‘Team Ineos zet Van Baarle in tienkoppige voorselectie Tour de France’

vrijdag 19 juni 2020 om 14:22
‘Team Ineos zet Van Baarle in tienkoppige voorselectie Tour de France’

foto: Cor Vos (archief)

Team Ineos heeft een voorselectie van tien renners voor de aankomende Tour de France, dat meldt Cyclingnews. Naast de drie kopmannen Egan Bernal, Geraint Thomas en Chris Froome zit daar met Dylan van Baarle ook een Nederlander bij.

Ook oud-wereldkampioen Michal Kwiatkowski, Pavel Sivakov, Luke Rowe, Tao Geoghegan Hart, Andrey Amador en Jonathan Castroviejo staan op de longlist van de Britse miljoenenploeg. Team Ineos kan in totaal acht renners opstellen als op 29 augustus de Tour moet beginnen in Nice. Dat betekent dat twee van de genoemde renners slecht nieuws krijgen.

Ten opzichte van vorig jaar ontbreken Gianni Moscon (die geen grote rondes rijdt dit jaar) en Wout Poels (vertrokken naar Bahrain McLaren) in de selectie van Team Ineos. Thomas, Bernal, Castroviejo, Kwiatkowski, Rowe en Van Baarle maakten toen wel deel uit van de winnende Tourploeg. Chris Froome ontbrak vanwege zijn zware blessure.

In het geval Chris Froome tussentijds zou vertrekken – die geruchten worden steeds hardnekkiger – kan Team Ineos dus kiezen uit een andere renner uit de voorselectie. De viervoudig Tourwinnaar zou graag in zijn eentje het kopmanschap dragen, maar bij zijn huidige team is deelt hij die rol. Israel Start-Up Nation heeft naar verluidt verregaande interesse in Froome. Een transfer in augustus behoort tot de mogelijkheden.

Voorselectie Team Ineos voor de Tour de France (29 augustus-20 september)
flag-cr Andrey Amador
flag-nl Dylan van Baarle
flag-co Egan Bernal
flag-es Jonathan Castroviejo
flag-gb Chris Froome
flag-gb Tao Geoghegan Hart
flag-pl Michal Kwiatkowski
flag-gb Luke Rowe
flag-ru Pavel Sivakov
flag-gb Geraint Thomas

Dit artikel delen:

23 Reacties

koos1 19 juni 2020 om 14:32

In de vorm van vorig jaar zal van Baarle er zeker bij zijn. Sterk op het vlakke en vorig jaar zelfs een van de sterkste van de ploeg in de beklimmingen.

boenk 19 juni 2020 om 14:36

Froome en Castroviejo eruit?

Boomie1 19 juni 2020 om 16:02

Vermoedelijk ja

hartstikkebedankt 19 juni 2020 om 14:48

Ik zou Hart er denk ik uitlaten en 1 uit Amador/Castroviejo (of Rowe eventueel, want denk persoonlijk dat Castroviejo die rol ook kan opvullen + nog iets langer mee kan).

harryjohan71 19 juni 2020 om 14:56

Welke renners gaan CArapaz dan ondersteunen in de Giro? Ze hebben in de Giro in ieder geval geen ploeg om te controleren. In de Giro kan het wel ieder voor zich worden met veel kansen voor de vluchters.

hartstikkebedankt 19 juni 2020 om 15:14

2 afvallers uit deze 10 denk ik en dan met Carapaz, Sosa, Puccio, Dunbar (?), Dennis (?), Henao. Zoiets denk ik, zullen nog steeds goede renners bij zitten.

boenk 19 juni 2020 om 15:17

Dunbar en Sosa zouden de Vuelta rijden, als ik me niet vergis. Dennis zou inderdaad de Giro rijden met al die tijdritten.

harryjohan71 19 juni 2020 om 15:36

1 afvaller van de tourselectie, vanuitgaande dat Froome per 1-8 ergens anders rijdt

Koersmaniak 19 juni 2020 om 15:27

Rowe, Castroviejo en Van Baarle voor het vlakke lijkt mij. Ze kunnen zelfs bergop lang mee.
Ik zou Hart en Amador laten vallen.

Yeez 19 juni 2020 om 15:36

Keuze zal gaan tussen amador en Castroviejo en tussen hart/rowe/van baarle denk ik

mania 19 juni 2020 om 15:39

Ze missen net als vorig jaar een erg sterke laatste man bergop. Zoals Bernal 2j geleden, Poels of Porte vroeger. Hart of Sivakov zouden stap moeten zetten daarvoor

Romāns Vainšteins 19 juni 2020 om 15:48

Laatste man is gewoon Thomas of misschien Bernal, eentje zal zich schikken uiteindelijk. Sivakov kan zeker daarvoor al nagenoeg iedereen eraf gooien.

adelaarvanantwerpen 19 juni 2020 om 17:29

Als jij Sivakov vorig jaar zag klimmen in de Giro denk ik dat hij een perfecte laatste man zal worden. Hij zal ook nog een jaartje sterker zijn geworden.

Cyclinglife 19 juni 2020 om 15:46

Als ineos met froome zijn 5de geel wil pakken zou ik bernal thuislaten en amador.
Thomas is geen gevaar die schikt zich wel. Bernal komt veel gedrevener over en zal zich niet zomaar aan de kant laten zetten. Misschien een mooi duo samen met carapaz in de giro.

Niet dat ik verwacht dat ze bernal thuislaten

harryjohan71 19 juni 2020 om 16:08

Ineos gokt niet op Froome als ze meer zekerheid hebben met Bernal. Zeker nu Froome weg wil. Het zou me niks verbazen als ze Froome uit de selectie laten van de tour en alle ballen op Bernal.

VasilKiryienka 19 juni 2020 om 17:05

IJzersterke voorselectie. Hart en Sivakov zullen naar alle waarschijnlijkheid afvallen, ondanks ze al veel hebben laten zien afgelopen seizoen(en). Tour of the Alps waren ze vorig seizoen ongelooflijk goed.

Kannibaal van Schepdaal 19 juni 2020 om 22:25

Bernal, Thomas, Kwiatkowski, Van Baarle, Rowe en Castroviejo lijken mij zekerheden.

Als Froome afvalt, waar ik stilaan van begin uit te gaan, gaan de laatste twee plaatsen volgens mij naar twee renners uit het groepje Sivakov/Hart/Amador.

LB108 19 juni 2020 om 22:32

Ja waarschijnlijk.. kom je dan uiteindelijk ook op al de vernoemde namen uit..

Panache 19 juni 2020 om 23:36

Amador afvallen? Waarom is hij dan aangetrokken?

S. Morgenstern 19 juni 2020 om 23:45

Om de opties voor dit soort selecties te vergroten? Het is niet dat de afvallers verder nergens ingezet kunnen worden. Zo is er de Giro met Carapaz.

vevie 20 juni 2020 om 06:39

Sivakov is al zeker van een plek in de squad. Die heeft al aangegeven dat hij dit jaar wil knechten om ervaring op te doen voor de toekomst. Hij gaf aan dat hij dit nu dit jaar liever wilt dan weer (mede)kopman ofzo zijn in de Giro/Vuelta. Die gaat dus 100% mee. Erg sterke renner die goed bergop kan en zich welwillend nu in de rol van knecht schikt. Lijkt mij een no brainer.

Romāns Vainšteins 20 juni 2020 om 07:30

Sivakov is ook gewoon een Fransman die in de tour wil schitteren. Ik ga er van uit dat hij loert op de kopmanplek die bij ag2r lijkt vrij te komen volgend jaar.

Kannibaal van Schepdaal 20 juni 2020 om 10:32

Het is niet omdat je naar de Tour wilt, dat je ook effectief naar de Tour gaat.

Het zou wel kunnen dat Sivakov informeel al bevestigd is, maar om een andere reden. Als hij zich voorbereidt op de Tour en dan alsnog afvalt, is het moeilijk om zich op een goede manier voor te bereiden op het medekopmanschap in de Giro.

Maar hij is nog jong en heeft nog niet zo’n grote naam binnen de ploeg, dus het zou zo maar kunnen dat hij wel alsnog afvalt, en Ineos met Carapaz naar de Giro trekt en (opnieuw) met Bernal naar de Vuelta.

Headlines

Materiaalzone

Populair