Tenue Giant-Alpecin nagenoeg ongewijzigd

Door , donderdag 24 december 2015 om 14:25

Giant-Alpecin komt in 2016 bijna ongewijzigd aan de start van het nieuwe seizoen. Op het tenue zijn slechts kleine wijzigingen aangebracht, maar dat heeft meer te maken met sponsorbelangen dan een bewuste verandering.


Herkenning
De Duitse WorldTour-formatie kiest voor deze opzet zodat de ploeg sneller op herkenning kan rekenen bij het grote publiek. Het ontwerp van kledingsponsor Etxeondo is dan ook bijna hetzelfde als het voorbije seizoen, met de verandering dat Renson nu op de achterzijde van de broek staat en Sunweb daardoor verhuist naar de schouders. De grootste wijziging is de keuze voor rode helmen, ten opzichte van zwart in het voorbije seizoen.

Foto: © Giant-Alpecin

Alle nieuwe shirts van de profploegen voor 2016 zien? Bekijk deze tenues in ons Facebook-album.

Alle WorldTour-tenues voor 2016 zijn bekend! Welk shirt is volgens jou het mooist?

  • Etixx-Quick-Step (16%, 296 stemmen)
  • LottoNL-Jumbo (14%, 247 stemmen)
  • Giant-Alpecin (11%, 207 stemmen)
  • Sky (10%, 179 stemmen)
  • Tinkoff (7%, 121 stemmen)
  • Lotto Soudal (6%, 112 stemmen)
  • IAM Cycling (5%, 99 stemmen)
  • Katusha (5%, 94 stemmen)
  • Trek-Segafredo (5%, 92 stemmen)
  • Cannondale (3%, 58 stemmen)
  • Movistar (3%, 48 stemmen)
  • Dimension Data (3%, 47 stemmen)
  • FDJ (2%, 45 stemmen)
  • Lampre-Merida (2%, 38 stemmen)
  • Astana (2%, 37 stemmen)
  • BMC (2%, 31 stemmen)
  • Orica-GreenEDGE (1%, 26 stemmen)
  • AG2R La Mondiale (1%, 26 stemmen)

Aantal stemmen: 1.803

Stem

Dit artikel delen:

14 Reacties

mark78 24 december 2015 om 14:52

Past perfect bij de Keep Challenging-filosofie, gebaseerd op innovatie, coöperatie en continue verbetering.

woutersluis 24 december 2015 om 14:56

@mark78 waarom?

leuk om lau in z’n nieuwe tenue te zien!

MME 24 december 2015 om 15:36

Hebben jullie het Tenue van Canyon/Sram ploeg gezien? Waarschijnlijk het mooiste tenue van aankomt Seizoen. Ook de fietsen zijn erg vet!

tdv21 24 december 2015 om 15:42

@mark78 haha, goeie ;)
Ook al is het weer zwart vind ik het toch echt wel een mooie outfit. Ik kijk er al naar uit om deze trui tegen die van Etixx, Soudal en Trek te zien strijden op de kasseien.

rahimns 24 december 2015 om 15:45

Voor een vrouwenploeg is het idd een mooi tenue, ik zie het een man niet snel dragen ;)

Romāns Vainšteins 24 december 2015 om 16:23

Keigrappig om te zien dat de NL teams toevallig ook de mooiste shirts hebben.

Coldeportes 24 december 2015 om 21:49

@RV
Ik dacht dat jij telkens aangaf de tenue-discussies slaapverwekkend en irrelevant te vinden? ;)

Romāns Vainšteins 24 december 2015 om 23:51

Klopt, ik heb onlangs mijn AG2R – kit besteld dus moest bij de uitslag tot dusver wel iets van me laten horen. ;)

Coldeportes 25 december 2015 om 22:00

@RV
Okee, dat verklaart een hoop ;)

Je weet natuurlijk ook best dat als volwassen (toer)fietser in een professioneel ploeg-tenue rijden heeeel fout is he?! Maar volgens mij is dat onderdeel van de charme voor jou, denk ik ;) ?

Romāns Vainšteins 25 december 2015 om 22:35

Wat ik vooral weet is dat het me allemaal niet zo erg veel scheelt wat eenander van me vindt, ik ben Romans Vainsteins en niet Albert Verlinde. Daarnaast is het ook nog eens zo'n oude met witte mouwtjes, retro heet dat toch? Of is dat van met die leipe baarden en snorren bij metrofielen? Ik haal veel door elkaar.

LinusGerdemann 25 december 2015 om 22:48

@Coldportes had ik nou helemaal een beeld van jou in een Coldeportes shirt voor me… ;)

Ik zal dan maar gelijk bekennen dat ik in een prachtig Leopard Trek Luxemburgse kampioenstrui fiets…:p

schipperaar 25 december 2015 om 23:31

@rv
Leuke woordspeling metrofielen, doet me denken aan Londen en ook aan mensen die dol zijn op metro files, maar jij bedoelt vast iets anders. Truitjes stralen wel iets meer uit dan bijentruitjes van de Lotto Jumbo.

Coldeportes 26 december 2015 om 00:36

Nee heren, ik rij alsof ik continu geschorst ben ;)
oftewel neutraal, doch mooi en gesoigneerd fietstenue.

Edit: ik heb wel een retro Cafe de Colombia shirt, voor strikt gebruik in de Alpencols … :p

Coldeportes 26 december 2015 om 00:37

@LG
Die wordt vanzelf retro, nu ze Jungels hebben laten gaan.. ;)