Tadej Pogacar: “Mohoric zei op voorhand dat ik hem niet moest proberen volgen in de afdaling”

zaterdag 19 maart 2022 om 19:03
Tadej Pogacar: “Mohoric zei op voorhand dat ik hem niet moest proberen volgen in de afdaling”

foto: Cor Vos

Tadej Pogačar toonde vanmiddag in Milaan-San Remo nog maar eens zijn klasse. De Sloveen reed uiteindelijk naar een vijfde plek, landgenoot Maten Mohorič won. “Ik durfde Mohorič gewoon echt niet te volgen in de afdaling, hij nam veel risico’s.”

“Ik ben blij, we hebben een goede race neergezet als team. We hebben pro-actief gekoerst vandaag. Matej Mohorič verdiende de overwinning vandaag. Voor de race vertelde hij mij dat ik hem niet moest proberen volgen in de afdaling. Ik antwoordde hem dat ik me ervan bewust was dat dat zeer moeilijk zou zijn, aangezien ik weet dat hij soms als een gek naar beneden rijdt. Zeker wanneer ik wist dat hij met een speciaal zadel rondreed, wist ik dat het onmogelijk zou zijn om hem te volgen.”

Mohorič nam na de aanvallen van Pogačar op de Poggio het heft in handen met een ijzersterke demarrage in de afdaling. “Toen hij mij voorbijstak in de afdaling zag ik direct dat hij grote risico’s aan het nemen was. Hij was aan het driften en ging zelfs af en toe naast de weg rijden. Ik durfde hem gewoon niet te volgen”, vertelde hij op de website van zijn ploeg.

“Wat we vandaag getoond hebben als team is een zeer goed teken voor de aankomende koersen en ook voor de volgende edities van Milaan-San Remo natuurlijk. Het was een heel leuke klassieker om te rijden. Nu volgen er drie dagen rust voor mij”, aldus Pogačar.

Dit artikel delen:

27 Reacties

Steven_E 19 maart 2022 om 19:05

Onverantwoord eigenlijk. Niet alleen Mohoric z’n manier van dalen, maar eigenlijk ook dat deze koers, van dit niveau, vaker en vaker bergaf zal worden beslist.

0
Romāns Vainšteins 19 maart 2022 om 19:20

Juist tof man.

0
Mystieke_Monnik 20 maart 2022 om 20:35

Geen fan van deze totaal onverantwoorde coureur. Vorig jaar ook al op die kletsnatte wegen in Bretagne bij de Tour waar hij het halve peloton de vernieling in hielp, zijn eigen kopman incluis.

0
Ronellenfitsch 19 maart 2022 om 19:09

Haha, en zegt Poga dan ook ‘volg mij dan maar niet op de klim’ terug?

0
Alucard 19 maart 2022 om 19:13

Goed om te zijn dat Wielerflits obscuur IT jargon voor de leek cursief afbeeldt.

0
lo squalo dello Stretto 19 maart 2022 om 20:09

Ja haha, alsof het woord ‘website” nog niet gangbaar is in onze taal. Lol

0
zacht 19 maart 2022 om 20:26

Ik had wel een linkje met uitleg verwacht, nu weet ik nog niet wat het is.

0
skylimit 19 maart 2022 om 19:14

Deze koers wordt de laatste jaren steeds beslist op de top en in de afdaling van de Poggio. Wie daar vooraan zitten gaan voor de winst, de rest is gezien.

0
Franco Ballerini 19 maart 2022 om 19:21

Hij zegt het goed: als een gek naar beneden rijden. Gekkenwerk dus, totaal doorgesnuifd (het blijft Bahrain) afdalen. Is dit bewonderswaardig? Vreemd genoeg kan de grootste Sloveense lefgozer bar slecht afdalen.

0
KimJungPoels 19 maart 2022 om 19:27

Sinds wanneer is naar beneden rijden geen onderdeel meer van wielrennen joh? Machtig mooi zo’n afdaling.

0
jimmen 20 maart 2022 om 09:37

doorgesnoven*

0
Alfons Haavers 19 maart 2022 om 19:28

Klasbak extraordinaire. Sterkste man op de Poggio wat mij betreft, maar zoals op voorhand een beetje gevreesd was dat niet genoeg om weg te rijden van de rest. Kun je nagaan hoe explosief Flip is.

Benieuwd naar Vlaanderen, zou me na vandaag minder verbazen dat hij daar iedereen naar huis rijdt. Alleen: hoelang houdt hij deze vorm nog aan?

0
Derierre de la course 19 maart 2022 om 19:43

Op kasseien heb je nog net way meer power nodig en speelt je gewicht op positieve wijze mee. Denk dat hij het daar juist moeilijker krijgt. Maar laat me graag verbazen.

0
TheBigShow 19 maart 2022 om 19:47

Pogacar gaat van der Poel echt niet naar huis rijden in Vlaanderen

0
Arie M 19 maart 2022 om 19:53

Mohoric in de afdaling van de Oude Kwaremont :)

0
Turtlehead 19 maart 2022 om 19:59

Ik denk dat we vandaag hebben gezien dat Pogacar in de RVV op de hellingen niet in zijn eentje weg zal kunnen rijden. Wel kan ie een hoop lui slopen, en op een uitloper met een groepje wegrijden, als het 1-tegen-1 is.
En dat is toch wat ie wil. In een groep met 1 of 2 helpers kan hij waarschijnlijk de sprint niet winnen van WvA/MvdP en co.

0
Kopinkas 19 maart 2022 om 20:24

Eind jaren ‘80 was de proloog van de Giro een daaltijdrit, de Poggio af…
Zou de tijden wel eens naast elkaar willen leggen…

0
BaseRace 19 maart 2022 om 21:38

Roche wint in 10:18… Giro ‘87 crazy…

0
BaseRace 19 maart 2022 om 21:40

Fout..Visentini wint in een proloog van 4.0 km… gekkenwerk

0
Beer 19 maart 2022 om 21:53

Roche vs Visentini; pracht-verhaal ook!

0
Jacco van Stierop 19 maart 2022 om 22:44

Het zit Visentini nog altijd dwars, de Giro 1987.

0
AdZ 19 maart 2022 om 20:54

Die afdaling van Mohoric was op en zelfs heel even over t randje. Dat gaf hij zelf bij het uitbollen na de streep ook aan in de camera close up.

Gegokt en verdiend gewonnen…

0
vanuit de kantlijn 19 maart 2022 om 20:55

Pogacar in RVV, beslissende aanval op de Hotond / Kruisberg.

0
Beer 19 maart 2022 om 21:54

Ja, dat is het punt waar hij gaat proberen te geraken om de hamer boven te halen denk ik.

0
TheBigShow 19 maart 2022 om 22:00

Wout van Aert kan niet pokeren en springt op het wiel. Van der Poel lacht in zijn vuistje

0
Alfons Haavers 20 maart 2022 om 10:13

Wel enigszins komisch eigenlijk dat Mohoric op voorhand bij favorieten langsgaat om te zeggen dat ze hem vooral niet moeten proberen volgen in de afdaling.

Kijk Pogi, ik zou niet willen dat je je veelbelovende carrière naar de vaantjes rijdt door mee te gaan in mijn waanzin. Gewoon niet proberen, oké?

Psychologische druk zetten of vaderlijk advies zoals een stuntman een overmoedig acteur tegenhoudt, ‘Just… don’t.’?

0
Romāns Vainšteins 20 maart 2022 om 10:32

Er zit ook nogal een verschil tussen de algemene visies van beiden aangezien Pogacar de tour wil winnen en Mohoric’ hoogste goed het winnen van koersen op basis van zijn verregaande durf is. Het peloton is alvast gewaarschuwd voor Luik want die laatste afzink is er ook een waar je als mafklapper een marge winnen kan.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone