Tom Dumoulin herstelt van overstrekte heup-lendenspier

zondag 3 maart 2019 om 18:36
Tom Dumoulin herstelt van overstrekte heup-lendenspier

foto: Cor Vos (archief)

Tom Dumoulin is niet helemaal ongeschonden uit de UAE Tour gekomen. De Nederlandse kopman van Team Sunweb kwam in de tweede bergrit van de UAE Tour ten val en hij overstrekte daarbij zijn heup-lendenspier. Even dacht Dumoulin zelfs aan opgeven.

Dumoulin hoopt dat de blessure snel over is. “Het gaat nog wel een paar dagen duren voordat het herstelt, maar ik hoop dat het dan weer goed is”, vertelt de Limburger tegen de NOS. Zijn volgende doel is Tirreno-Adriatico. Strade Bianche, waarin Dumoulin in 2017 vijfde werd, slaat hij over.

‘Het deed in het begin echt veel pijn’
“Ik viel en overstrekte mijn been”, legt Dumoulin uit. “Om precies te zijn overstrekte ik mijn iliopsoas, die was echt pijnlijk. Nu nog wel een beetje, maar het deed in het begin echt veel pijn. Dus ik dacht: misschien is het beter om te stoppen, want ik wilde geen risico’s nemen voor de rest van het jaar.”

Een uur na de val stond Dumoulin op het punt om op te geven in de etappe naar Jebel Jais. “Maar toen dacht ik: shit, dit is ook niet echt slecht genoeg om meteen een koers te beëindigen. Toen ben ik weer opgestapt, heb ik de knop omgezet en gedacht: dan ga ik ook vol voor de etappewinst. Dat ging nog bijna goed ook”, zegt Dumoulin, die uiteindelijk nog tweede werd achter rit- en eindwinnaar Primoz Roglic.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Romāns Vainšteins 3 maart 2019 om 18:51

Krijg je dat van lang boven op een berg zitten ?

ikbenprocycling 3 maart 2019 om 19:38

ja beruchte keerzijde van 0,2 extra hematocriet

xistnc 3 maart 2019 om 18:54

Komt die medische studie toch nog van pas.

Wheely 3 maart 2019 om 20:44

Tom Dumoulin herstelt als “is aan het herstellen” dus?

Nick Doup 3 maart 2019 om 21:50

Ja, als er ‘hersteld’ stond was de blessure al opgelost.

Wheely 3 maart 2019 om 22:44

Oja natuurlijk :)

kielabokki 5 maart 2019 om 02:04

Gewoon weer een rare titel.

VerstandOpNul 3 maart 2019 om 22:06

Leek ook af en toe wat last van zn elleboog te hebben..

Wheely 6 maart 2019 om 08:02

Hihi

gerardhaan 5 maart 2019 om 01:31

Dumoulin gaat een zeer moeilijk seizoen tegemoet. Ik vrees dat zijn tijd als klassementsrenner voorbij is.

FDJ 5 maart 2019 om 07:32

Verklaar je nader? De man die vorig jaar nog 2e in Giro en Tour werd.. dan ben ik heel benieuwd naar je onderbouwing. Komt normaal nu in zijn beste jaren.

gerardhaan 5 maart 2019 om 23:27

Twee keer tweede worden is leuk, maar alleen winnen telt voor mij. Ik zie Dumoulin niet meer winnen. Door de toegenomen concurrentie ( Roglic, Jungels, Nibali,Simon Yates, Bernal en vooral Aru ) in de Giro zal een nieuwe podium plek voor Tom moeilijk , zo niet onmogelijk worden.

gerardhaan 5 maart 2019 om 23:32

En de tour winnen wordt helemaal onmogelijk voor hem. Ik zie hem niet van Thomas, Froome, Quintana of Kruijswijk winnen. De grote tourfavoriet is voor mij Richie Porte. Hij heeft de afgelopen jaar heel veel pech gehad, maar dit jaar kon wel eens zijn grote jaar worden.

Kelder is de Man 5 maart 2019 om 23:40

Ik ga op zoek naar een ander orakel.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair