Tom Dumoulin baalt van materiaalpech in Abu Dhabi Tour

Door , maandag 26 februari 2018 om 11:13
Tom Dumoulin baalt van materiaalpech in Abu Dhabi Tour

Een nog lachende Dumoulin - foto: LaPresse

Tom Dumoulin heeft zondag in de Abu Dhabi Tour voor de tweede maal in evenzoveel dagen moeten afrekenen met materiaalpech. Toen hij weer pech had op een kleine vier kilometer van de top van de Jebel Hafeet kwam er een einde aan zijn klassementsambities. De wereldkampioen tijdrijden kwam uiteindelijk op ruime achterstand binnen.

In de tijdrit van zaterdag had Dumoulin ook al af te rekenen met pech. Toch wist hij de schade enigszins beperkt te houden en behield hij nog uitzicht op een goed klassement. Zondag was het in de koninginnenrit naar Jebel Hafeet opnieuw raak voor de kopman van Sunweb.

Dumoulin reageerde zichtbaar gefrustreerd toen hij opnieuw met mechanisch malheur kreeg af te rekenen. Waar zaterdag zijn schakelsysteem hem in de steek liet, was het zondag zijn achterwiel wat tegen zijn frame liep waardoor hij niet verder kon fietsen.

“Dit is brute pech. De andere zes renners van de ploeg kennen geen enkel probleem en bij Tom is het twee dagen achter elkaar prijs. Dat is enorm zuur”, had ploegleider Aike Visbeek na afloop van de Abu Dhabi Tour te zeggen over alle pech van Dumoulin.

Dit artikel delen:

12 Reacties

Spinergy 26 februari 2018 om 11:25

electrische prut eraf halen!

HoofdIsVrij 26 februari 2018 om 11:30

Ik had in dit nieuwsbericht op zijn minst een reactie van Dumoulin verwacht. Maar niks dus?

west 26 februari 2018 om 11:31

@spinergy
Zijn electrische achterwiel of zijn electrische frame?

Brummel 26 februari 2018 om 11:31

gvd met een zachte g :)

thorsen 26 februari 2018 om 11:40

Toch een geruststelling voor mij, ik schakelde in met 1km te gaan, en vroeg me al af waarom ik Tom nergens zag.

Javier 26 februari 2018 om 12:47

@hoofdisvrij

Inderdaad. Opvallende en misleidende titel.

Jean Dumas 26 februari 2018 om 13:39

Je meent het.

schipperaar 26 februari 2018 om 13:44

Voegt niks toe die élektrische brol, niks dan narigheid. Misschien eens gaan besparen op materiaal en gewoon degelijk spul monteren al is het een paar gram zwaarder.
@west
Heel geestig.

Fast Freddy 26 februari 2018 om 16:45

@schipperaar
Heel geestig!

vanSpringel 26 februari 2018 om 17:26

Baalt ?.. volgens mij was ie woest !
Eens met de meningen van de eerdere forumleden. Elektrisch..

Spartacus 26 februari 2018 om 19:21

Ik had ergens anders gehoord/gelezen dat hij lek reed in de TT. En dat hij gisteren zijn klassementambities kon opbergen wegens weer materiaalpech, lijkt me nogal overtrokken. Het was duidelijk dat hij knechtte voor Kelderman en de klassementrenners liet gaan en zich liet lossen, voordat hij pech kreeg.
En dat hij zo woest tekeer ging pleit ook niet voor hem in zo’n situatie. Wellicht toch beetje sterallures gekregen? Ben benieuwd naar het vervolg; destijds moest Kittel na zo’n akkefietjes excuses met bloemen aanbieden aan zijn fiets…

Spinergy 26 februari 2018 om 23:11

@schipperaar: elektrisch is zelfs zwaarder

Headlines

Materiaalzone

Populair