Giro d’Italia, Thymen Arensman, Vlasman

woensdag 31 oktober 2018 om 21:00

foto: Sirotti

In de rubriek WielerFlits Kort bundelt WielerFlits al het nieuws dat de site nog niet gehaald heeft. Vandaag onder meer over de Maglia Rosa van de Giro d’Italia, de gebeten Thymen Arensman en de nieuwe outfits van Vlasman.


Enel ook de komende jaren hoofdsponsor Maglia Rosa

Energieleverancier Enel prijkt ook de komende drie jaar op de roze leiderstrui van de Giro d’Italia. Na afloop van de presentatie van de 102e editie werd de nieuwe overeenkomst bekendgemaakt. Enel volgde drie jaar geleden Balocco op als hoofdsponsor van de trui voor de jaren 2016 tot en met 2018. Daarin werd de Italiaanse rittenkoers gewonnen door Vincenzo Nibali, Tom Dumoulin en Vincenzo Nibali. De hernieuwde samenwerking bindt het bedrijf tot zeker 2021 aan de Giro.


Trainende Thymen Arensman gebeten door hond

Thymen Arensman is vandaag in Zaltbommel gebeten door een hond. Aanvankelijk dacht hij dat het dier aandacht wilde toen hij achter hem aan rende, en daarom minderde hij snelheid om een aai te geven aan de viervoeter. Die zette echter zijn tanden in de kuit van de 18-jarige renner. Op Instagram schrijft hij dat de eigenaar gewoon wegliep, waarop hij hem aansprak en naar zijn naam vroeg.

“Ik heb geen naam”, was de merkwaardige reactie aan Arensman, die zich door de huisarts moest laten behandelen aan de wond. “Het is je eigen schuld dat je aan het fietsen bent terwijl ik mijn honden uitlaat. Word eens volwassen en ga voetballen.” Arensmans deelname aan het EK veldrijden voor beloften dit weekend komt niet in gevaar. Eerder dit jaar baarde hij opzien door op tweede te eindigen in de Tour de l’Avenir. Tijdens Parijs-Roubaix voor beloften werd hij derde.

foto: Privéfoto


Meer rood voor Vlasman in 2019

Vlasman heeft de nieuwe outfits voor het seizoen 2019 onthuld. De voornaamste aanpassingen ten opzichte van het huidige tenue zijn rond de schouders en de broekspijpen. Daar hebben de zwarte vlakken en banen plaatsgemaakt voor rode. Net als dit seizoen is de naam van de hoofdsponsor prominent aanwezig op shirt en broek. De continentale wielerploeg maakte onlangs bekend dat de selectie voor 2019 inmiddels rond is.

Dit artikel delen:

16 Reacties

kampioenvanhetkarakter 31 oktober 2018 om 16:36

BIj mij was het baasje van die hond er niet zo makkelijk mee weg gekomen…

Lalsacien 31 oktober 2018 om 22:40

Held….

Merlinappa 31 oktober 2018 om 16:36

Daarom hou ik niet van loslopende honden (als ik aan het fietsen ben). Sowieso heel vervelend als mensen met hun hond los op het fietspad of zelfs de weg lopen, helemaal als ze 'm niet onder controle hebben. Gelukkig valt het mee!

Bizar trouwens dat het baasje zich zo gedraagt tegen een 18-jarige. Getuigd niet van veel veel volwassenheid.

Verweggistan 31 oktober 2018 om 18:25

Meestal vind ik loslopende honden niet zo heel eng. Die blijven meestal wel aan de kant lopen en vinden bosjes, berm enz interessanter dan een fietser die voorbij komt. Het zijn vooral de baasjes die dan opeens hun hond gaan terugroepen (waardoor de hond opkijkt en schrikt van de fietser of juist de totaal andere kant op gaat lopen) die de situatie vaak onnodig gevaarlijker maken.

Merlinappa 31 oktober 2018 om 21:17

Meestal, maar ik heb ook wel eens honden achter me aan gehad. Was ook ooit zo slim om tegen een baasje van 2 loslopende herders op de openbare weg er iets van te zeggen, als bedankje stuurde hij ze achter me aan. Ik doe tegenwoordig altijd rustig aan en blijf netjes, vertrouw honden en baasjes voor geen meter meer.

Jungle Man 31 oktober 2018 om 16:51

Loslopende honden is sowieso een oorzaak van gevaarlijke situaties voor fietsers , en als ze dan nog eens bijten……
politie optreden hiertegen zou op zijn plaats zijn.
Lijkt me logisch dat de hond die hier gebeten heeft wordt afgemaakt.

ghostwriter 31 oktober 2018 om 17:39

“Lijkt me logisch dat de hond die hier gebeten heeft wordt afgemaakt.”

Dat is wel heel extreem direct. Misschien is dit wel de eerste keer dat die hond iemand heeft gebeten. Mijn vorige hond heeft ook één keer iemand gebeten. Ik weet nog steeds niet waarom hij dat deed en dat was ook de enige keer dat die hond iemand beet.

Mwielerfan 31 oktober 2018 om 20:16

Hier is echter duidelijk dat deze baas en hond absoluut niet samen de weg op mogen. Dus of naar iemand anders over plaatsen of afmaken. De hond dan.

EddyB1958 1 november 2018 om 10:13

Ik zou de baas afmaken,dat is meer garantie op minder bijtende honden.

guyremgabdel 31 oktober 2018 om 19:28

Moeten in Nederland net zoals bij ons honden niet aan een leiband ? Hoewel ook hier sommigen daar niet naar kijken.

xistnc 31 oktober 2018 om 19:56

Arensman is deze periode aan het crossen, dus vermoedelijk reed hij in het veld. Ja, daar kun je loslopende honden en hun baasjes tegenkomen. En als dat doordeweeks overdag is, tja, dan kun je het soort honden en baasjes tegenkomen dat je doordeweeks overdag tegenkomt. Dat praat de reactie van het baasje in kwestie natuurlijk niet goed, maar wat doe je ertegen?

Wijze les voor dierenliefhebber Arensman: rijd de volgende keer toch maar gewoon door. Honden rennen in zo’n geval niet naar je toe, maar achter je aan. Door af te remmen laat je ze schrikken.

tendam 1 november 2018 om 10:52

Typische reactie van een hondenbezitter :) De wereld moet zich aanpassen aan hun hond.

hanske 31 oktober 2018 om 21:54

Hier hadden we vroeger een probaat middel tegen, de fietspomp. Snel gegrepen en lang genoeg om flink mee uit te halen.

maklukzat 31 oktober 2018 om 23:04

Dat mag tegenwoordig niet meer . Krijg je de PvdD op je dak.

Arema Pro Cycling Team 1 november 2018 om 04:32

Afschieten en baasje erbij!

FDJ 1 november 2018 om 10:57

Als baasjes gewoon eens hun hond aanlijnen als hij niet luistert, dat zou veel helpen. Alleen dat kwartje valt niet.