Titelverdediger Jungels past voor Luik-Bastenaken-Luik

Titelverdediger Jungels past voor Luik-Bastenaken-Luik

foto: Cor Vos

Bob Jungels zal zichzelf niet opvolgen als winnaar van Luik-Bastenaken-Luik. De Luxemburger heeft namelijk besloten om zijn titel niet te verdedigen in La Doyenne. “Ik richt me volledig op de Giro d’Italia”, zo vertelt de winnaar van Kuurne-Brussel-Kuurne aan Velonews.

Het is niet verrassend dat Jungels past voor Luik-Bastenaken-Luik. In januari twijfelde hij voor de camera van WielerFlits al of hij zijn titel zou verdedigen. “Ik heb na de Ronde van Vlaanderen echt behoefte aan rust”, zegt de renner van Deceuninck-Quick-Step nu. “Het was wel een zeer moeilijke beslissing om te nemen.”

Focus op de Giro d’Italia
“Het is echter niet goed om in mindere conditie aan de start te staan”, zo vertelt Jungels, die zich na de Vlaamse klassiekers zal richten op de eerste grote ronde van het jaar. De 26-jarige allrounder zal over enkele weken een hoogtestage inlassen. Daarnaast is Jungels van plan om de drie Giro-tijdritten te verkennen.

Maar eerst wacht komende zondag nog de Ronde van Vlaanderen. De Luxemburger begint als een van de topfavorieten aan Vlaanderens Mooiste, na indrukwekkende optredens in Kuurne-Brussel-Kuurne, de E3 BinckBank Classic én Dwars door Vlaanderen. “Het begon als een ontdekkingstocht, maar ik voel me nu al thuis op de kasseien.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

Jori 5 april 2019 om 10:37

Geen Roubaix? Dat weekje moet toch nog wel kunnen, daarna hoogtestage, kom op Bob!

dikkechaap 5 april 2019 om 11:07

Hij heeft de hellingen nodig om het verschil te maken.

Jori 5 april 2019 om 11:33

Hij heeft als belofte al eens gewonnen (ik weet het, wie niet?), en heeft gewoon grote motor. Als hij op kousenvoeten wegsluipt, haal je hem niet meer terug.

Mwielerfan 5 april 2019 om 13:56

Ja een tijdrijder kan natuurlijk niet op een kassei strook of tussendoor wegrijden?

josi 5 april 2019 om 10:44

Als je de Giro wilt rijden, is dat uiteraard een logische beslissing en de kans op herhaling van zijn succes in LBL is natuurlijk niet al te groot. Aan de andere kant begrijp ik zijn focus op het rijden van een AK in de Giro niet zo goed. Top-10 is wellicht haalbaar, maar top-5 zal toch echt te hoog gegrepen zijn.

ThorHushovd 5 april 2019 om 11:04

+1

toke 5 april 2019 om 11:11

-1

Front-runner 5 april 2019 om 10:49

Hij zit in dezelfde categorie als Dennis en Kwiatkowski.
Wellicht dat Jungels nog steeds in zijn hoofd heeft zitten dat hij voor het AK kan gaan in de Giro. Hij kan dat beter uit zijn hoofd zetten en voor de klassiekers en rondjes van een week (zonder al te veel klimmen) gaan.
Zonde dat ie niet Roubaix rijdt.

Covadonga 5 april 2019 om 10:52

Logisch dat hij Parijs-Roubaix niet rijdt. Dat is een grote pechkoers, waar je je seizoen kan verknallen.

Jan Blokland 5 april 2019 om 11:56

Natuurlijk is het jammer dat hij Parijs-Roubaix niet rijdt. Maar wel logisch als je ziet wat hij nu al heeft gedaan, en zich wil richten op de Giro.
Je kunt nou eenmaal niet alles rijden. En de Ronde van Vlaanderen is ook al mooi toch.
Hij verrast me dit jaar wel in elk geval.

chasse patat 5 april 2019 om 11:59

Jungels bewijst zich steeds meer als een sterke man voor de eendaagse koersen. Ik zie hem op drie weken in het hooggebergte toch tekort komen op de echte klassementstoppers. Overigens bevalt de Jungels in de eendaagse wedstrijden mij ook beter dan de klassementskopman Jungels. Mijn mening heeft dan ook zeker ook met persoonlijke voorkeur te maken.

Romāns Vainšteins 5 april 2019 om 13:46

Ik snap het niet en ook delen uit zijn voorgaande programma niet.

Ik zou hem aankomende jaargang zo laten rijden.

Omloop/KBK , PN , E3/GW , RvV , PR, AGR, LBL en dan naar de tour.

Het mooie is dat hij overal als kopman/kaper/luxeknect (met name voor Flippie) ingezet kan worden zonder dat je dit van tevoren hoeft te bestemmen. Klasse renner die je alleen op de aansprekende koersen moet inzetten.

Brabander 5 april 2019 om 15:13

Mooi programma ja. Voor mannen als Wellens, Teuns en Lutsenko zou dit ook ideaal zijn. De eerste 2 zouden dan de Strade en Waalse Pijl kunnen doen ipv Roubaix. Lutsenko moet dan de Strade erbij nemen. Dan pak je toch een gans klassiek voorjaar mee

Mwielerfan 5 april 2019 om 13:58

Hij is super in klassiekers en bewijst keer op keer dat in grote rondes echt hoge bergen teveel zijn voor hem.
Zonde van de verspilde moeite

Gilberto 5 april 2019 om 19:48

Prima. Maar eens kijken wat hij in de Giro kan bereiken tussen een hele pak grote ronde renners. LBL gaat sowieso al naar Alaflip

Headlines

Materiaalzone

Populair