Tom Dumoulin is vraag naar Giro of Tour nog niet zat

dinsdag 5 december 2017 om 09:05

Tom Dumoulin is gisteravond voor de vierde keer op rij verkozen tot Wielrenner van het Jaar geworden. De Limburger van Sunweb ontving de Gerrit Schulte Trofee uit handen van Joop Zoetemelk.

Hoewel het winnen van de prestigieuze prijs al een beetje went, is hij opnieuw erg blij met de prijs. “Het is een mooie avond en leuk voor de wielersport. Maar het winnen van deze prijs is minder bijzonder dan de eerste keer”, is Dumoulin eerlijk.

De grote vraag bij pers en publiek is welke grote ronde hij gaat rijden in 2018. Het antwoord op die vraag volgt pas op de teampresentatie van 4 januari. Tot die tijd zal de vraag nog vaak aan hem worden gesteld. “Ik zeg gewoon dat het pas op 4 januari mag bekend worden en dan is het voor mij klaar”, lacht hij.

18 Reacties

west 5 december 2017 om 09:23

Ik al wel een beetje

marehoek 5 december 2017 om 09:57

Laat hem toch met rust en wacht 4 januari 2018 .
En de wielersupporters hebben onder het kerstdiner tenminste een onderwerp
om over te praten.

girardengo 5 december 2017 om 10:56

Met als uitgangspunt de vraag, welke ronde hij MOET rijden;-)

leegloper 5 december 2017 om 11:09

Maar Dumoulin scheen het bij de presentatie van de Giro al te weten? Als hij dan niet zoals Sky het Giro-parcours weken ervoor toegestuurd heeft gekregen (en mede uitgetekend?), dan lijkt mij dat hij al voor de Tour gekozen heeft.

Romāns Vainšteins 5 december 2017 om 11:49

Tuurlijk komt dat alsmaar opnieuw vragen ernaar hem onderhand vierkant de strot uit. Pure armoede ook onder de journalisten om eventuele leuke en interessante vragen te laten varen met het eindeloos herkauwen hiervan.

ikbenprocycling 5 december 2017 om 13:08

Zijn vermogen om zo om te gaan met al die gala’s, journalistiek, aanbidding, vind ik knapper dan zijn wielerprestaties.

Samlambeej 5 december 2017 om 13:58

Lijkt mij tog een uitgemaakte zaak. Weinig TTkms, schimmige zaak GP Israel en de Zoncolan. Ih voorjaar ‘zijn’ wedstrijdjes uitkiezen > hoogtestages > Tour > WK. Tom wil gwn Giro respecteren en zn graantje meepikken. Heel verstandig

Geflitst 5 december 2017 om 14:08

Dumoulin zal het zeggen op 4 januari. Niet ervoor, niet erna. Stop dan ook gewoon met vragen, het is tijdsverspilling, het is vervelend, en je krijgt nietszeggende artikels zoals deze.

schipperaar 5 december 2017 om 15:08

Niks erger voor een coureur dan 300 keer zinloos dezelfde vraag gesteld krijgen alsof iedereen als eerste zijn geheim wil ontfutselen, ga naar buiten zou Bever zeggen en wat doen.

Koersmaniak 5 december 2017 om 15:35

Ik ben het beu dat op WF 100 x dat filmpje met Dumoulin geladen wordt.
Straks zit ik over de data van mijn abo..

baswallet 5 december 2017 om 17:18

Ik meld dat L’equipe vorige week melde dat la Gazzetta melde dat hij de giro zou rijden.
Dus het zal wel de Tour worden dan. Laten we het hopen.

klootje kriekeljon 5 december 2017 om 17:32

Enorme man-crush op Dumoulin hier! En ik schaam me er geeneens voor.

schipperaar 5 december 2017 om 17:36

@bas
Voordeel is wel, mocht ie Froome de oren wassen met zijn voorraad luiers hij misschien toch nog even achter zijn eigen oren krabt wbd Tour, wat Froome kan is niks onmenselijks met twee weken rust op de Malediven inlassen en daarna drie weken voorbereiding.

Romāns Vainšteins 5 december 2017 om 18:25

edit wf: laat onzin achterwege

klootje kriekeljon 5 december 2017 om 19:03

edit wf: ontopic svp

Romāns Vainšteins 5 december 2017 om 20:17

Ok, en wat verwacht je dan op een artikel met de kop

‘Tom Dumoulin is vraag naar Giro of Tour nog niet zat’

?

Diepe analyses en discussie op het scherpst van de snede ?

Wielerman54454554 6 december 2017 om 01:53

Wat een uitmelken van informatie door wielerflits. Zelfde video staat al in nieuwsbericht over wielrenner van het jaar. Waarom nog een nieuwsbericht