Dylan Teuns: “De kans dat ik de Vuelta ga rijden is groot”

woensdag 21 juli 2021 om 09:09
Dylan Teuns: “De kans dat ik de Vuelta ga rijden is groot”

foto: Cor Vos

Dylan Teuns verwacht dat hij half augustus van start gaat in de Vuelta a España. Dat vertelde winnaar van de Tour de France-etappe naar Le Grand-Bornand voor het criterium van Roeselare aan Het Nieuwsblad.

“De kans dat ik de Ronde van Spanje ga rijden is groot. Die beslissing zal wel eerstdaags vallen”, aldus de coureur van Bahrain Victorious. “Wij moeten het nog eens bekijken met de ploeg. Rijd ik de Vuelta niet, dan zal het wellicht de Ronde van Polen worden.”

Teuns eindigde in het eindklassement als zeventiende. “Top-20 is wel mooi meegenomen. Spijtig genoeg kende ik tijdens de rit op de Mont Ventoux een mindere dag. Ik werd daar gepakt door de hitte en kon niet in mijn ritme komen. Kan ik daar meespelen met de rest, dan had ik misschien kort bij de top-10 kunnen finishen in het eindklassement. Maar de ritzege op Le Grand-Bornand pakken ze me al niet meer af.”

Niet naar Tokio
Ruim voor de Tour de France wist Teuns al dat hij niet naar de Olympische Spelen zou gaan. “Ik kan er enerzijds wel mee leven, maar ik vind het wel enorm spijtig natuurlijk. Ik heb het gevoel dat ik daar echt een meerwaarde had kunnen zijn voor de kopmannen, maar ik moet de beslissing van Sven Vanthourenhout respecteren”, vertelde Teuns in een interview met WielerFlits.

Dit artikel delen:

9 Reacties

Shinzawai 21 juli 2021 om 10:31

Blijft bijzonder dat Van Avermaet en een neoprof de voorkeur krijgen boven Teuns voor zo’n zware koers.

djerkson 21 juli 2021 om 12:20

Teuns had al anderhalf seizoen niks gepresteerd toen de plaatsen verdeeld werden. Als de plaatsen laten verdeeld werden, zou hij er altijd bij geweest zijn. Vansevenant schitterde in het voorjaar, Van Avermaet reed het podium in de Ronde Van Vlaanderen en was vooraan te zien in meerdere klassiekers.

ThorHushovd 21 juli 2021 om 10:32

Op de plek van GvA zou niet onlogisch zijn, maar dat heeft alles met de status van uittredend kampioen te maken gok ik. Maar goed, denk dat er een pak meer Belgische renners aanspraak maakten om Gregs plek in te nemen, als je het hebt over de categorie 'Teuns': dit jaar weinig vormpiek getoond – voor de Tour.

Groetjesaandevoetjes 21 juli 2021 om 10:44

Op basis van zijn Tour zou hij de eerste knecht moeten zijn achter V Aert en Evenepoel. Snap niet dat V Avermaet is geselecteerd. En is Benoot op tijd hersteld? Leuk voor Mauri dat hij direct de OS mag rijden.

S'mon 21 juli 2021 om 10:56

Zou de selectie niet al voor Theuns zijn ritzege doorgegeven moeten zijn? Anders neem je hem toch sowieso mee, dat kan in plaats van iedereen behalve van Aert en Evenepoel.
Want ik hoor nu iedereen roepen dat GvA niet mee moest. Maar wat heeft Benoot laten zien in de Tour, of Mauri de laatste tijd?

Chippen 21 juli 2021 om 11:19

in deze omstandigheden kon je niet wachten om tijdens of na de tour de selectie pas te maken en teuns heeft zelf gezegd dat hij voor de tour helemaal niets heeft laten zien en terecht niet geselecteerd was

en inderdaad, welke belgische “klimmers” hebben de voorbije maanden, voor de tour dus, iets laten zien waarvoor je van avermaet (die er doorgaans staat als het echt moet) zou thuis laten? wellens? vanhoucke? de plus? je zou eventueel ben hermans kunnen overwegen, maar dat is ook niet de naam waarvoor je de verdedigende kampioen gaat thuis laten

en uiteindelijk gaat het in de finale toch over van aert en misschien evenepoel en maakt de rest minder uit. in de finale gaat teuns er ook niet meer bij zitten om dat lastige gat toch mee te helpen dichtrijden als het moet.

Ronellenfitsch 21 juli 2021 om 11:46

Het was de afgelopen weken natuurlijk prima mogelijk om nog te wisselen (en veel landen hebben dat ook gedaan). België lijkt me een land bij uitstek waar de Tour nog eens aanleiding had kunnen zijn tot herbezinning. Ik geloof niet dat Van Avermaet en Benoot ineens een wezenlijke rol gaan spelen na een paar weken spartelen in de achterste delen van het peloton.

Ronellenfitsch 21 juli 2021 om 11:48

Maar ja, José de Cauwer was volgens mij de laatste Belgische bondscoach die beschikte over creativiteit en communcatievaardigheden, al z’n opvolgers sindsdien lijken daar niet op geselecteerd …

Gebruikersnaam 21 juli 2021 om 14:36

Teuns in de plaats van Benoot, daar valt iets voor te zeggen.

Geen idee waarom iedereen zo graag ook Van Avermaet wil zien thuis blijven, wie moet er dan in diens plaats komen?