Vuelta 2020: Tim Wellens wint in Ourense zijn tweede etappe

woensdag 4 november 2020 om 16:47
Vuelta 2020: Tim Wellens wint in Ourense zijn tweede etappe

foto: Cor Vos

Tim Wellens heeft zijn tweede etappezege te pakken in de Vuelta a España. In Ourense, waar de aankomststreep lag op een helling van net geen twee kilometer, versloeg hij Michael Woods en Zdeněk Śtybar met wie hij deel uitmaakte van de lange vlucht. Primož Roglič behield het rood.

Daags na de individuele tijdrit naar Mirador de Ézaro bleef de ronde in de regio Galicië voor een heuveletappe van Lugo naar Ourense, waar de aankomststreep lag na een helling van net geen twee kilometer. Onderweg kregen de renners na een bijzonder lastige aanloop achtereenvolgens de Alto de Escairón, de Alto de Guitara en de Alto de Abelaira al voor de wielen geschoven. Een etappe voor vluchters, zou was de verwachting. Of ging een sprint de beslissing brengen?

De renners vliegen erin
Rond de klok van twaalf werd het startsein gegeven voor deze veertiende rit met Primož Roglič voor de achtste keer in de rode trui. Gelijk vanuit het vertrek vlogen de renners erin; de plaatsjes in de vlucht bleken gewild. Eerst reed een groep van acht man met daarbij ook Rémi Cavagna, Jonas Vingegaard en Nans Peters weg uit het peloton, maar al na twaalf kilometer werden zij bijgehaald.

Arensman maakt de sprong naar de kopgroep – foto: Cor Vos

Ook een volgende aanval met vier man werd vlot ingelopen. Een ontsnappingspoging met 26 man ging eveneens niet door. Uiteindelijk bleven Zdeněk Śtybar, Dylan van Baarle, Michael Woods, Tim Wellens en Marc Soler na veertig kilometer wèl vooruit en wat later zagen zij Thymen Arensman en Pierre-Luc Périchon aansluiten. In eerste instantie had Carlos Barbero mee de oversteek gemaakt, maar de Spanjaard moest snel lossen vooraan.

De zeven andere vluchters sloegen de handen ineen en na een strijd van een half uur, kregen zij een vrijgeleide van het peloton. Daardoor kon hun voorsprong oplopen tot meer dan vijf minuten. Liefst drie man uit de kopgroep hadden al een etappezege op zak; Soler, de best geklasseerde, won al op de tweede dag in Lekunberri. Drie dagen later was Wellens succesvol in Sabiñánigo. Nog in de eerste week zegevierde Woods in Villanueva de Valdegovia.

BORA-hansgrohe en Astana achtervolgen
Door BORA-hansgrohe en Astana, met Jumbo-Visma in hun kielzog, werd de voorsprong van de vluchters tussen de vijf en vijfenhalve minuut gehouden in aanloop naar de eerste klim, de Alto de Escairón. Daar kwam Périchon na 112,7 kilometer als eerste boven, voor Wellens en Woods. Ter hoogte van de ravitaillering werd het peloton opgeschrikt door een valpartij, maar de betrokken renners, Niki Terpstra en Max Kanter, konden voortrijden.

De vluchters mogen ruim vijf minuten wegrijden – foto: Cor Vos

Aan de passage van de tussensprint na 126 kilometer was de voorsprong van de kopgroep wat afgenomen, maar de vluchters wisten in aanloop naar de Alto de Guitara opnieuw wat afstand te nemen. Wellens rondde, na 142,8 kilometer, vóór Périchon en Woods de top. Dan begon Total Direct Energie zich plots te bemoeien met de achtervolging. Met liefst vijf man zette de Franse ploeg zich op kop, waardoor het verschil met de zeven renners vooraan snel terugliep.

Met een voorsprong van tweeënhalve minuut begon de kopgroep aan de derde klim van de dag, de Alto de Abelaira. Tweeënhalve kilometer onder de top opende Woods ineens de debatten. De winnaar van de rit naar Villanueva de Valdegovia sloeg gelijk een gaatje naar zijn medevluchters, waarna Wellens en Soler wisten over te steken. Ook Štybar, Van Baarle en Arensman haalden de Canadees bij, terwijl Périchon gezien was.

Soler probeert weg te komen
Net na de top, met nog 22,7 kilometer te gaan, demarreerde Soler, maar de overige vijf vluchters waren alert. Op iets meer dan twintig kilometer van het einde versnelde de Spanjaard nog eens, maar weer waren de anderen bij de les. Ook een derde speldenprik van de Movistar-renner bleef zonder succes. Het verschil was intussen teruggelopen tot onder de twee minuten; op achttien kilometer ging echter de ‘blok erop’ in het peloton.

Total Direct Energie bemoeit zich met de achtervolging – foto: Cor Vos

Omdat in het peloton de achtervolging stopte, konden de vluchters weer uitlopen. In de afdaling na de uitloper van de Alto de Abelaira reden Štybar en Soler weg, maar Wellens slaagde erin aan te sluiten. In eerste instantie leken Van Baarle, Woods en Arensman gezien, maar bij het ingaan van de laatste twee kilometer hadden zij de drie koplopers toch weer in het vizier. Op 1300 meter van de streep was de samensmelting een feit.

In het begin van de klim naar het seminarie van Ourense bepaalde Woods het tempo met Soler en Wellens in zijn wiel. Met nog zevenhonderd meter te gaan voerde de renner van EF dan het tempo op. Op vijfhonderd meter ging Wellens naar de kop, waarna Soler versnelde. De Belg kon de aanval echter pareren. In de laatste tweehonderd meter kwam Wellens dan met zijn versnelling en hij wist de koppositie te houden tot aan de streep. Woods werd tweede, Štybar derde.

Favorieten in dezelfde tijd
Het peloton kwam na drie driekwart minuut over de streep met de favorieten in dezelfde tijd. Zo gaat Primož Roglič donderdag opnieuw in het rood van start. In het klassement verdedigt hij een voorsprong van 39 seconden op Richard Carapaz en 47 tellen op Hugh Carthy.

Dit artikel delen:

77 Reacties

martini151 4 november 2020 om 16:51

Met afstand de meest onzinnige finishlijn die ik ooit heb gezien. Nu valt het mee, omdat er een kopgroep is. Mocht hier met een groep gesprint worden, is dit natuurlijk gevaarlijk zo’n laatste bocht

Limal 4 november 2020 om 16:53

idd

doorak 4 november 2020 om 17:16

+1

Michelangelo 4 november 2020 om 20:17

Dit is inderdaad idioterie van de bovenste plank…

Maar gelukkig meten we de lengte van de sokken bij een tijdrit.

Quadrob 4 november 2020 om 20:21

Anders had Woodsy wel gewonnen als de finish in een rechte lijn had gelegen. Hij zat nu aan de buitenkant van de bocht. Dikke pech voor hem.

boenk 5 november 2020 om 03:13

Pech voor hem? Wellens is vroeger aan gegaan omdat hij wel de moeite had gedaan om de aankomst grondig te verkennen/analyseren en wist dat hij die bocht eerst moest pakken aan de binnenkant. Dus geen pech, maar lomp van Woods om de aankomst niet te bekijken, want dan had hij dat geweten. En als hij het had geweten, had hij ook eerder moeten aangaan.

Limal 4 november 2020 om 16:52

Fantastische overwinning van Wellens vanuit een sterke kopgroep. De laatste 400m van kop af regelen tegen Stybar en Woods, faut le faire.

JapieJapo 4 november 2020 om 16:52

Knap van Arensman dat hij weer meezit, alleen de volgende keer een etappe met vlakke aankomst uitkiezen…

horsm 4 november 2020 om 16:56

Echt? Ik dacht dat hij het meer van zijn klimvermogen dan van zijn sprint moet hebben. 't Was alleen een ongewoon sterke kopgroep.

oscarito1908 4 november 2020 om 18:02

Nou, tegen deze kleppers maak je op het vlakke helemaal geen kans.

boenk 5 november 2020 om 03:16

Ik zeg ook al jaren dat Quintana eens moet ophouden met proberen bergop het verschil te maken, en dat hij zich maar eens in de massasprints kan gaan gooien.

Arensman, tweede in Tour de l’Avenir achter Pogacar, was waarschijnlijk het grootste klimtalent in die kopgroep, maar is nog maar 20 en bezig aan zijn eerste GT.

Bazzz 4 november 2020 om 16:53

Ik zou toch wel in mijn vuistje lachen als Roglic uiteindelijk tussen 1-10 seconden achter de nummer 1 in het algemeen klassement eindigt

Chris Van Uden 4 november 2020 om 16:59

Waar slaat dit nu weer op? Het gaat hier over de etappe van vandaag.

aardappeljager 4 november 2020 om 17:01

referentie naar boni’s gok ik

Chris Van Uden 4 november 2020 om 17:02

Roglic had hier toch nooit 10 seconden bonificatie kunnen pakken met 6 man vooruit?

Bazzz 4 november 2020 om 17:03

Omdat jumbo op 26km van de finish met een achterstand van 1.36 minuut achterstand niet even een handje helpt om de kopgroep terug te halen en daarmee een kans op 10 boni seconen te verzilveren.
Als hij d e vuelta verliest met 1-10 sec verschil hebben ze die hier mogelijk verloren en zal ik toch wel even lachen.

Wheely 4 november 2020 om 17:03

Je bedoelt als Martin de Vuelta verliest van Roglič met 4 seconden?

bartp25 4 november 2020 om 17:04

@ chris, als TJV met nog 25 km te gaan had doorgetrokken hadden zie die anderhalve minuut denkelijk dichtgereden. Roglic liet hier niet het achterste van zijn tong zien, had dit sprintje van het peloton gewoon weer gewonnen als het om ritwinst ging. Nu al de 2e of 3e etappe die ze bij TJV niet verzilveren met Roglic, had deze Vuelta zomaar 7 a 8 ritoverwinningen kunnen pakken.

Murcia 4 november 2020 om 17:11

Het grappige is dat dit argument twee kanten op werkt, Als Carapaz zaterdag Roglic lost en toch uiteindelijk strandt op een paar seconden in het AK, zal hij dan ook terugdenken aan de Angliru waar hij op een “zwakke ” Roglic slechts 10 seconden pakt?
Ik bedoel hiermee dat een schijnbare aversie tegen een renner of ploeg wordt ondersteunt met op zich valide argumenten. En op die manier kun je voor alle renners wel redenen bedenken waar ze het hebben laten liggen.

xistnc 4 november 2020 om 17:13

Die mogelijke bonus weegt toch nooit op tegen de zekere inspanning?

bartp25 4 november 2020 om 17:14

Ben ik het niet mee eens Murcia, op de Angliru ging iedereen zo hard als die kon (op Kuss na). Vandaag kwam Roglic nog net niet lachend over de streep, had hier dit sprintje makkelijk kunnen winnen maar heeft niet aangezet. Als TJV de Vuelta verliest met een paar seconden mogen ze zich dat zelf aanrekenen. Roglic die, in ieder geval daar leek het op, Martin liet winnen. Soler die ze in de tweede etappe laten wegrijden, en vandaag weer niet. In totaal al 18 seconden aan Boni die Roglic had kunnen pakken maar wat ze nalaten.

Bazzz 4 november 2020 om 17:15

@murcia,
Maar als je in zo’n zetel geholpen wordt door Total Direct energie en slechts 26km hoeft te werken (wat je echt niet veel energie kost met 3-4 man)
@xistnv 26km achtervolgen kost je echt niet veel energie

xistnc 4 november 2020 om 17:17

Jou niet, vanaf de bank.

HaxVanMeeswijk 4 november 2020 om 17:19

Als Roglic de Vuelta verliest op 1-10 s, zal er niet zozeer naar vandaag gekeken worden alswel naar dat getrut met die regenjasjes einde eerste week.

doorak 4 november 2020 om 17:24

Inderdaad Murcia, zo kun je overal achteraf een verbetering op aageven. Ofwel een hoop gemelk om gedane zaken.
Vooraf kun je veel plannen, echter evenzoveel zaken die een plan kunnen doorkruisen en redenen waarom eea anders loopt. Een koe in de kont kijken is een specialisme alhier hoewel nakaarten wat als dit of dat er ook bij hoort natuurlijk. Maar om dan te zeggen ik zou het leuk vinden als hij de koers verliest met 10-20 seconden is lichtelijk ziek.

Cayolle 4 november 2020 om 17:24

@Bazz: Nee, ik zou niet in mijn vuistje lachen, maar het lijkt er inderdaad soms wel op dat TJV voor deze etappes zonder plan rijdt. Neem inderdaad over van Total Direct Energy die al het grootste deel van het werk gedaan hebben en laat Roglic voor de winst en de boni’s gaan. Pak zoveel mogelijk winst en wacht niet af op de zaterdag-etappe wat je in de Tour ook al deed verliezen waarbij toen nog de verwachting was dat je de beste tijdrijder was. Nu zijn er meer twijfels of Roglic wel de beste klimmer is, dadelijk op zaterdag ..

Bazzz 4 november 2020 om 17:27

@xistcn dat argument kan je altijd wel gebruiken als iemand kritisch is. Ze laten hier gewoon de mogelijkheid op gratis seconden liggen.

@haxvanmeeswijk
Dat was onmacht en pech wat soms gebeurd, vandaag is gewoon een gemiste kans.

bartp25 4 november 2020 om 17:32

Ik ben het volledig met Bazzz eens, dat regenjasje was inderdaad dom maar daar verspelen ze alleen de dikke top 10 notering van Kuss. TJV moet leren dat ze moet pakken wat ze pakken kunnen. Dat ze niet de hele dag achter deze kopgroep aanrijden kan ik me zeer goed voorstellen dat zou gigantisch veel energie kosten. Maar de laatste 25 km terwijl ze nog met 6 man in het peloton zitten? Is gewoon een fout, hadden ze kunnen dichtrijden, Roglic bij de voet afzetten en sprinten maar.

Bulcke 4 november 2020 om 18:05

Grappig dat de criticasters de grootste verwachtingen hebben. Doen alsof het een zekerheid is dat als je met roglic naar de streep rijdt geen enkele renner de kans heeft om te winnen.

Om toch wat tegen ze in te brengen: drie ritten in lijn winnen en twee keer tweede worden en dan nog klagen dat hij het laat liggen.

bartp25 4 november 2020 om 18:44

Ik ben fan van tjv en Roglic maar mag je dan geen kritiek hebben? Roglic heeft 4 etappes gewonnen, natuurlijk ontzettend knap en mooi. Maar als je alle kansen bekijkt die ze hebben gehad hadden ze er meer kunnen en misschien wel moeten winnen.

xistnc 4 november 2020 om 19:11

Ja, ze laten een kans op gratis seconden liggen. Dat staat niet gelijk aan zekerheid van gratis seconden. Gezien de benodigde inspanning van 26km zouden die seconden hoe dan ook niet gratis zijn.

Je kunt het dus niet vergelijken met als jij van de bank opstaat om uit de koelkast een pakje Fristi pakken. Je kent vooraf de investering in energie en je kent vooraf de beloning. Het grootste risico is dat je twee keer moet lopen, omdat je eerst precies het pakje uitkiest waar het rietje niet meer aan zit. Dat is te overzien.

In de derde week van een grote ronde, voor meer dan de helft van de ploeg de tweede in korte tijd, is het logisch dat je in zo'n situatie de zogenaamde kans op zogenaamd gratis seconden even laat lopen. Er komt vast nog een moment waarop een inspanning van 26km meer rendement kan of zal opleveren.

bartp25 4 november 2020 om 19:25

Zekerheid heb je nooit maar je kunt moeilijk ontkennen dat Roglic de absolute favoriet was op deze aankomst. En 26 km kopwerk zal toch niet zo zwaar doorwegen in ieder geval mijn mening. We hebben het niet over de hele etappe achtervolgen.

Emergo 4 november 2020 om 19:34

Q Bazz Je kunt niet achter jezelf eindingen !!!

Michelangelo 4 november 2020 om 20:24

Dit is toch met afstand een van de meest bijzondere draadjes bij deze etappe.

