Tolhoek: “Dit geeft perspectief naar de koersen die gaan komen”

Tolhoek: “Dit geeft perspectief naar de koersen die gaan komen”

foto: Marcel Koch (archief)

zondag 25 februari 2018 om 15:39

Antwan Tolhoek heeft in Abu Dhabi zijn eerste wedstrijdkilometers van het seizoen gereden. In de slotetappe wist hij naar een knappe tiende plek te klimmen. Op de website van zijn ploeg vertelt hij erg blij te zijn met het de klassering.

De hele ploeg werkte vandaag in dienst van de jonge Zeeuw, wat hem goed deed in aanloop naar de slotklim. “De jongens hebben mij vandaag perfect afgezet aan de voet van de beklimming. Ik draaide onderaan de klim bij de eersten mee omhoog. Ik dacht: ‘moet ik hier de koers gaan winnen ofzo’, zo goed werd ik afgezet. Dat gaf wel veel moraal om een goed resultaat neer te zetten”, legt hij uit.

Op de beklimming kwam hij met onder andere Rui Costa en Diego Ulissi boven in tiende positie. Een resultaat wath hem uiterst tevreden stemt. “Ik heb mijn eigen tempo gereden en kon nog bijna aansluiten bij de groep met Kelderman. Maar het is een goed teken en ik ben blij met dit resultaat in mijn eerste koers van het seizoen. Ik heb de afgelopen maanden hard gewerkt en ben dan ook blij om mijn seizoen meteen goed in te zetten. Dit geeft perspectief naar de koersen die gaan komen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

tricoloor 25 februari 2018 om 15:47

“Een resultaat wath hem uiterst tevreden stemt. ” Wath–> wat.
Verder leuk dat tolhoek vooruitgang boekt!

assen 25 februari 2018 om 15:53

Ja, mooie vooruitgang. Je koopt er nog niks voor, maar iets meer groei en hij kan top10 rijden in wt koersen en zo van waarde zijn als goede knecht in de bergen.

schipperaar 25 februari 2018 om 15:57

Lijkt al beter dan ie zelf beseft Mr. Sandman, snel doorzetten die groei en niet te veel pamperen hopelijk.

klootje kriekeljon 25 februari 2018 om 15:58

Dat hem, niet wat hem.

jvh93 25 februari 2018 om 16:02

knap van hem hoor, had hem hier echt totaal niet bij de eerste 20 verwacht überhaupt. Eerste koers van het jaar voor hem en dan al zo’n resultaat, ga zo door en hij kan een hele waardevolle renner worden voor het team met wellicht een mooie overwinning

TykkeThor 25 februari 2018 om 16:12

@assen
Wat is dat nou weer voor dooddoener? Dit is veruit de beste prestatie van Tolhoek sinds hij prof is geworden. Voor zo’n jonge renner is progressie al een doel op zich.

Jean Dumas 25 februari 2018 om 16:12

Jongens let alstublieft op de koppen

kelderfan 25 februari 2018 om 16:12

Dat is zeker knap van Tolhoek, want met een 10e. plek kan hij zeker verder; maar ja, dat had hij al in de Vuelta laten zien.

Patat Lefevre 25 februari 2018 om 16:36

Dit biedt perspectief*

Mapsv 25 februari 2018 om 16:45

goed geslapen gister

mollemarijden 25 februari 2018 om 17:21

gaat die in dienst van Kruijswijk naar de GIRO?
Dit jaar nog meer inhoud opdoen en dan volgend jaar meesterknecht en 1weekskoersen zelf voor winst rijden.

ikbenprocycling 25 februari 2018 om 18:15

Ik zie hem nog wel eens een ronde winnen. Ik laat wel in het midden of dat bij de profs zal zijn.

Wheely 25 februari 2018 om 18:29

Nog geen reacties van Kelderman en Dumoulin?

castroviejo 25 februari 2018 om 22:14

@mollemarijden kruijswijk gaat als kopman naar de Tour en denk dat dat wat te vroeg is voor AT

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair