Tao Geoghegan Hart moet Parijs-Nice verlaten na valpartij

woensdag 10 maart 2021 om 17:34
Tao Geoghegan Hart moet Parijs-Nice verlaten na valpartij

foto: Cor Vos

INEOS Grenadiers moet het na de vierde etappe van Parijs-Nice ook stellen zonder Tao Geoghegan Hart. De regerende Girowinnaar kwam ten val in de afdaling van de Mont Brouilly en zijn ploeg besloot hem uit voorzorg uit de wedstrijd te halen.

De 25-jarige Britse klimmer is inmiddels afgevoerd naar het ziekenhuis, waar hij enkele medische testen zal ondergaan. De renner heeft inmiddels al wel van zich laten horen op Twitter. “Ik ben vandaag op mijn hoofd gevallen. Dank aan INEOS Grenadiers en de medische staf om eerst te kijken naar mijn gezondheid.”

“Het was namelijk duidelijk dat ik niet meer 100% was. Ik zal nu even moeten rusten, geen screen-time en ik hoop zo snel mogelijk weer terug te zijn.” Ook ploegleider Gabriel Rasch kwam na de finish met tekst en uitleg. “In de afdaling slipte zijn voorwiel. Ik weet niet of er gravel op de weg lag, het was gewoon brute pech.”

“Tao kwam op zijn gezicht terecht en ook zijn knie is geraakt. Hij voelde zich daarna duizelig. We hebben vervolgens besloten om hem uit koers te halen. Het was de juiste beslissing, we wilden geen risico nemen.” Hart werd eerder dit seizoen al tiende in de Tour des Alpes Maritimes et du Var.

Dit artikel delen:

14 Reacties

harryjohan71 10 maart 2021 om 17:39

Deze ploeg heeft wel pech. Al bij veel valpartijen betrokken.

0
Ragnar Danneskjold 11 maart 2021 om 10:49

Misschien zat ie met z’n hoofd bij mensenrechten in Burkina Faso.

0
koos1 10 maart 2021 om 17:47

Een pech Parijs-Nice voor Ineos. eerst Porte en nu Hart die letterlijk uitvallen.
Wel goed dat de ploeg hem uit de koers haalt na de val op zijn hoofd ipv laten uitrijden met een mogelijke hersenschudding.

0
Chasse_patate 10 maart 2021 om 18:14

Wat een azijnzeiker ben je dan. Lekkere sneer naar JV.

0
xistnc 10 maart 2021 om 18:22

Hij heeft nog een flink stuk doorgereden na zijn val.

0
KimJungPoels 10 maart 2021 om 17:53

Erg jammer, was na zijn giro zeer benieuwd om eens te zien waar hij staat in verhouding tot een Roglic op de klimmen. Nu moeten we weer even wachten op dat antwoord.

0
Bazzz 10 maart 2021 om 20:42

Is ook echt te zeggen na 1 koers samen rijden. Als je zo gaat beoordelen is Hindley (nr. 2) van de giro ten opzichte van Roglic wel erg beroerd

0
KimJungPoels 10 maart 2021 om 21:32

Nee maar het is toch een mooi meetmoment of niet dan jongeeeehh??

0
bartp25 10 maart 2021 om 18:10

Complimenten aan ineos, geen risico nemen.

0
Murcia 10 maart 2021 om 18:19

Geweer moet bij hen nu over de andere schouder en kiezen voor de vlucht en ritzeges. Dat had Sir Dave ons immers beloofd. Klote voor Tao, een sympathieke kerel die ik gewoon wil zien wedijveren met de andere kleppers ipv een onzachte landing op zijn hoofd.

0
Wim Kruithof 10 maart 2021 om 22:04

precies…

0
Dikke vrouw 10 maart 2021 om 20:28

Geen scherm tijd… vervelende zaak

0
Gilberto 10 maart 2021 om 20:33

Hele volksstammen raken nu in paniek, hopelijk is hij snel weer in orde!

0
Romāns Vainšteins 10 maart 2021 om 21:25

— T-ao! —

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone