Tom Dumoulin doet poepincident dunnetjes over

woensdag 12 september 2018 om 19:51
Tom Dumoulin doet poepincident dunnetjes over

Tom Dumoulin heeft de draak gestoken met het beruchte poepincident, waarvoor hij vorig jaar in de koninginnenrit van de Giro d’Italia van de fiets moest. Dat deed hij voor de camera van Laurens ten Dam, toen het duo aan het trainen was in de buurt van de Umbrailpass. Ten Dam zette de beelden vervolgens op zijn social media.


“Wat gebeurt hier, de roze trui!”, zegt Ten Dam lachend, terwijl Dumoulin de berm inloopt en doet alsof hij zijn koersbroek naar beneden trekt. “Wat is er aan de hand Tom, herken je het nog?”

Dumoulin moest vorig jaar tijdens de koninginnenrit van de Giro kort afstappen vanwege een sanitaire stop. Vlak voor de slotbeklimming van de Umbrailpass ging hij met hoge nood van zijn fiets en verloor als klassementsleider daardoor bijna twee minuten.

Dit artikel delen:

23 Reacties

Veloburto 12 september 2018 om 19:54

Slechte humor :(

Fort 12 september 2018 om 19:55

Grappig. Benieuwd of Tom dit ook gedaan zou hebben wanneer hem dit zijn Giro zege had gekost.

Fijn dat hij in ieder geval niet de toneelschool is gaan doen!

Spartacus 12 september 2018 om 19:58

Overigens trainde Annemiek van Vleuten met hen mee. Echt een beest is zij!

LB117 13 september 2018 om 10:35

Het zag er ook uit als een trainingsritje waar men tot het gaatje ging..

Leuk filmpje, zelfspot en relativeren is altijd goed

Romāns Vainšteins 12 september 2018 om 20:09

Geen hol aan.

Komt over als een maandelijkse social media -haha'tje dat hij de sponsor beloofd heeft te posten. Overigens komt de sportman van het jaar verkiezing er weer aan. Zullen ze hem weer nemen ?

Wielerfan1987 12 september 2018 om 20:49

Mooie woordspelling… het “dunnetjes” over doen

Raafje 12 september 2018 om 21:39

Wat zitten sommigen toch te zeuren… gewoon droge humor van Tom

RefleX 12 september 2018 om 21:46

De flessen azijn waren weer in de aanbieding geloof ik. Moet het altijd zo serieus zijn? Ik vind het in elk geval grappig, die twee zijn gewoon op training en kwamen er toevallig langs.

Mwielerfan 12 september 2018 om 23:46

Er zijn nu al evenveel negatieve reacties over reacties als dat er negatieve reacties op de grap zijn.

Col du Bramont 12 september 2018 om 22:01

Sjongejonguh! Gaan we niet zeiken over taalgebruik, politieke correctheid, berichten die niet matchen met ons moreel kompas, dan kunnen we nog altijd over humor zeuren en zeiken :)!

Scott Sunderland 12 september 2018 om 22:56

Ten Dam heeft nog niet getekend bij een andere ploeg. Er werd gesproken over CCC toch ? Of gaat Dumoulin bemiddelen om hem toch voor Sunweb te behouden…

sooike 12 september 2018 om 22:57

Ik zeik nergens over. Gewoon droge humor. Broek bleef dit keer ook droog! Fijn dat er hier zoveel serieuze mensen zijn. Daarmee winnen we elke oorlog !

Scott Sunderland 12 september 2018 om 22:58

Poep- en piesgrappen zijn altijd leuk trouwens. Per definitie.

Veloburto 13 september 2018 om 00:57

LtD komt alleen nog maar in het nieuws met dit soort onzin, zijn tijdschrift en zijn Strava. In de Tour bakte hij er helemaal niets van

Merlinappa 13 september 2018 om 07:30

Vergeet z’n podcast niet! (die overigens leuk is om te luisteren, moet je eens doen :) )

LB117 13 september 2018 om 10:37

Zeker de Live slow ride Fast podcast is echt een aanrader..

Ik zie LtD als een liefhebber die nog even koerst en met z’n ervaring en mentaliteit waarde heeft binnen een ploeg.. prestaties zoals in het verleden hoeven we niet meer van hem te verwachten dat doen ze bij z’n ploeg ook niet..

Vlinder 13 september 2018 om 11:05

@LB117; Helemaal met je eens en naar mijn idee wordt de rol van ten Dam hier en daar onderschat. Ik denk dat Dumoulin met name in mentaal opzicht, ontzettend veel heeft gehad aan ten Dam. Dat heeft zeker een grote bijdrage geleverd aan zijn prestaties. Bovendien had ten Dam natuurlijk geen ‘echte’ voorbereiding voor de TdF. Kelderman was onvervangbaar. De postcast van ten Dam zijn naast vermakelijk ook nog eens leerzaam, althans voor mij.

On topic; supergrappig filmpje, echt heerlijke zelfspot!

assen 13 september 2018 om 06:20

Simpel; als er een aantal mensen zijn die dit leuk vinden, is het goed. Het is immers zelfspot en niet over de ruggen van anderen.

Bazzz 13 september 2018 om 09:17

Daar hadden ze toch wel iets leukers van kunnen maken.
Dit is gewoon niet grappig en dat moet schijnbaar wel het doel zijn, post het dan niet

marehoek 13 september 2018 om 09:21

Tom is ontspannen en dat duid aan dat hij lekker in zijn vel zit en met de WK over 1,5 week is dat een goed teken.

Fort 13 september 2018 om 10:45

Grappig, humor is schijnbaar niet meer aan smaak onderworpen maar aan oordeel.

Wheely 13 september 2018 om 10:45

Dit had veel leuker gekund, ik was voor een spin-off hiervan gegaan!

https://youtu.be/nrY3LX2GKnc

MollemaFan 13 september 2018 om 12:04

Ik heb medelijden met de mensen die dit niet als een grap kunnen zien