In het vuistje lachen als er straks met 10 seconden wordt verloren, en dan verwijzen naar deze etappe.
Ervan uitgaan dat Roglic zo’n sprintje in alle gevallen makkelijk regelt.
Geen plan bij TJV

Ten eerste denk ik dat Roglic niet veel heeft laten liggen. Een grote ronde rijden is ook je inspanningen doseren. En dan denk ik dat het regenjasje misschien wel veel belangrijker is. Of misschien de tijdrit van gisteren, die hij mogelijk te voorzichtig heeft gereden tot aan de voet van de klim.
Een sprintje als deze met een nagenoeg compleet peloton: dat ga je niet “even regelen”, zeker niet als het voor de overwinning gaat. Sterker nog, ik denk dat we dan veel gekkere taferelen hadden gezien met valpartijen in de laatste bocht. Er was meer te verliezen dan te winnen.
En zonder plan? Volgens mij ging alles juist volgens plan. Proberen mee te zijn met een grote groep, of anders een ongevaarlijke groep laten rijden en rust in het peloton.

Weer een dag dichterbij Madrid lijkt me.

bartp25 4 november 2020 om 16:54

Roglic had nog zo veel over op dat klimmetje terwijl Carapaz en Carthy al flink bekken aan het trekken waren. Als TJV dit beter gespeeld had dan had Roglic nog secondes gepakt. Gemist kans op tijdwinst en ritwinst, hoop voor hen dat ze dat niet duur komt te staan.

horsm 4 november 2020 om 16:59

Tja, je kan niet alle dagen volle bak. Ik denk dat het zaterdag d-day is.

doorak 4 november 2020 om 17:25

Pokerfaces zeggen niet alles. Althans wie weet meent PR dat hij krachten beter spaar voor een andere dag.
In de tour kon hij ook niet verliezen maar was zo diep moeten gaan de hele tour dat op de laatste echte dag dat het ertoe doet hij inzakte. Wikken en wegen, dat kan de renner het beste zelf doen.

bartp25 4 november 2020 om 17:29

klopt een gezicht zegt niet alles, maar als je kijkt naar hoe hij over de finish komt kun je moeilijk stellen dat hij kapot zat, eerder dat hij nog ruim overschot had.

Nelson 4 november 2020 om 16:56

Killer Tim

Vinyakke 4 november 2020 om 16:56

Toch een knap seizoen voor de Lotto op die manier. Ewan erg sterk in de tour, Degenkolb in het voorjaar en Wellens in de vuelta. 5 verschillende winnaars dit seizoen en verder de ontdekkingen Vermeersch, Vanhoucke, thijssen en in mindere mate Goossens, oldani en van moer. En dat terwijl de absolute kopman Gilbert 3/4 van het seizoen aan de kant stond!

bartp25 4 november 2020 om 16:59

Wederom bewijst de kopman van Lotto Soudal het goed te doen. Ewan in de tour en Wellens hier, zeer knap. Ik had geen stuiver gegeven voor de kansen van Lotto Soudal in deze Vuelta. Complimenten aan de ploeg.

Chris Van Uden 4 november 2020 om 17:00

Absoluut knappe en verdiende zege. Al zou elk van de 6 koplopers een terechte winnaar geweest zijn.

vanuit de kantlijn 4 november 2020 om 16:59

Wat een koning! !! Dikke proficiat! !! Bizarre aankomst dit….

Chris Van Uden 4 november 2020 om 17:01

Ik was ook verrast dat de finish er onverwacht al was.

Wheely 4 november 2020 om 17:02

Ja gek bochtje, kiekeboe.

Wheely 4 november 2020 om 17:01

Arensman heeft toch maar mooi deze ervaring op kunnen doen, niet iedere 20 jarige kan zeggen dat hij een finale heeft gereden in een grote ronde. Wordt je alleen maar beter van.

Stablinsky 4 november 2020 om 17:07

Op termijn zal hij wel voor klassementen gaan, maar intussen gooit hij zich volop in de strijd. Ik heb dit nog niet veel Nederlanders zien doen op die leeftijd. Zijn tijdrit was ook bijzonder knap. Het lijkt er ook op dat hij geen moeite heeft met koersen van drie weken.

Groetjesaandevoetjes 4 november 2020 om 20:22

Thymen Arensman bestaat niet

Murcia 4 november 2020 om 17:01

Tim is hier top, tweede zege en vanaf 400 meter voor de finish aangezet dus de sterkste. Mooie finale gezien met een door rare keuzes (Total Energie?) spannende strijd toch nog met het peloton tot en met de laatste klim. TJV blij want zij hebben nauwelijks hoeven werken en de mekaniekers blij want zij zijn eerder klaar vanavond door het gruwelijk hoge tempo, meer dan 200 km ruim binnen 5 uur afwerken.

Craig Vanderswag 4 november 2020 om 17:04

Het leek me dat Wellens veel beter gebrieft was over de laatste honderden meters dan Woods. Je moest hier gewoon op 200-300 m voor de meet al op kop zitten.

bartp25 4 november 2020 om 17:39

Viel me ook op, Wellens zat conintu juist gepositioneerd, steeds aan de binnenbocht. Woods leek meer kracht en snelheid te hebben maar zat steeds aan de buitenbocht.

Ward 4 november 2020 om 19:06

Hij gaf op Sporza aan dat hij de aankomst goed bestudeerde.Thomas De Gendt is ook een roadbookdigger, maar blijkbaar is dat geen normale zaak. Dat is eigenlijk toch wel een vreemde vaststelling voor beroepsrenners die rijden om wedstrijden te winnen.

doorak 4 november 2020 om 17:15

Mooie koers, finale. Had het Zynek Stybar zeer gegund. Een goede renner die veel werk verzet maar al een paar keer net niet.
Anderzijds Arensman als jongeling maar hij krijgt nog veel kansen en Tim Wellens heeft er evengoed gewoon weer echt voor gereden.

Kelder is de Man 4 november 2020 om 17:57

Weer een topanalyse..

xistnc 4 november 2020 om 19:15

Ja, ik denk dat daar alles wel mee gezegd is.

harryjohan71 4 november 2020 om 17:48

Roglic wint 4 etappes en moet dan ook nog maar even etappe 5 winnen op een risicovolle aaankomst. Met een grote groep waarbij iedereen nog voor de winst gaat is bij deze aankomst veel te veel kans op een valpartij. Verstandig om het gat niet dicht te rijden. Dit was bij lange na geen uitgemaakte zaak voor Roglic om hier te winnen. Met een kleine groep raakten de renners al ingesloten.

bartp25 4 november 2020 om 17:58

Onzin, was totaal niet gevaarlijk, ruimte genoeg voor een sprint bergop. Treintje opzetten van 2 km van de streep en doortrekken. Als het een pelotonsprint was geweest, dan was er maar 1 favoriet met een straatlengte voor en dat is Roglic. Als je dat niet inziet. Op zo een aankomst zijn er maar weinige die Roglic kunnen volgen laat staan verslaan. Ik kom maar bij 1 iemand uit, de wereldkampioen.

S. Morgenstern 4 november 2020 om 18:08

Treintje opzetten? Ze hadden in dat scenario hun krachten toch al gebruikt in het terughalen van de kopgroep?

harryjohan71 4 november 2020 om 18:13

Als ze het gat hadden moeten dichtrijden hadden ze geen treintje meer voor de laatste 2km. Roglic zat nu bij het begin van de klim al alleen. Heel veel ploegen hadden gesprint naar de klim. Het is maar de vraag of je dan in een goede positie kunt beginnen. Jij denkt hier wel heel makkelijk over. Bij de vorige sprint was hij ook niet sterk in het positioneren.

bartp25 4 november 2020 om 18:38

Roglic zat zeker niet alleen, kijk maar terug. Aan de voet wordt hij afgezet. Met hofstede Gesink en vingegaard had je kunnen achtervolgen. Kuss en bennet om hem af te zetten had prima gekund. Roglic zat inderdaad niet goed gepositioneerd de vorige keer en dan nog met overmacht winnen. Zegt mij genoeg dat hij hier de overduidelijke favoriet van het peloton was geweest.

S. Morgenstern 4 november 2020 om 18:45

Hofstede was vandaag degene die hem goed wist af te zetten. Die verlies je dus voor dat werk en dan ben je inderdaad afhankelijk van de lichtgewichten Bennett en Kuss. Had hij zeker niet beter gezeten, mocht het eventueel dichtgereden zijn. Een trein van twee kilometer blijft hoe dan ook een bizarre verwachting.

