Teunissen maakt rentree in Ronde van Hongarije, aan de zijde van Groenewegen

woensdag 7 april 2021 om 11:41
Teunissen maakt rentree in Ronde van Hongarije, aan de zijde van Groenewegen

foto: Cor Vos

Mike Teunissen wil op 12 mei terugkeren in het wielerpeloton. De renner van Jumbo-Visma mikt op een rentree in de Ronde van Hongarije (12-16 mei), zo laat hij weten aan het Algemeen Dagblad. De Ronde van Hongarije is ook de eerste koers van Dylan Groenewegen sinds zijn schorsing.

Teunissen keert in Hongarije dus samen met Groenewegen terug in koers. “Het is mooi om daar samen met Dylan naar toe te werken. Ik denk dat we vooraf samen een trainingskamp zullen beleggen. Hij komt terug uit een moeilijke situatie en voor mij wordt het ook bijzonder. We hopen de draad weer op te pakken, met Dylan als afmaker. Het is wel iets om naar uit te kijken.”

Teunissen kwam in aanloop naar het seizoen ten val op trainingsstage op Tenerife. De 28-jarige renner reed in een afdaling over een steen en maakte op hoge snelheid kennis met het asfalt. Vrij snel daarna bleek dat er een spier was ingescheurd in zijn bovenbeen. Teunissen, voor wie een belangrijke rol was weggelegd in de klassiekerploeg van Jumbo-Visma, moest uiteindelijk passen voor de kasseiklassiekers.

Herstel 
Teunissen werkt momenteel hard aan zijn herstel, zo geeft hij mee aan het AD. De klassiekerrenner werkt nu langzaam toe naar ‘fatsoenlijke’ duurtrainingen van 5 tot 6 uur. “Voorlopig gaat alles goed. Het harde werken wordt beloond. Het begint weer ergens op te lijken”, aldus Teunissen, die nog steeds op de planning staat voor de Tour de France en verder mikt op een WK-selectie en Parijs-Roubaix.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Yeez 7 april 2021 om 11:44

Goed nieuws. De renners die over een maandje eindelijk weer terug zijn. Nu Tom nog (no pressure) ;)

Al Phila 7 april 2021 om 11:47

Goed nieuws. Haalt hopelijk wat druk weg bij Wout en Primoz

Groetjesaandevoetjes 7 april 2021 om 11:58

En Jonas Vingegaard?

FritsvanHoefelen 7 april 2021 om 11:51

Eindelijk weer Nederlanders in actie bij Jumbo die iets kunnen winnen

skylimit 7 april 2021 om 12:10

Goodwill winnen in eerste plaats…

Elvs 7 april 2021 om 12:56

Goodwill winnen? Die jongen is overdreven hard gestraft en heeft dat zonder morren uitgezeten. Wat moet hij nou nog meer doen?

Hoe zie je dat überhaupt voor je? Moet Dylan iedereen netjes voorrang geven in de sprint? Sorry zeggen tegen iedereen in het peloton? Wat een onzin.

S'mon 7 april 2021 om 13:00

Hij doet wat hij wil, maar zich bij bepaalde renners en ploegen excuseren kan geen kwaad, en wie weet heeft hij dat al wel gedaan.

Derierre de la course 7 april 2021 om 15:03

Het interesseert me bijzonder weinig welke nationaliteit er wint. Bespeur bij mezelf zelfs een hogere gunfactor bij WvA dan bij MvdP.

horsm 7 april 2021 om 11:55

Goed nieuws. Fijn ook voor beiden om dit moment van terugkeer samen mee te maken.

Wel laat voor Teunissen, 12 mei. Zou deelname aan de Tour niet in het gedrang komen?

Yeez 7 april 2021 om 12:02

Hongarije, hoogte, zlm tour, nk en dan de tour?

Turtlehead 7 april 2021 om 12:34

Die Tour lijkt mij ook hoog gegrepen gezien de blessure en trainingsachterstand.
Maar als voorbereiding op WK en PR zou het wel top zijn als hij de Tour kon meepikken ;)

Barry Batsbak 7 april 2021 om 11:56

Aan de zijde van Groenewegen rijden… altijd listig…

Groetjesaandevoetjes 7 april 2021 om 11:59

Heel flauw. Ik ben blij dat Mike weer kan koersen. Wel balen voor hem dat hij nu eigenlijk 2 voorjaren heeft gemist (vorig jaar en dit jaar).

ssj 7 april 2021 om 12:27

Maar nog geen PR gemist!

Barry Batsbak 7 april 2021 om 12:57

Ik ben blij dat beiden weer kunnen/mogen koersen. Groenewegen een bewezen winnaar en Teunissen nog altijd een waardevolle renner met scoorkansen als het kwartje zijn kant op valt. Nog steeds de meest recente Nederlandse gele-truidrager in de Tour als ik me niet vergis?

Posterix 7 april 2021 om 13:02

Mooi! Als er voorzichtig grapjes over gemaakt worden, dan is een bepaalde periode voorbij! Hup Dylan, er zijn altijd eencelligen op de wereld geweest. Laat maar kletsen en nu gewoon weer lekker wielrenner zijn.
Billen gebrand, op de blaren gezeten en weer door.

Turtlehead 7 april 2021 om 14:14

@Barry: Aan de zijden draad Groenwegen (hangen) is óók listig.

freirefreire 7 april 2021 om 12:29

Slim om met Dylan en Mike te beginnen in Hongarije. Lijkt me een betere plek om weer wat vertrouwen op de fiets op te doen dan meteen weer in de WorldTour te starten. Voor beide mannen geldt: rustig aan terugkomen. Eerst het goede gevoel op de fiets terugkrijgen, dan komt het sprinten later weer.

David Janssens 7 april 2021 om 12:50

Mooi dat beide renners terugkeren in koers. Maar de ronde van Hongarije? Rare planning bij TJV…. Grotere koersen overslaan maar zo’n rondje wel rijden!

Yeez 7 april 2021 om 12:55

Welke grote koersen slaan ze over dan?

Barry Batsbak 7 april 2021 om 12:59

Groenewegen zou sowieso weer in "kleinere" koersen ingezet worden om in de relatieve media-luwte weer in het profpeloton mee te gaan draaien. Publicitair dingetje.

Harm Zijlstra 7 april 2021 om 13:16

TJV is verplicht in de grotere koersen te starten, dus die kunnen ze niet overslaan.

Derierre de la course 7 april 2021 om 15:05

Ze hadden afgelopen tijd nou ook niet de bezetting om de “kleinere” koersen te rijden. Al was Coppi en Bartali volgens mij geen WT verplichting.

Michiel De Rooij 7 april 2021 om 14:59

Ik voorzie een prachtige comeback voor Groenewegen.

skylimit 7 april 2021 om 15:56

Als het maar geen flashbacks worden….

antilek 7 april 2021 om 23:07

Ik hoop echt dat Dylan de ronde goed doorkomt en evenals Mike Teunissen natuurlijk.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair