Theo Bos over kansen op keirin: “Een medaille moet kunnen”

Theo Bos over kansen op keirin: “Een medaille moet kunnen”

foto: Sirotti

Theo Bos hoopt de teleurstellening van de vroege uitschakeling op de teamsprint te vergeten door in te zetten op een olympische medaille op het onderdeel keirin. “Op de keirin kan van alles gebeuren, dus een medaille moet kunnen. Daar heb ik alle vertrouwen in”, zegt Bos tegen Nu.nl.

Zaterdag neemt Bos eerst nog deel aan de individuele sprint, maar dicht hij zichzelf weinig kansen toe op een medaille. “Maar het is wel lekker om in die sprint even wat snelheid te pakken. Ik ga knallen en dan hoop ik een paar van die gasten het toernooi uit te rijden. Al mijn tegenstanders gaan sowieso met zere benen van de baan af.”

“Ik heb bewust niet aan de keirin gedacht, ook in mijn trainingen niet. Naar de andere teamsprinters toe wilde ik daar niet mee bezig zijn. Ik wilde hun vertrouwen en dus geen dubbele agenda. Het doel was olympisch kampioen worden op de teamsprint. Ik wilde het maximale eruit halen, maar dat is dus niet gelukt”, aldus de 32-jarige renner.

Dit artikel delen:

11 Reacties

krypton 12 augustus 2016 om 14:00

Ik denk dat Theo dan weer teleurgesteld zal zijn na de Keirin…

robotour 12 augustus 2016 om 14:08

Nu zeggen dat een medaille moet kunnen op keirin, en voorheen roepen dat bij de teamsprint de grootste kansen er voor een medaille waren. Zal je dus wel veel harder moeten fietsen, toch;););)

ThibautPinot 12 augustus 2016 om 14:09

Theo was gister wel de beste van de nederlanders…

Scotty 12 augustus 2016 om 14:20

Op een of andere manier gun ik het hem altijd van harte.

Orakel 12 augustus 2016 om 14:21

Er zijn zeker scenario’s waarin een outsider als Bos een medaille kan pakken, maar de vraag hoe realistisch het is dat dit scenario werkelijkheid wordt? Welke rol kan je spelen in het creëren van dat voor jou perfecte scenario? Van Avermaet viel aan, waarmee hij anticipeerde op de klim die voor hem eigenlijk te zwaar was. Maar is het realistisch om op de Keirin zo’n truc uit te halen?

Stoempert 12 augustus 2016 om 14:40

Eerst fietsen dan over medailles praten

bart12 12 augustus 2016 om 14:44

@stoompert Wat een een onzin. De interviewer vraagt toch gewoon of er kans ik op een medaille. Wat moet die dan zeggen? ” nee , kansloos.. ik had eigenlijk beter thuis kunnen blijven”

schlossborn1995 12 augustus 2016 om 15:04

@bart Helemaal mee eens. ..en anders wordt er hier geklaagd dat hij te weinig ambitie heeft

LucasR 12 augustus 2016 om 15:07

Prima instelling! Ik hoop het van harte. En haalt ‘ie het niet, dan niet, jammer.

Hakkie2 12 augustus 2016 om 15:21

@Orakel: zie Mulder 4 jaar geleden, die werd ook niet als kanshebber ingeschat, finale was al een verrassing (en pakte hij door het wiel van sir Chris Hoy te houden). En hij heeft nu toch maar een bronzen olympische plak.

Pizzi 12 augustus 2016 om 17:28

Theo moet al die pure sprinters uitputten. Een enorm lange sprint dus. Maar ja, dat moet je zelf natuurlijk ook kúnnen. En bovendien werkt dat misschien maar één keer.

Hup Theo!

Headlines

Materiaalzone

Populair