‘Toekomst BMC-ploeg veiliggesteld’

donderdag 17 mei 2018 om 07:27

foto: Fabio Ferrari - LaPresse

Deloitte wordt de nieuwe hoofdsponsor van de wielerploeg BMC. Dat meldt De Telegraaf. Giant zou als materiaalsponsor instappen.

Het voortbestaan van de BMC-ploeg werd hoogst onzeker na het overlijden van geldschieter Andy Rihs. Teammanager Jim Ochowitz vond vervolgens in Deloitte – dat nu als co-sponsor actief is bij Dimension Data – een nieuwe hoofdsponsor. Het Britse Deloitte is een van de grootste internationale organisaties op het gebied van de financiële en zakelijke dienstverlening. Het heeft wereldwijd 263,900 werknemers en een jaarlijkse omzet van 38,8 miljard.

Giant is nu nog materiaalsponsor van Sunweb, maar de twee partijen besloten in onderling overleg een doorlopende overeenkomst te ontbinden. Het merk sprak volgens de krant met LottoNL-Jumbo, maar omdat het Taiwanese fietsenmerk de voorkeur heeft voor een internationaal team viel de keuze op BMC.

39 Reacties

Wielerfan1987 17 mei 2018 om 07:37

Goed nieuws voor de vele renners en staf, fijn ook dat een ploeg die al zo lang in het wielrennen mee gaat behouden blijft.

Ik heb wel mijn vraagtekens bij het stukje “Giant sprak met….”

Staat Plugge (Lotto Jumbo) dan open voor een deal met een nieuwe fietsleverancier?

Met andere woorden, is hij niet tevreden over Bianchi? Of ziet hij ruimte vkor verbetering?
Of verwacht hij misschien dat Bianchi toch de overstap zal maken naar een andere ploeg?

horsm 17 mei 2018 om 07:45

Ik hoop niet dat TLJ dan helemaal zonder materiaalsponsor zit. Want Bianchi schuift op.

zipp404 17 mei 2018 om 07:51

Bianchi naar de Emiraten doorde ik van Jose?

Wielerfan1987 17 mei 2018 om 08:06

Bracht zij dat als een feit? Of als een gerucht?

Charlie33 17 mei 2018 om 08:09

Deloitte, KPMG. Grote financiële namen. Klinkt goed voor de wielersport.

EmPeHa 17 mei 2018 om 08:10

Straks Dimension Data in de problomen? Subsponsor Deloitte kwijt en Cervélo kwijt?

AWestie 17 mei 2018 om 08:13

Ik ben benieuwd wanneer er meer duidelijkheid uit dit bericht komt. Nu voelt het als aan elkaar hangende geruchten (ook in de reacties hier)

john 17 mei 2018 om 08:17

Misschien zijn BMC fietsen een optie voor Jumbo

ebl 17 mei 2018 om 08:21

Een fietssponsor gaat nooit het probleem zijn, wel het bedrag wat die fietssponsor bereid is mee te brengen

Wheely 17 mei 2018 om 08:26

Jemig wat een stoelendans.

Romāns Vainšteins 17 mei 2018 om 08:42

Wat zullen die renners er van vinden om om de haverklap verplicht weer een nieuwe fiets onder de reet te hebben ?

ikbenprocycling 17 mei 2018 om 08:51

TLJ op Gazelle ?

jessevdalen 17 mei 2018 om 08:53

@john bmc zou wel een uitstekende fietsenpartner zijn! Er wordt altijd gezegd dat zij samen met Trek, Specialized en met mindere mate Canyon de beste fietsen bouwen.

BenderBeach 17 mei 2018 om 09:01

Sparta E-bike ;-)

Jungle Man 17 mei 2018 om 09:19

Ik kan nog steeds niet bevatten dat Sunweb en Giant de wegen gaan scheiden.
Zeker niet nadat onlangs was gemeld dat bij Sunweb een visie voor lange termijn was veilig gesteld.
Giant is m.i. een relatief groot fietsenmerk. Die zullen dan toch oom wel een sterke research en development afdeling hebben….

Olly 17 mei 2018 om 09:39

TLJ op Stella fietsen.
On: ik snap hier idd ook niets van, Giant en Sunweb uit elkaar.
BMC zal dan wel geen BMC meer heten, schat ik zo in:-)
En dat Bianchi liever een Italiaans georiënteerde ploeg heeft snap ik dan weer wel.
Waar TLJ echt op gaat rijden zie ik nog even niet zo snel.

HoofdIsVrij 17 mei 2018 om 09:45

Colnago dan weer terug naar TLJ?

Wheely 17 mei 2018 om 09:49

Denk dat Sunweb met Cervelo een prima opvolger heeft, die gaan Tom echt wel van een goede TT fiets voorzien.

rahimns 17 mei 2018 om 10:03

Bianchi blijft gewoon bij TLJ… bron: Ard Bierens

DerEffe 17 mei 2018 om 10:44

Deloitte, KPMG. Ook de witteboordencriminelen hebben het wielrennen gevonden. Kan niet wachten.

havana 17 mei 2018 om 10:49
Quote:
Wat zullen die renners er van vinden om om de haverklap verplicht weer een nieuwe fiets onder de reet te hebben ?

De meeste profs zijn niet anders gewend. Het enige dat ze niet fijn vinden is tijdens het seizoen van materiaal/frame switchen. Dat zie je eigenlijk alleen als de geometrie hetzelfde is.

Quote:
Giant is m.i. een relatief groot fietsenmerk.

Giant is het grootste fietsenmerk ter wereld.

Quote:
TLJ op Gazelle ?

Lijkt me niet. Ten eerste omdat Gazelle geen racefietsen meer in het portfolio heeft. Ten tweede omdat Gazelle net als Cervélo onderdeel is van PON en PON gaat echt geen twee WT-teams sponsoren.

baswallet 17 mei 2018 om 11:06

Is dat zeker van Cervelo naar Sunweb? Ik denk dat Dumoulin blij is als hij van Giant af is. Kan hij eindelijk op een fatsoenlijke fiets gaan fietsen. Nu nog die sponsordeal met die gruwelijke head-units anno 1995 van Sigma lozen.

Veloburto 17 mei 2018 om 11:14

Dus de ploeg gaat Giant-Deloitte heten? GVA zal wel balen, die wil sowieso naar Bahrein, maar moet het nu via de achterdeur doen