Tom Dumoulin krijgt direct hoofdrol in Jumbo-reclame

donderdag 2 januari 2020 om 12:08
Tom Dumoulin krijgt direct hoofdrol in Jumbo-reclame

foto: screenshot

Tom Dumoulin heeft als doel om in 2020 de Tour de France te winnen met Jumbo-Visma. Daarvoor is een hoofdrol nodig. In de eerste reclame van supermarktketen Jumbo in het nieuwe jaar staat de Limburgse kopman van de wielerploeg in ieder geval al in de schijnwerpers. Dumoulin wordt door zijn nieuwe werkgever en sponsor dus direct ingezet als uithangbord.

Dit artikel delen:

54 Reacties

horsm 2 januari 2020 om 12:20

En dat voor een man die er juist niet zo van houdt om in de supermarkt herkend te worden…

Poeksel 2 januari 2020 om 12:30

Strikt genomen is de hoofdrol voor Lammers en heeft Dumoulin een belangrijke bijrol. Maar leuke reclame wel, meteen promotie voor gezond eten.

Wheely 2 januari 2020 om 12:39

Benieuwd of Lammers zijn dieet volhoudt!

Jean Dumas 2 januari 2020 om 12:48

Frank Lammers wint de Tour.

Gladiool 2 januari 2020 om 13:04

Haha, ik zat er echt al een paar weken op te wachten, maar kan natuurlijk pas vanaf 1 januari contractueel gezien. Overigens ook opvallend dat ie een sponsorjas aanheeft met bv ViFit en HEMA heel duidelijk in beeld.

assen 2 januari 2020 om 13:13

Mij niet opgevallen Gladiool.

Vond de reclame vrij seksistisch.

Wel goed die sluikreclame voor groenten.

Wheely 2 januari 2020 om 13:44

@assen
Verklaar je nader? Sexy Tom?

Kelder is de Man 2 januari 2020 om 13:45

Seksistisch??

assen 2 januari 2020 om 14:02

Jep, die vrouwen die opgewonden op Tom aflopen, en een andere vrouw die zegt "… dat lichaam …". … Dat had allemaal ook zonder gekund. Het was leuker geweest als jongetjes/meisjes in de leeftijdscategorie 9-14 (jonge fans) naar Tom waren gerend, wat mij betreft.

Kelder is de Man 2 januari 2020 om 14:23

Assen.. En dat Lammers dan denkt.. Hé, laat ik hetzelfde gaan eten, want dan komen kinderen ook achter mij aan. Hmm..

Poeksel 2 januari 2020 om 15:06

Wellicht verwar je seksisme met objectivicatie, Assen?

koos verrek 2 januari 2020 om 15:22

Man doet boodschappen en vrouw slaat op kont man. Gekker moet het niet worden. Volg assen wel

VerstandOpNul 2 januari 2020 om 13:21

Geeneens een bijrolletje voor Kruiswijk als vakkenvuller..

Fikret 2 januari 2020 om 14:57

Liever een rol achter Kassa 3 (podium Tour en befaamde 3de week).

sooike 2 januari 2020 om 13:25

En Gesink als BHV-er !

Lopopodium 2 januari 2020 om 13:34

Reclame voor een reclame. Ik hoop niet dat dit de standaard wordt op deze site. Is dit soms een wederdienst?

tvm 2 januari 2020 om 14:12

Het lijkt me dat er inderdaad een geldbedrag tegenover staat. Wat mij betreft mag er "Advertorial" in de beschrijving van dit "artikel" staan.

A.M.M. Jonkers 2 januari 2020 om 14:18

Oh jee, waren de flessen azijn ook in de aanbieding?

Romāns Vainšteins 2 januari 2020 om 14:21

Dikke vette reclame dit, volgens mij MOET daar zelfs ‘omgekocht’ bij staan.

AnderJ 2 januari 2020 om 14:22

En waarom zou dat zo zijn? Het is laag seizoen wat betreft wielernieuws en als wielersite wil je toch je pagina’s vullen en een berichtje over reclame met Tom vult pagina’s (en brengt kennelijk de pennen van leden in beweging). De gratis reclame voor Jumbo neem je dan op de koop toe (net als bij alle nieuwsberichten over een wielerploeg, al geldt het hier natuurlijk extra).

Samlambeej 2 januari 2020 om 14:45

Jij slikt kenbaar alles.

Wat is gratis? Marge genoeg om die dikke of die lange slungel met een bloemkool in de hand in te passen. Dit brengt echt veel meer in het laatje van WF.

Weinig nieuws? Dagelijks een dozijn items volstaat echt wel hoor.

Hier wordt een grens overschreden.

Quote:
Tom Dumoulin heeft als doel om in 2020 de Tour de France te winnen met Jumbo-Visma. Daarvoor is een hoofdrol nodig.

Dit vind ik gewoon een beledigend zwakke poging om een lullig filmpje tot een nieuwsitem 'aan te kleden'.

Veloburto 2 januari 2020 om 14:57

Echt vreemd dit idd. Vorig jaar zat Tom in de Sunweb reclame en daar was geen nieuwsbericht over ;)

Poeksel 2 januari 2020 om 15:08

Voortaan maar geen sponsornamen meer noemen op Wielerflits?

Samlambeej 2 januari 2020 om 15:28

En bij welke ingreep is jouw gevoel voor nuance geamputeerd? Als jij dit niet als abnormaal bemerkt… jah… slaap dan maar lekker verder.

AnderJ 2 januari 2020 om 16:33

@Salambeej: het overgrote deel van dat dagelijkse dozijn items is (aangename) paginavulling bij afwezigheid van echt nieuws. Of wou je zeggen dat je Wielerflits bezoekt om de doelen van Quinten Hermans op de weg te vernemen? Ook de verschillende eindejaarslijstjes en (eigen) presentaties van ploegen zijn daar een voorbeeld van.

En voor de rest zou ik je abonnementsgeld bij Wielerflits terugvragen…

Samlambeej 2 januari 2020 om 14:20

Hier had ik het gisteren nog over. Dealtjes met Jumbo Visma.

Journalistiek ongeloofwaardig wb. Jumbo Visma. En welke lievelingen nog allemaal?

AnderJ 2 januari 2020 om 14:22

En gisteren werd het al expliciet tegengesproken door de redactie.

Romāns Vainšteins 2 januari 2020 om 15:28

Ah, ze spraken het expliciet tegen, dan is natuurlijk de kous af ja.

tendam 2 januari 2020 om 15:52

@samlambeej
Stuur je ook klachtenbrieven naar Sporza voor die shitload aan berichten over Quickstep en Evenepoel?

Samlambeej 2 januari 2020 om 15:59

@tendam
Nee, Sporza heeft mij nooit op slinkse wijze Quickstep-laminaat of Deceuninck-ramen aangeboden.

tendam 2 januari 2020 om 16:04

@samlambeej
Volgens mij hebben ze daar ook genoeg van die ‘opvallende’ berichtjes. Zal vast wel eens een commercial met Alaphilippe of Remco Merckx tussen zitten. En dat is dan nog een publieke omroep, terwijl Wielerflits gewoon een particuliere site is die erop mag zetten wat ze willen.

Samlambeej 2 januari 2020 om 16:09

@tendam
Ze hebben geen reclameblokken tijdens de koers.

Samlambeej 2 januari 2020 om 16:16

@tendam
Ja, ik kan dit negeren maar dit is uitzonderlijke reclame, niet gecatalogeerd als reclame of advert, maar als "Wielerflits Kort". Een manipulatief bericht. Dat zegt natuurlijk veel.
Een voorbode naar meer.

Pik het maar en laat je beleving verder vertroebelen.

tendam 2 januari 2020 om 16:21

@samlambeej
Overdrijf niet zo man. Ik vond het ook opmerkelijk dat direct op 1 januari Dumoulin in een Jumbo-reclame te zien was. Als het je niet boeit, lees je het niet.

En ik doel niet op reclameblokken, maar op de Sporza-site.

Adrianus 2 januari 2020 om 16:27

@Samlambeej Heb jij nu echt niks anders te doen, dan dit forum liggen te bevuilen met een hoop gezeik over niks, 3773 keer reageren op nieuwsberichten, waar haal je alle tijd vandaan, jezus christus!

Samlambeej 2 januari 2020 om 16:32

Ik heb tijd, ja. Erg prettig hoor.

Laat maar gaan, nu ben ik de zaag maar je merkt het wel wanneer het pas echt irritant wordt met al die reclame.
Ik zet tegenwoordig de TV niet meer aan voor de koers 5 minuten bezig is. (Bij wijze van spreke)

Samlambeej 2 januari 2020 om 14:23

Probeer er nog een titel op te plakken alsof het echt wat wil zeggen…
heel kwalijk

Wheely 2 januari 2020 om 14:45

Eigenlijk had Lammers een Wielerflits tenue moeten dragen, hij speelde dan perfect de rol als dikbuikige reaguurder. Was helemaal mooi geweest als hij Tom had geadviseerd vaker aan te vallen.

leegloper 2 januari 2020 om 15:29

Haha, perfect.

Youri IJnsen 2 januari 2020 om 16:57

HAHAHA! :’D

Turtlehead 2 januari 2020 om 15:08

Dat is volgens mij meteen de eerste keer dat er n echte PR campagne wordt gevoerd met de wielerploeg door de supermarkt.

Pizzi 2 januari 2020 om 15:16

Hallo Jumbo.

leegloper 2 januari 2020 om 15:32

Volgens mij valt plaatsing van dit artikel wel te verdedigen. Ik heb de indruk dat het bedrijf Jumbo graag Dumoulin de Tour ziet winnen. Liever dan Kruijswijk of Roglic. Dat kan de ploegleiding beinvloeden in de aanloop naar de Tour en tijdens de Tour zelf.

Samlambeej 2 januari 2020 om 15:48

‘te verdedigen’ is geen hoge standaard. Het moet gewoon relevant en goed geschreven zijn. Het is op wielergebied niet relevant en het is ook niet goed geschreven.

Al trap jij er wel met open ogen in.

tendam 2 januari 2020 om 15:50

‘Ik heb de indruk’… gebaseerd waarop? Dumoulin is in Nederland nu eenmaal een grotere naam dan Kruijswijk of Roglic. Kruijswijk kennen veel mensen niet eens, dus dan werkt zo’n commercial ook niet. Als hij straks de Tour wint zijn ze er niet minder blij om hoor.

Adrianus 2 januari 2020 om 15:38

Wat een stelletje zeikers, die steeds moeten reageren op de reden van plaatsing door Wielerflits, in dit geval over Jumbo en nog veel meer het irritante commentaar op berichten over Mathieu van der Poel.
Beste wielerflitsredactie ga zo door, want heel veel echte wielerliefhebbers houden ook van dit soort nieuws. Niks aan trekken, van die enkelingen, die door de hoeveelheid van hun reacties willen doen lijken als of hun mening ook die van veel andere lezers op wielerflits is.

Pietspeed 2 januari 2020 om 19:50

@adrianus
“Echte wielerliefhebbers houden van dit soort nieuws “????
… Die zitten op de fiets of kijken een mooie koers bijv! Speak for yourself.

WernerFranke 2 januari 2020 om 16:37

Matjeuh is de nieuwe showboy van Zwift, waar blijft het artikel?

Niklas 2 januari 2020 om 17:57

De kernboodschap in de spot draait om een goede start. De nieuwswaarde is te verwaarlozen, maar ik heb er geen enkele moeite mee dat er een bericht van gemaakt is. Doe je niet aan goeie voornemens? Jammer, een beetje minder zuur zou je sieren!

Pietspeed 2 januari 2020 om 19:46

Geen boodschap aan. TdM is fietsen en z’n vriendin doet de boodschappen om de hoek bij Appie!

assen 2 januari 2020 om 20:04

Goeie winkel die Jumbo overigens!
Jammer wel dat de Jumbo bij mij om de hoek geen blikjes Pepsi Max Ginger meer verkoopt.

xistnc 2 januari 2020 om 21:55

Jeetje, heb ik dan toch een keer iets met assen gemeen? Het moet niet gekkerder worden. Niet de ginger overigens. Ben meer van de Lemon.

sooike 2 januari 2020 om 23:33

Ik ben het eens met de conclusie dat de redactie van deze site, die zo graag pronkt met “volstrekte journalistieke onafhankelijkheid” , met dit “nieuwsfeit” volstrekt over de schreef gaat. Dit is geen nieuws of een bericht dat je onder de kop “nieuws” kwijt kunt. Dit is gewoon een vriendendienst aan het adres van mijnheer Frits, die over enkele weken de WF-redactie natuurlijk uitnodigt voor een “exclusieve reportage”, waarschijnlijk tijdens een trainingskamp in een ver land. Ik heb geen enkele moeite met de JV-voorkeuren van de WF-redactie, als de journalistieke principes gehandhaafd worden. Maar deze vorm van sluikreclame is het werk van een redactie, die de oren graag laat hangen naar de commercie . Ik ben benieuwd naar de reactie van de redactie, want normaliter zijn ze er snel bij als je kritische opmerkingen maakt over hun werkwijze. Kom op jongens, kom eens uit je schulp en reageer op bovenstaande reacties !

sooike 4 januari 2020 om 08:39

Het is stil aan de overkant…..!

Headlines

Materiaalzone

Populair