Heeft verder niets met de keuzes van vandaag te maken overigens. Wat dat betreft zou je Gesink eens moeten vragen hoe hij vorig jaar de laatste vrijdag van de Vuelta heeft beleefd. Weet je genoeg..

bartp25 4 november 2020 om 19:28

We hebben het over vandaag en niet vorig jaar zo ken ik er nog wel 10. Vandaag hadden ze dit kunnen doen, ze kiezen ervoor om het niet te doen en ik denk dat het de verkeerde keuze is. Natuurlijk is het niet zeker dat Roglic wint maar hij was de torenhoge favoriet. En een trein van 2 km is zeker niet veel je doet alsof ze 100 km volle bak moesten achtervolgen

S. Morgenstern 4 november 2020 om 19:35

Bennett en Kuss kunnen geen trein van 2km opzetten. Dat is gewoon geen realistische verwachting en geen opmerking waarvoor je moet doen alsof ze 100km op kop moeten rijden.

Wat er vorig jaar op de laatste vrijdag gebeurde is een hele goede reden om vandaag niet op tien mogelijke seconden te jagen. Mocht je nog tien van die redenen kennen, dan lijkt het me dat er weinig aanleiding is om heel druk te doen over de gemiste kans om vandaag tien seconden te winnen.

bartp25 4 november 2020 om 20:05

We zijn het gewoon oneens dat is het mooie van een forum. Mijn inziens moeten de 5 knechten van Roglic die vluchters kunnen terughalen en hem goed afzetten bij de voet. Kost zeker wat energie maar de mogelijke opbrengst was dat waard geweest. Wat de afgelopen tour was had ook een les kunnen zijn. Namelijk tijd pakken waar dat mogelijk is en niks laten liggen.

S. Morgenstern 4 november 2020 om 20:31

Ze waren vandaag met een volledige ploeg in staat hem redelijk af te zetten. Dan is verwachten dat het mogelijk is om twee minuten dicht te rijden en hem een trein van 2km te geven, gewoon totaal onrealistisch. Dat is geen meningsverschil.

Afgelopen Tour hebben ze volgens velen juist teveel gedaan. Waar ze energie hebben gespaard en tijd hebben laten liggen zie ik ook niet zo snel. Wat dat betreft lijkt afgelopen Vuelta me een duidelijkere les, die vandaag zwaarder zal hebben gewogen.

bartp25 4 november 2020 om 21:01

Let’s agree to disagree. Jij denkt nutteloze energie ik denk grote kans op tijdwinst. Voor ieder zijn mening valt wat te zeggen. 25 km met 5 man knallen lijkt me geen probleem voor deze profs ook niet in de derde week van een grote ronde, dus onrealistisch lijkt me niet. En ja in de tour reden ze als malle vanaf het begin van de etappe en deden ze teveel. Groot verschil met nu de handschoen oppakken de laatste 25 km.

Wheely 4 november 2020 om 18:18

Uhm wat heb ik gemist, heeft Roglič vandaag de Vuelta verloren?

madeinstars 4 november 2020 om 18:30

Roglic heeft de Vuelta natuurlijk al eerder verloren. Reken maar uit. Als hij gewoon alle ritte had gewonnen, wat natuurlijk een zekerheidje is als hij en dat trieste flutploegje van hem een beetje hun best hadden gedaan, had hij bijna anderhalve minuut meer bonificatiesecondes kunnen pakken.

Echt soms denk ik dat half wielerflits gewoon letterlijk te dom is om tot 10 te tellen.

Murcia 4 november 2020 om 18:48

Ja, hij had hier in deze ronde met een deelnemersveld van lik me vestje natuurlijk veel meer ritten moeten winnen dan die miezerige vier. En die tijdrit was ook waardeloos want hij had Hugh op 5 minuten moeten rijden. Zijn ploeg is te dom om te poepen en had ik al gezegd dat deze ronde winnen sowieso al appeltje eitje is want Pogacar, Hart en elke andere willekeurige renner is technisch beter, mentaal superieur, aanvallers van nature en fantastische persoonlijkheden in hun mediaoptredens. Bij sommigen die reageren heb ik wel eens het idee dat hun aversie tegen de mens/renner en de ploeg hun reacties enigszins kleurt. Dat is jammer want je kunt wel degelijk kritisch zijn op acties van de renner en de ploeg en je hoeft ook geen fan te zijn maar hou het feitelijk.

horsm 4 november 2020 om 18:25

Roglic doet met zijn tiende plek natuurlijk GOUDEN ZAKEN voor de puntentrui!!!

