Toekomst Boonen bij Lotto Soudal op losse schroeven

Door , woensdag 28 november 2018 om 09:10
Toekomst Boonen bij Lotto Soudal op losse schroeven

foto: Sirotti

Tom Boonen komt op dit moment niet in de plannen voor van de nieuwe Lotto Soudal-teammanager John Lelangue. Dinsdag organiseerde hij voor al het personeel een coaching day, om alle neuzen dezelfde kant op te zetten. Boonen was echter niet van de partij, meldt Het Nieuwsblad. Vorig jaar werd de voormalig wereldkampioen aangesteld door Lelangue’s voorganger Paul de Geyter.

Die laatste was jarenlang de makelaar van Boonen. Vorig jaar hengelde De Geyter hem binnen bij Lotto Soudal, terwijl Boonen tijdens het overgrote deel van zijn loopbaan voor aartsrivaal Quick-Step Floors reed. Lelangue weet nog niet hoe hij de sportief adviseur gaat inpassen in zijn ploeg, als hij dat überhaupt doet.

“Op dit moment maakt Tom geen deel uit van mijn plannen”, zegt de nieuwe baas van Lotto Soudal. “Ik ga zeker nog met hem praten. Met zijn palmares en persoonlijkheid is Tom absoluut een meerwaarde voor de ploeg. Alleen moet hij daarvoor een volwaardige functie hebben en op dit moment is het mij niet duidelijk hoe we die precies kunnen invullen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Patat Lefevre 28 november 2018 om 09:16

Die laatste zin van de introductie is nog niet af.

Baik-Baik 28 november 2018 om 09:26

Het aantrekken van Boonen lijkt mij eerder een publiciteitsstunt te zijn geweest dan dat hij daadwerkelijk een toegevoegde waarde heeft. Een beetje hetzelfde als Puck Moonen.

Romāns Vainšteins 28 november 2018 om 09:36

Gaat ook eigenlijk nergens over, wat heeft hij nou precies gedaan eigenlijk hieromtrent ?

Zo rap mogelijk als commentator aan de slag want dat kan ie op topniveau.

wiebipedia 28 november 2018 om 09:51

Boonen is denk ik ook gewoon een hele complexe persoonlijkheid om in een organisatie te hebben. Bij QS hebben andere renners ook vaak zat aangegeven dat Boonen zichzelf boven alles en iedereen zette. Dat bevestigde hij dan vervolgens door ook te presteren, maar een teamspeler lijkt het me niet. Wanneer je dan onderdeel wordt van de begeleiding/ organisatie omtrent een team dan is dat wel een redelijke vereiste

Melkzuur 28 november 2018 om 10:27

Oh boy. Heb je een linkje naar een interview waar Boonen door een ex-collega negatief wordt omschreven? Of heb je deze info off the record verzameld?

wiebipedia 28 november 2018 om 10:41

Niet zo zuur.

Het is toch met grote regelmaat geopperd dat de mannen van QS zich bevrijd voelden van de juk van Boonen. Bovendien is Boonen een Alpha mannetje en een topsporter pur sang. Je hoeft geen psycholoog te zijn om te begrijpen dat het niet eenvoudig samenwerken is met Boonen. Meewerken daarintegen zal prima gaan

Jeff 28 november 2018 om 11:12

Toch hebben mannen als Nuyens, Devolder, Van Impe en anderen mooie overwinningen kunnen boeken juist omdat ze met Boonen in de ploeg zaten. Boonen speelde vaak fair het ploegenspel als zij voorop zaten door de benen stil te houden en de boel lam te leggen. Dus in die zin is hij best een ploegspeler die anderen een overwinning gunt. Zie ook zijn blijdschap toen Pozatto Milaan-San Remo won. Voor Lampaert lag het misschien wat anders. Hij zal best voor Boonen hebben moeten rijden om hem een mooie afscheidscadeau te bezorgen, waar Boonen niet meer die absolute topper van in z’n gloriejaren was.

On topic: heel dat verhaal bij Lotto lijkt me idd meer een promotiestunt. Patrick Lefevre zei al dat er weinig vrije weekends waren toen hij de agenda van de ploeg naast die van Boonen legde voor een mogelijke functie bij QS.

tendam 28 november 2018 om 11:24

Ze moesten voor Boonen rijden, zegt hij daar. Verder niks over de persoon Boonen, dus heb je voorbeelden die wél bevestigen wat je zegt?

Romāns Vainšteins 28 november 2018 om 11:38

Boonen staat juist alom als een prima vent wat best knap is wanneer je met vlag en wimpel de populairste renner in wielerminnend Vlaanderen bent. Het is meer dat hij nogal eens krampachtig als kopstuk naar voren geschoven werd vanwege die immense populariteit.

S-Works87 28 november 2018 om 11:32

Tom Boonen staat juist bekend als een teamplayer (beetje hetzelfde als Niki die ook de schijn tegen heeft). Alleen dankzij z’n sterkte en palmares werd er in zijn hoogtijdagen gewoon veel voor hem gereden. Wat geheel logisch is. Talent komt en gaat en wellicht rijden ze de komende jaren vooral voor Yves, de wet van de sterktste.

Ik denk dat de dagen dat Tom ook echt voor Lotto Soudal op pad geweest is op één hand te tellen zijn en dan nog zal het beperkt gebleven zijn bij een bezoek in de bus tijdens de voorjaars(semi)klassiekers.

Ik zie hem nog wel een functie krijgen bij QS / Specialized zolang dat niet teveel ten koste gaat van zijn vrijheid.

Samlambeej 28 november 2018 om 14:25

John Lelangue: "Alleen moet hij daarvoor een volwaardige functie hebben…" Dat is duidelijk. Zijn werk is niet meetbaar en Boonen, snugger als hij is, dacht het even aan te pakken zoals in de carrièrr. Overal lichtjes over gaan:
"Tom! Wat is je bijdrage geweest aan de winst van Tiesj Benoot??"

"Bwuaaa jhuaaa dà étem zelf gedoan eh, ik moet niemr me tiene velo rije eh…"
Tja ook wel best klef als degene die de centjes beheert jarenlang je manager is geweest. We horen zeker nog van 'm. Serieuze uitgavepost hoor dat autoracen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair