Theuns na ontbinden contract bij Sunweb: “Vond al nieuwe ploeg”

woensdag 17 oktober 2018 om 16:20

foto: Sirotti

Edward Theuns lijkt niet te hoeven vrezen voor het vervolg van zijn wielerloopbaan, nadat vandaag duidelijk werd dat het doorlopende contract dat hij had bij Sunweb in onderling overleg is ontbonden. De Belg lijkt zijn schaapjes voor 2019 al op het droge te hebben. “Op het einde van de week komt er meer duidelijkheid”, meldde hij bij Sporza.


“Ik heb al een nieuwe ploeg gevonden en laat het aan dat team over om te communiceren met de buitenwereld”, zegt Theuns over zijn toekomst. “Op het einde is alles heel snel gegaan. Ik heb een goede manager en die zorgde ervoor dat gesprekken met andere teams werden opgestart.”

Eerder vandaag werd bekend dat het doorlopende contract van de 27-jarige renner met Sunweb in onderling overleg is ontbonden. De Belg maakt in 2019 daarom geen deel meer uit van de ploeg van kopman Tom Dumoulin. De reden van de breuk is een verschil in visie. 2018 was pas zijn eerste seizoen bij de ploeg, nadat hij vorige winter de overstap maakte van Trek-Segafredo.

Dit artikel delen:

30 Reacties

Retro Lex 17 oktober 2018 om 16:35

Gister gokte ik DDD bij Ben Swift. Theuns past ook wel bij de wolfpack ( als Gaviria vertrekt)

Marcel1112 17 oktober 2018 om 16:37

Overschatte renner. Ben benieuwd welke ploeg er in is getrapt hem te contracteren.

aru123 17 oktober 2018 om 16:55

@marcel
Alleen omdat hij 1 minder jaar heeft gedraaid bij sunweb??? Vreemd… of zeg je dit uit frustratie omdat hij jou teampje zomaar verlaat…
Ik denk dat ieder team een renner als theuns erbij zou willen hebben.

EddyB1958 17 oktober 2018 om 17:05

Heeft inderdaad de verwachtingen uit zijn Topsport Vlaanderen periode niet ingelost,ik verwacht of Deceuninck,daar kunnen ze nog renners en zeker Vlaamse gebruiken,of terug naar Trek wegens de liefde.
https://www.wielerkrant.be/nl/nieuws/lees/2017-12-06/ex-podiummiss-en-rennersvrouw-lien-crapoen-heeft-een-nieuwe-uitdaging-beet-maar-blijft-wel-in-het-wielrennen

Marcel1112 17 oktober 2018 om 17:09

@aru123

Zo’n geweldig palmares heeft hij niet, en inderdaad: hij heeft het afgelopen seizoen niets laten zien. Qua niveau misschien goed voor een PC team of zelfs nog voor Lotto Soudal, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor een andere WT ploeg een aanwinst is.

EddyB1958 17 oktober 2018 om 17:49

Dus in de visie van Marcel is Lotto Soudal WorldTour onwaardig…

Marcel1112 17 oktober 2018 om 18:02

@Eddy

Het is dat ze Wellens en Benoot hebben, en ik kan ook wel genieten van de Gendt, maar voor de rest vind ik het inderdaad niet WT waardig.

EddyB1958 17 oktober 2018 om 18:27

Nochtans zijn er 8 ploegen,die minder wonnen dan Lotto Soudal,en ik veronderstel dat elk van die ploegen een hoger budget heeft.
https://www.procyclingstats.com/mob/teams/wins/
En Bennoot heeft buiten de Strade niet echt bevestigd,vind ik.

Marcel1112 17 oktober 2018 om 18:42

Dat zegt mij niet zoveel Eddy. Ik zie geregeld koersen waar Lotto Soudal als enige of een van de weinige WT ploegen meedoet.

Veloburto 17 oktober 2018 om 22:52

Met Ewan erbij volgend jaar hebben ze toch wel goede zaken gedaan

west 17 oktober 2018 om 17:16

Dan denk ik CCC. Dat ie met GvA gebabbeld heeft.
Maarre, dus eerst, terwijl je onder contract staat met andere ploegen spreken. En als er dan iets uit komt je contract laten ontbinden onder het excuus “visie? Sympathiek…

Melkzuur 17 oktober 2018 om 17:21

Hij zou wel heel erg dom zijn om in samenspraak met Sunweb zijn contract te ontbinden, als hij nog geen akkoord heeft met een andere ploeg.

irrichman 17 oktober 2018 om 17:33

Lijkt me heel verstandig. Sunweb heeft uiteindelijk er ook weinig aan als Theuns niet lekker draait. En Theuns heeft er weinig aan als hij eerst zijn contract opzegt en dan pas gaat zoeken naar een nieuwe ploeg in deze tijden. Veel ploegen zitten al vol.
CCC zou niet gek zijn idd.

Voor Theuns een nieuwe motivatie en Sunweb kan de markt op voor een vervanger. Daar hebben ze dan nog een paar maanden voor. Leuke uitdaging.
Is er een sluitingsdatum voor transfers? Handig om in elk geval in januari met een teamplan te komen voor de eendaagse wedstrijden en de grote rondes natuurlijk.

Ik zie mensen in een ander bericht wat neerbuigend doen over teveel talenten aantrekken. Ik zie graag dat mannetjes als Oomen dus wel kansen krijgen, aangevuld met ervaren mannen zoals Roche en Bakelants. En je hebt ook wat waterdragers nodig, niet je hele team moet uit afmakers en kopmannen bestaan.

Zouden ze bij Sunweb mannen als Sosa en Narvaez laten lopen / niet benaderen vanwege de taal? Die jongens hebben veel aan de Henao’s en Spanen bij Sky, is makkelijker dan in een NL/D/Brits gericht team.

Samlambeej 17 oktober 2018 om 17:34

@west @mekzuur duhhhh…

west 17 oktober 2018 om 17:36

Verstandig en netjes is niet altijd hetzelfde…

Marcel1112 17 oktober 2018 om 17:47

Gooi maar op de hoop CCC. Het wordt wel een samengeraapt zooitje daar. BMC heeft qua budget altijd teleurstellend gepresteerd, maar volgens mij gaat CCC aantonen dat het nog beroerder kan.

peterwinnen 18 oktober 2018 om 07:49

Denk dat 95 procent van de mensen met een nieuwe baan eerst solliciteert en pas de oude baas inlicht als de baan binnen is.

west 19 oktober 2018 om 08:32

Verschil tussen een contract voor onbepaalde tijd en een contract voor een vooraf afgespoken hoeveelheid tijd.

EddyB1958 17 oktober 2018 om 17:50

Wie weet is hij het tweede maatje van Terpstra…

Marcel1112 17 oktober 2018 om 18:15

Het woord maatje in combinatie met Terpstra klinkt net zo onwaarschijnlijk als de combinatie maatje met Marcel1112 op WF. Maar zowel Terpstra als Marcel1112 zitten daar niet zo mee.

dikkechaap 17 oktober 2018 om 18:28

Stoer.

Lalsacien 17 oktober 2018 om 19:15

Marcel 1112 en schipperaar is wel een mooie combinatie

Matje VdP 17 oktober 2018 om 20:29

Volgens mij is Marcel 1112 schipperaar

Samlambeej 17 oktober 2018 om 21:34

hahaaaaaahnnn!!!! 00

ruudenkit 17 oktober 2018 om 18:16

Resultaten vallen natuurlijk tegen en hij schijnt bovendien niet goed in het team te liggen op basis van inside information.
Er zijn betere en jongere sprinters bij sunweb, vond t al raar dat hij uberhaubt aangetrokken werd.

assen 17 oktober 2018 om 18:55

Als ‘fan’ van Sunweb was ik blij met het aantrekken van Theuns en Vervaeke, en dacht ik dat het twee goede aanwinsten zouden worden. Helaas, al kan Vervaeke volgend jaar anders bewijzen.

Laatste man 17 oktober 2018 om 20:18

Als het voor beide beter is, beste beslissing. Leek zich ietwat te herpakken in het 2e deel van het seizoen. Sunweb heeft een bepaalde visie en regels waarschijnlijk, dat zal waarschijnlijk heel goed passen of uiteindelijk toch tegenvallen. Renners van Topsport Vlaanderen zijn lang niet altijd succesvol na hun vertrek daar.

Haanaf 17 oktober 2018 om 21:21

Wat zijn die visie en regels in hoofdlijnen?

Mwielerfan 17 oktober 2018 om 23:45

Niks op gevoel doen en verboden om te improviseren. Ook bij kansen

Samlambeej 18 oktober 2018 om 18:02

Ga er toch eens naar vragen als ik hem tegenkom!