Murcia 4 november 2020 om 18:49

Hij noemde zichzelf al sprinter na de Angliru toch? LOL

Polleke 4 november 2020 om 19:34

Bij de meeste ploegen mogen ze eigenlijk zonder eten naar bed… Total heeft tenminste geprobeerd maar dat hier 10 ploegen meerijden die niet door hebben dat je eerst voorin moet komen om te kunnen winnen is tenenkrommend…tot op anderhalve minuut gebracht worden en dan even elk een mannetje mee laten werken…wie niet schiet is mist altijd…

Arie den Blanken 4 november 2020 om 19:58

Na het afstappen van Tom Dumoulin houden Wout Poels en vooral Tim Wellens hier de Limburgse eer hoog.

peervaneynthoven 4 november 2020 om 20:34

“Bij sommigen die reageren heb ik wel eens het idee dat hun aversie tegen de mens/renner en de ploeg hun reacties enigszins kleurt”
Je drukt je nog netjes uit @Murcia! Maar het zijn niet alleeen deze mensen die in (voor mij) onzinnige reacties blijk geven van een kennelijk diepgewortelde antipathie jegens sommige mensen/renners. Inmiddels hebben De Cauwer en zijn alsmaar inhoudsloos doorbabbelende sidekick, wiens naam mij ontschoten is, zich daarbij aangsloten.Samen etaleren ze ook een antistemming t.o.v. de ‘gele brigade’ incl. Roglic als toprenner. Om het maar plat te zeggen: blijven zeiken en zagen. Minutenlang wauwelen over Roglic die “geen supertijdrit reed” omdat hij Carthy en Carapaz niet op minstens minuten reed. “En zelfs maar 1 seconde voor op die onbekende Bart”! De Cauwer: “een fractie van een seconde pech en hij wint de tijdrit niet”! Ja ,Inderdaad José, klopt,maar dat had hij dus niet en dan babbel je de tijd maar vol met onzin.Dat kan je ook in de studio in Brussel doen en dan hoef je niet met een mondkapje in Spanje te gaan zitten. Je gastheer de maat nemen over coronamaatregelen die jullie niet zinnen klinkt erg pedant uit de monden van mensen in wier eigen land de coronamaatregelen één grote chaos zijn. Het slechtste land in het nemen van de juiste maatregelen, de slechtste leerling van de coronklas! Kijk in de spiegel! Minder zeuren en meer “to the point” informatie, zoals ‘vroeger’ zou De Cauwer en sidekick sieren. Niet iets zeggen om te praten, maar praten om echt iets te zeggen. Als dat niet kan houd dan maar even de mond!
En dan heb ik het nog niet eens over van Aert over de al maandenlange ‘hype’ dat hij zo snel mogelijk moet vertrekken naar een een belgische ploeg, want voor eigen kans rijden, of over de hoop die in jullie stemmen doorklinkt voor Carthy of Carapaz als winnaar van de Vuelta. De Cauwer zou het wel weten als ploegleider hoe hij TJV en Roglic de Vuelta zou doen verliezen. Een beetje analoog aan de “Tour de France” waar hij steeds maar weer openlijk hoopte dat Pogacar zou winnen en een feestje in de cabine er nog net aan ontbrak na de tijdrit! Alleen maar omdat je Alan Peiper zo graag mag? Kom op zeg, laat sympathie voor de een toch niet samengaan met antipathie ten opzichte van de ander, zoals dat hier op deze site kennelijk bij sommigen/velen ook het geval is. Ik had een voorkeur voor Sporza maar dat houdt geen antipathie voor Eurosport in. Daarom kijk ik inmiddels met veel plezier naar Eurosport met o.a. Karsten Kroon. Wars van elke vorm van voorkeur of afkeer.

Polleke 4 november 2020 om 22:57

Slik…

VespavanBern 4 november 2020 om 21:19

Pff wat een aankomst zeg, mag van geluk spreken dat hier geen peloton om de ritzege heeft gestreden. Ben ik trouwens de enige die de indruk had dat Stybar wellicht deze rit had kunnen winnen? Zat heel vervelend ingesloten tot de laatste 75 meter, kwam toen nog wel sterk opzetten.

Frank V 4 november 2020 om 22:06

Knappe zege tege een paar van de beste van deze Vuelta.

Headlines

Materiaalzone

Populair