Thymen Arensman zesde na zware dag: “Mijn benen waren klaar op de slotklim”

woensdag 4 november 2020 om 18:34
Thymen Arensman zesde na zware dag: “Mijn benen waren klaar op de slotklim”

foto: Cor Vos

Net als in Sabiñánigo, nu elf dagen geleden, maakte Thymen Arensman in de veertiende etappe van de Vuelta a España deel uit van de kopgroep die ging strijden om de zege. Deze keer moest hij met de zesde plaats genoegen nemen.

Dat het weer een heel zware dag was, zei Arensman na de etappe. “Eerst probeerden we het plan te volgen door mee in de ontsnapping te gaan en Max Kanter en Rob Power te beschermen. Een grote groep reed weg en we hadden vier jongens mee, wat echt goed was.” Maar deze groep was te groot en werd teruggehaald. Uiteindelijk bleven Dylan van Baarle, Marc Soler, Zdeněk Śtybar, Tim Wellens en Michael Woods na veertig kilometer wèl vooruit.

De Nederlandse renner van Team Sunweb zag de groep ongeveer dertig seconden pakken. “Ik zat in een goede positie, voelde me goed en sprong samen met iemand van Cofidis (Pierre-Luc Périchon, red) naar de groep. In de ontsnapping hebben we heel hard gereden en uiteindelijk kon het peloton ons niet terughalen. Op de laatste klim ging het voluit omhoog en kon ik de grote jongens volgen.”

Trots
In de afdaling na de Alto de Abelaira konden Soler, Štybar en Wellens wegrijden. Arensman: “Ik zat in het verkeerde wiel en we moesten die drie jongens laten gaan. Maar uiteindelijk haalden we ze bij voor de slotklim. Het was echt een zware dag en ik had veel watt getrapt, dus mijn benen waren een beetje klaar op de laatste klim waardoor ik de sprint moest laten gaan. Ik denk dat ik weer trots en tevreden mag zijn over mijn prestatie.”

Dit artikel delen:

20 Reacties

horsm 4 november 2020 om 18:47

Goed, hoor. En dat in de derde week, en nadat hij de dag ook vol gas is gegaan in de tijdrit.

Jean Dumas 4 november 2020 om 18:50

Volgend jaar doet hij mee om de overwinning.

pirazzi 4 november 2020 om 18:54

Voor een etappe.

Wheely 4 november 2020 om 19:45

In de Tour de France.

Turtlehead 4 november 2020 om 21:31

… in een Grote Ronde…. als knecht van een Aussie ;)

Marveloke 4 november 2020 om 19:02

Toch echt al fors gebouwd voor een knaapje van 20. Hij leek me niet echt gebouwd meer voor het klimwerk en meer een type voor de klassiekers en de tijdritten gezien zijn crossverleden, maar hij klimt hier toch aardig mee. Zeker straf gezien zijn nog prille leeftijd. Toch een bevestiging dat zijn tweede plek in de Tour de l’Avenir niet zomaar iets was, ondanks zijn mindere presteren in 2019

josi 4 november 2020 om 19:50

Arensman is voor mij een zeer aangename verrassing deze Vuelta. Ik had niet gedacht dat hij zich al zo zou kunnen tonen. Dat hij in zo’n sterke kopgroep er dan op het eind niet aan te pas komt, is geen schande. Als hij zich zo blijft ontwikkelen, ligt er nog heel wat moois in het verschiet.

Wheely 4 november 2020 om 19:51

Op avontuur met een goed stel ervaren toppers uit het peloton. Mooi meegeglipt en netjes gereden!

Groetjesaandevoetjes 5 november 2020 om 09:26

Dit soort ritten zijn denk ik een van de beste leerscholen voor een renner die voor het eerst een grote ronde rijdt op jonge leeftijd

Murcia 4 november 2020 om 20:00

Goed gereden zoals eigenlijk hij deze hele Vuelta al prima meedoet. Deze drie weken zijn perfect voor een jonge renner. Je krijgt meer inhoud en koerskennis hier en daar kun je komend jaar al je voordeel mee doen.

poortje de dijkenstoemper 4 november 2020 om 21:10

Tymen komt los in de Vuelta , knappe koers gereden vandaag , net zoals gisteren trouwens , komt sneller in de picture als verwacht , blijf deze jongeman volgen , gaat helemaal goedkomen

Rob Oele 4 november 2020 om 21:37

Bijzonder talent zeg. Na de tweede plaats in 2018 in de Ronde van de Toekomst is hij uit de picture geweest deels door blessures , deels uit vrije wil. En net als in de Ronde van de Toekomst wordt hij sterker naarmate de ronde vordert. Dat belooft wat voor komende Grote Rondes en dat niet alleen, ook voor klassiekers lijkt hij mij een ‘krachtmens’. Mogelijk van kaliber Pogacar, Hirschi en Evenepoel ((hoewel die niet denk ik want die haat buitenaards worden)

Frank V 4 november 2020 om 22:09

Had al gezien datie behoorlijk hard kon rijden (net onder die Denen van zijn generatie) en dat die ook heel aardig kon klimmen.
Toont meteen watie in z'n mars heeft deze Vuelta met twee niet te onderschatten ritten in de vlucht.

De toekomst ziet er rooskleurig uit voor Arensman.

Westfalen 4 november 2020 om 23:19

Knap werk om überhaupt al in de vlucht te zitten. En dat meerdere keren. Gaat een veel belovende toekomst tegemoet als hij dit weet door te trekken.

Treenert 4 november 2020 om 23:24
Quote:
Ik denk dat ik weer trots en tevreden mag zijn over mijn prestatie.””

Trots wel maar tevreden nooit jongen!

de_nis_ 5 november 2020 om 03:01

Wat is jouw interpretatie van tevreden? In mijn interpretatie mag hij heel tevreden zijn namelijk.

HaxVanMeeswijk 5 november 2020 om 08:12

'Te' is nooit goed behalve tequila en tevreden, dus Arensman zit aan de goede kant van de streep.

Peter Lippens 5 november 2020 om 00:53

Rijd een prima opvallende Vuelta, mooi zo van deze jongeling

boenk 5 november 2020 om 03:22

Rijdt een hele mooie Vuelta. Als Belg had ik ook graag Van Wilder erbij gezien, maar Thymen laat alvast een hele sterke indruk. Twee weken ver, en nog mee de finale kleuren, gisteren ook al een hele respectabele tijd in de tijdrit. Dikke pluim. Grootste Nederlandse rondetalent op dit moment (dat zich nog moet manifesteren bedoel ik).

poortje de dijkenstoemper 5 november 2020 om 07:40

+1

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair