt niet alleen middelen. Je moet daar ook mankracht voor hebben”, kijkt hij naar de verbeterpunten voor Intermarché-Wanty-Gobert.

“Iemand die ons daarbij nog naar een volgend niveau kan tillen, is Tom Dumoulin. Hij mag nog een telefoontje van mij verwachten. Als hij het ziet zitten om ons een handje te helpen, zouden we hem erg graag inschakelen”, kondigt Visbeek aan.

In 2023 rijden onder meer Biniam Girmay, Mike Teunissen, Rui Costa, Louis Meintjes, Gerben Thijssen, Taco van der Hoorn en Boy van Poppel voor het Belgische WorldTeam.

Dit artikel delen:

49 Reacties

Ronellenfitsch 5 augustus 2022 om 11:49

Ik gok dat hij de telefoon niet opneemt …

mooiman 5 augustus 2022 om 12:40

Of hij is al in gesprek

Het Jachtluipaard van Numansdorp 5 augustus 2022 om 11:58

edit wf: tot ziens

John Bidon 5 augustus 2022 om 14:24

Een heugelijke dag voor velen.

Bonorrie 5 augustus 2022 om 14:30

Hopelijk een lange ban

Monsieur Bendy 5 augustus 2022 om 14:46

Ik zie aan het aantal ban’s en gedelete posts van de laatste tijd, dat het D66 gezwel ook de burelen van Wielerflits van binnenuit aan het opvreten is. Vaarwel vrijheid van meningsuiting, we hebben van je genoten.

Het Jachtluipaard op 1 wiel. 5 augustus 2022 om 15:08

Wat is er mis met D66? Vertel!

@monsieur brendy

Je weet dat je op een site, wat gewoon eigendom van iemand/een bedrijf is, je je te houden hebt aan hun huisregels? Net zoals je in bepaalde clubs niet binnen komt met sneakers, bijvoorbeeld. Dat heeft niks van doen met vrijheid van meningsuiting.

Ben overigens benieuwd als wie het jachtluipaard terug gaat komen, haha.

S. Morgenstern 5 augustus 2022 om 15:35

Ik ben ook benieuwd! Straks allemaal met een Spaanse voornaam, de naam van een dopeur, een landbouwvoertuig of ander woord in het Spaans, of toch weer met een bijnaam van een Nederlandse renner. Jachtluipaarden komen in vele vormen voorbij. #freexaver

Het Jachtluipaard op 1 wiel. 5 augustus 2022 om 15:35

Jachtluipaarden zijn ook geen kuddedieren natuurlijk, kwestie van tijd voordat die uit Numansdorp verstoten zou worden door sterkere exemplaren.

Michiel 5 augustus 2022 om 16:02

Idd Monsieur, schuimbekkend proberen sommige flitsers anderen weg te krijgen/pesten, al overtrad het jachtluipaard wel regelmatig de huisregels hier. De verbasterde jachtluipaard van numansdorp nicks gaan hem vast missen, zoveel plezier als ze stiekem haalden uit zijn aanwezigheid.

Wie wil er nou een Sjoerd Sjoerdsma zijn….

oscarito1908 5 augustus 2022 om 17:05

Tot ziens en tot nooit meer

de adelaar 5 augustus 2022 om 17:43

Een bron van irritatie voor velen… ik denk niet dat eerder iemand al is verwijderd om zijn commentaren . Vrijheid van meningsuiting mijn …. . Dit was de enige en goed beslissing. Letterlijk een galbak

Chippen 5 augustus 2022 om 17:49

moet toegeven dat ik de voorbije dagen dingen bij deze figuur zag verwijderd worden, waarvan ik me afvroeg waarom zoiets in godsnaam weg moest

het is uiteraard een troll, maar zelfs zijn tamme reacties werden op het laatst gemodereerd, terwijl er gelijkaardige verhalen een reactie of 5 lager gewoon bleven staan.

blijkbaar is de aanpak/straf voor repetitief en vervelend getroll toch afhankelijk van het slachtoffer van dat getroll.

uitdewaaier 5 augustus 2022 om 17:51

Ik mis mijn vriendje nu al.

Derierre de la course 5 augustus 2022 om 17:52

Hulde voor de redactie

uitdewaaier 5 augustus 2022 om 17:53

Ik mis Jlp v N nu al?‽

Maillot à Pois 5 augustus 2022 om 17:58
Quote:
ik denk niet dat eerder iemand al is verwijderd om zijn commentaren

Huh? Waarom werden voorgaande bans dan uitgedeeld?

Het Belgische Jachtluipaard 5 augustus 2022 om 21:21

Jachtluipaarden zouden beschermd moeten worden.

klootje kriekeljon 6 augustus 2022 om 00:02

#wezijnallemaaleenbeetjeluipaard. #jesuisluipaard

Het is toch het Chinese jaar van de luipaard?

Aartslui paard 6 augustus 2022 om 00:09

dag van nationale rouw?

AnderJ 5 augustus 2022 om 11:59

Bij de kop dacht ik dat ze hem zouden vragen om (toch) verder te koersen maar dan bij hen. Geklikt!

Maillot à Pois 5 augustus 2022 om 12:06

Ik gok dat je niet de enige zal zijn – nee, ik weet het zelfs zeker, want we zijn al met 2 ;-)

japio 5 augustus 2022 om 12:35

Dat was ook mijn gedachte…

Panache 5 augustus 2022 om 12:51

Qua kliks zal dit topic voelen als een criterium. Niet de koers waar je op hoopt, maar wel een partij die leuk casht. Het zijn ook barre tijden zo na de Tour. Dit soort sites zijn onderhevig aan seizoenspieken en ja dan loop je wel eens in een valletje.

AnderJ 5 augustus 2022 om 13:24

Ach, prima om zo af en toe mis te klikken hoor.

Pietspeed 5 augustus 2022 om 13:44

Doorstart ook mijn gedachte. Je weet tenminste nooit hoe een koe een haas..

Gerard Dekker 5 augustus 2022 om 14:25

Je kunt nooit weten. Wie weet wil Tom wel in vorm blijven en af en toe een tijdritje meepikken.
Het lijkt me wel iemand met didactische vaardigheden. Hij zou goed de rijders kunnen verbeteren in hun tijdritvaardigheden. Eventueel een ploegentijdrit verbeteren.

Bij Jumbo lijkt me die vacature overbodig gezien de prestaties van Van Aert, Dennis, Roglic en Vingegaard.

I Langof 5 augustus 2022 om 15:53

Volgens mij is bij Jumbo Tom alleen nog een lachertje sinds hij probeerde iedereen te overtuigen dat Pogacar niet te kloppen is, en dat ze niet voor geel moesten gaan.

Het Jachtluipaard op 1 wiel. 5 augustus 2022 om 12:03

Tom heeft net als Rui altijd al met Cubes willen spelen dus wie weet!

Pizzi 5 augustus 2022 om 13:06

Ru(b)i(x) Cube

Koers 5 augustus 2022 om 12:07

Na zoveel psychische ‘problemen’ wordt ie natuurlijk levenscoach. Dat heurt zo.

Pietspeed 5 augustus 2022 om 13:45

Mental coach

assen 5 augustus 2022 om 12:29

Berg je maar, Meintjes wordt nu een gevreesde opponent tijdens tijdritten.

Dikke Kater 5 augustus 2022 om 12:40

Typisch dat hij niet gewoon belt, zonder het eerst in de media te verkondigen.

vevie 5 augustus 2022 om 13:00

Edit redactie: Graag on topic reageren.

Valvuillerdemoz 5 augustus 2022 om 14:20

Inderdaad merkwaardig. Maar misschien heeft hij het nummer van Tom niet meer.

Glorious 5 augustus 2022 om 13:05

Zou waanzin zijn maar ook typisch

Deel Koeper 5 augustus 2022 om 13:16

Zo’n eeuwige positivo als Dumoulin is altijd een meerwaarde, welke functie hij ook zou hebben.

Kosmonaut 5 augustus 2022 om 16:19

Ik vind hem wel geschikt voor de functie van mental coach of sportpsycholoog.

Polleke 5 augustus 2022 om 13:29

Kutstreek van Visbeek… Oliviera komt voor het materiaal en nu wil hij dat gaan veranderen…

AnderJ 5 augustus 2022 om 13:37

Nou nou nou… Zegt Visbeek ergens dat Dumoulin exclusief verantwoordelijk zou worden ergens voor? “een handje […] helpen” duidt daar nou niet echt op

Het Jachtluipaard op 1 wiel. 5 augustus 2022 om 14:09

De Oliveiras blijven de Sjeik trouw toch? Je bedoelt die andere Rui uit de kuststreek.

jan jansen 5 augustus 2022 om 15:12

Waarom bellen ze Remco niet?
Remco is de beste
Hup Remco

Het Jachtluipaard van de Provence 5 augustus 2022 om 16:21

Niemand gaat daar Remco bij kunnen houden tijdens de training. Heeft dus geen zin.

Zen Hooligan The Shakra Jugend 5 augustus 2022 om 17:18

Instructies voor het vangen van de Paradijsvogel:

1. Kondig uw komst aan, de paradijsvogel houdt niet van plotselinge, onverwachte bewegingen.
2. Lok de paradijsvogel met complimenten en het vooruitzicht op een onbezorgde, paradijselijke tijd.
3. Laat de paradijsvogel zien hoe ook anderen zijn paradijs als paradijs ervaren.
4. Wacht tot de paradijsvogel volledig opgaat in zijn eigen vreugde en plezier en dat van het delen van het paradijs met anderen.
5. Vang de paradijsvogel in een gouden kooi vol andere vreemde maar vrolijke vogels.
6. Zet de deur van de kooi wagenwijd open; paradijsvogels kunnen niet tegen het gevangenschap.

Aan deze instructies kunnen geen rechten worden ontleend. Het slagen dan wel falen van de vangst schrijven wij volledig toe aan de emotionele intelligentie van de jager en de karaktereigenschappen van de paradijsvogel in kwestie. We wensen u alle geluk.

jan jansen 5 augustus 2022 om 20:17

Remco is de beste
Hup Remco

uitdewaaier 5 augustus 2022 om 17:55

Ik mis mijn vriend Jlp uit Numansdorp nu al.

Lalsacien 5 augustus 2022 om 18:01

Je kunt altijd nog aan zadels gaan snuffelen.