Teleurgestelde Cavendish: “Ik had moeten winnen”

Door , zondag 16 oktober 2016 om 16:57
Teleurgestelde Cavendish: “Ik had moeten winnen”

foto: Sirotti

Mark Cavendish strandde tijdens de wegrit van het WK zondagmiddag op een tweede plaats. De 31-jarige Brit moest Peter Sagan voor laten gaan. Na afloop kon hij daarmee leven, maar hij was vooral in mineur. “Ik ben erg teleurgesteld met zilver”, biecht hij op tegen Sporza.


Ingesloten
Cavendish kon pas in de laatste paar tientallen meters zijn versnelling plaatsen. “We hadden drie man in de eerste waaier zitten, maar Luke Rowe viel weg door een lekke band. België reed vandaag erg goed, net als Italië. Zij deden alles om Duitsland achter ons te houden. Adam Blythe heeft goed op me gelet. Maar het is al mijn tweede zilveren medaille (eerder op het omnium tijdens de Olympische Spelen, red.) op een grote afspraak dit jaar. Natuurlijk is Peter een grote naam, maar aan mijn benen lag het niet. Ik raakte boxed-in en dat is stom, want dat gebeurt me nooit! In de laatste meters kwam ik er toch langs, maar kon ik Peter niet meer achterhalen. Ik ben echt teleurgesteld met zilver, ook al zou ik er blij mee moeten zijn. Ik had moeten winnen.”

Dit artikel delen:

14 Reacties

Wildebert 16 oktober 2016 om 16:59

Vund het niet zo erg dat Cav niet wint, de olympische spelen zijn daar debet aan.

LyndaLid 16 oktober 2016 om 17:00

Dit is de enige die echt mag denken dat ie hier de wereldtitel heeft laten liggen, want hij moest echt inhouden op 75(?) meter van de finish om voorbij Matthews te kunnen. Dat ging vervolgens nog zo makkelijk dat er echt meer in had gezeten, misschien dan.

Sagan dook echter wel het juiste gat in, en had (zoals ie zelf zei) geluk dat Nizzolo de deur niet dicht deed.

Tiim 16 oktober 2016 om 17:06

Ja, hij reed uiteindelijk wel de snelste sprint en zo zie je maar hoe belangrijk positionering en een beetje geluk kan zijn.

Niet dat ik het hem gegund had, ik was al geen fan, maar sinds de OS heeft hij het inderdaad echt verbruid

Jan 16 oktober 2016 om 17:46

Cav mag voor mij voorgoed wegblijven.

Retro Lex 16 oktober 2016 om 17:51

Ik had kunnen winnen was een betere uitspraak geweest

roelieman2 16 oktober 2016 om 18:50

@ Retro Lex
Als je de snelste bent moet je winnen klaar! Net zoals de Belgische mannenploeg en Nederlandse vrouwenploeg ook moesten winnen. Zij namen immers het heft in handen omdat in hun optiek hun sprinter/sprintster het snelste was.

Hemelrijk 16 oktober 2016 om 19:11

Toch dacht Cavendish dat hij de titel ging winnen en ging al genieten totdat er uit zijn rechterooghoek een gozerd voor het hele pak ging langsfietsen, je ziet ook zijn blik. Cav is meer voor de saaie massasprints, Sagan is echt een completere koning. Echt die fietste nog even naar Cav toe om de verbijsterde blik opzij te gunnen aan ons kijkers.

Kwibus 16 oktober 2016 om 19:36

Beter opletten hemelrijk.

KingJames 16 oktober 2016 om 20:22

Edit redactie: Gedraag je

Doordrijver 16 oktober 2016 om 21:38

Je kan voor of tegen hem zijn maar hij heeft gelijk.

denise 16 oktober 2016 om 22:01

Hij zat nochtans in het wiel van Sagan maar hij gaat naar de linkerkant en wordt eventjes gehinderd. Sagan was wel beresterk en dook in het juiste gaatje.

Viktrodriguez 16 oktober 2016 om 23:46

Wel mooi hoe zowel Boonen als Cavendish reageren. Niet blij zijn als medaillisten, maar teleurgesteld als niet-winnaars. Zegt wel alles over de sterkte van dit WK-podium met drie favorieten op goud.

Romāns Vainšteins 17 oktober 2016 om 08:25

‘Cav is meer voor de saaie massasprints’

Grootste onzin ooit, geen sprinter diverser dan Cavvy

Japsie 17 oktober 2016 om 15:01

@ RV, eeh Sagan? ;)