Tim Wellens vecht tegen ziekte: “Ik heb last van slijmen”

Tim Wellens vecht tegen ziekte: “Ik heb last van slijmen”

foto: Cor Vos (archief)

maandag 24 februari 2020 om 15:18

Tim Wellens finishte gisteren als vijfde in de Volta ao Algarve, maar de renner van Lotto Soudal sukkelt de laatste dagen met zijn gezondheid. “Ik heb last van slijmen en voel me niet super goed. Ik ben aan het vechten om niet ziek te worden”, zo vertelt Wellens aan Sporza.

Wellens kende in Portugal een uitstekende generale repetitie voor Omloop Het Nieuwsblad, de Vlaamse openingsklassieker die aankomende zaterdag zal worden verreden. De 28-jarige renner – vorig jaar nog derde in de Omloop – voelt zich echter niet okselfris. “Ik heb vrijdagnacht slecht geslapen en sindsdien heb ik last van slijmen.”

“Ik vecht tegen ziekte aangezien de belangrijke periode er nu aankomt. Ik zal me de komende dagen goed moeten verzorgen, niet te lang in de wind blijven staan, op tijd gaan slapen, anti-oxidanten nemen en niets aan het toeval overlaten. Ik maak me geen zorgen over de conditie, die is gewoon goed”, aldus Wellens.

De rasaanvaller wil aankomende zaterdag graag een gooi doen naar de zege in Omloop Het Nieuwsblad. “De Omloop is de eerste belangrijke wedstrijd van het seizoen. Ik ben wat later begonnen aan mijn wielerjaar, aangezien ik wil pieken naar de klassiekers. Het doel is dan om resultaten te boeken.”

Dit artikel delen:

15 Reacties

skylimit 24 februari 2020 om 15:24

Last van slijmen, dan zal het met anti-oxidanten nog niet meevallen omdat onder controle te houden/krijgen om niet ziek c.q. minimaal een verkoudheid op te lopen.
Waarschijnlijk zal dat net te laat zijn. Meestal helpt het nog wel als je al in vroeg voor
stadium wat voelt opkomen.

Martino87 24 februari 2020 om 15:27

Bedoelt hij dan dat er iemand bij hem aan het slijmen is of doet hij dat bij iemand anders?

Greg4ever 24 februari 2020 om 15:29

Rust roest, dus dat met die anti oxidanten snap ik wel :-)

Voor de rest nogal non-nieuws in Corona tijden. Niet piepen zou ik zeggen…

vincenzo 24 februari 2020 om 16:58

Is 'slijmen' een Belgische uitdrukking voor een ziekte/kwaal?

Bedoelt hij een verkoudheid, last van de slijmvliezen of de taaislijmziekte?

Lance4eva 24 februari 2020 om 19:33

En al die commentatoren maar ouwehoeren dat ‘ie zo goed tegen kou kan.

Nou, mijn kont !!

PietFriet 24 februari 2020 om 19:50

Goed tegen kou kunnen betekent niet dat je immuun bent voor alle verkoudheidsvirussen.

jooprioolpijp 24 februari 2020 om 20:10

…enne, verkoudheid heeft niks met kou te maken.
Geniale foto bij dit nieuwtje overigens.

Wheely 24 februari 2020 om 20:09

Tim heeft last van slemmekes, kortom, niks ernstigs, hij heeft last van een snotneus.

Zowel figuurlijk als letterlijk trouwens.

zipp404 24 februari 2020 om 22:41

Letterlijk? Nou, het is niet zo dat Tim net komt kijken. Hij heeft de leeftijd om te oogsten.

Wheely 25 februari 2020 om 04:49

Hij is ook zelf niet de snotneus, hij heeft er last van en hij is niet de enige.

Kannibaal van Schepdaal 25 februari 2020 om 10:44

Letterlijk en figuurlijk inderdaad. Al denk ik dat je de twee omwisselt. Evenepoel is natuurlijk niet letterlijk een snotneus.

evos01 25 februari 2020 om 04:33

Veel renners hebben hier last van.Kot dit door de gellekes?

evos01 25 februari 2020 om 04:34

Moet zijn komt dit door de gellekes?

Kevin Lowagie 25 februari 2020 om 09:47

Tim Wellens reed op hoog niveau rond in de Ruta Del Sol, meestal ben je dan iets vatbaarder voor ziekte. Hopelijk neemt de ziekte niet de bovenhand en kan hij in goede vorm starten in Omloop Het Nieuwsblad. Hij lijkt me een goede kanshebber op een mooi resultaat gezien de weersvoorspellingen.

Kannibaal van Schepdaal 25 februari 2020 om 10:45

Wellens in de Ruta del Sol, dat moet een van de voorbije jaren geweest zijn.

Headlines

Materiaalzone

Populair