Taco van der Hoorn naar Roompot-Oranje Peloton

Door , vrijdag 7 oktober 2016 om 12:41
Taco van der Hoorn naar Roompot-Oranje Peloton

Taco van der Hoorn kan een contract tekenen bij Roompot-Oranje Peloton, weet WielerFlits. De 22-jarige renner van Join-S|De Rijke is de tiende aanwinst voor 2017 van de Nederlandse ProContinentale ploeg.


Van der Hoorn wist in mei de openingsetappe in de Ierse wedstrijd An Post Race (2.2) te winnen. Ook op een hoger wedstrijdniveau liet hij zich opmerken met een twaalfde plek in de Arnhem Veenendaal Classic (1.1) en een negende plek in de door Wout van Aert gewonnen Schaals Sels.

Van der Hoorn is de tweede renner van Join-S|De Rijke die de overstap maakt naar Roompot-Oranje Peloton. Zijn ploegmaat Coen Vermeltfoort heeft dankzij de eindoverwinning in de Topcompetitie een plek in de selectie van teammanager Michael Zijlaard vergaard.

Aanwinsten Roompot-Oranje Peloton
flag-nl Tim Ariesen (SEG Racing Academy)
flag-nl Martijn Budding (Rabobank)
flag-nl Pim Ligthart (Lotto Soudal)
flag-nl Elmar Reinders (Jo Piels)
flag-nl Martijn Tusveld (Rabobank)
flag-nl Oscar Riesebeek (Metec-TKH)
flag-nl Jeroen Meijers (Rabobank)
flag-nl Coen Vermeltfoort (Join-S|De Rijke)
flag-nl Jens Mouris (Drapac)
flag-nl Taco van der Hoorn (Join-S|De Rijke)

Dit artikel delen:

19 Reacties

Hunneman180 7 oktober 2016 om 12:48

Wat voor soort renner is het? Lastige koersen?

josi 7 oktober 2016 om 13:09

@Hunneman, Een type voor de Vlaamse (semi-)klassiekers met een behoorlijk eindschot.

GreenDay 7 oktober 2016 om 13:11

Uitstekende aanwinsten, alleen Jens Mouris begrijp ik niet zo goed.

Tutu888 7 oktober 2016 om 13:11

@Hunneman
Vooral een renner voor het lastige Vlaamse werk. Was ook een uitstekende knecht voor Bol en Vermelfoort bij Join-de Rijke in de sprintvoorbereiding.
Leuk nieuws! Streekgenoot en sympathieke renner. Heb hem ooit nog gesproken bij Olympia’s Tour waarbij mijn zoontje nog een shirt van hem kreeg.

maklukzat 7 oktober 2016 om 13:50

Ben wel benieuwd waarom ze voor hem hebben gekozen ipv voor Jan-Willem van Schip. Hij lijkt me wel wat constanter qua prestaties en heeft op een hoger nivo meer laten zien. Ook een hardrijder die goed uit de voeten kan op de kasseien.

TomDJ 7 oktober 2016 om 13:52

Super! Ook voor mij een streekgenoot. Vooral goed in de Belgische koersen. Heeft een paar jaar terug last gehad van zijn rug, maar draait nu een uitstekend jaar.

wimpy 7 oktober 2016 om 13:53

Taco :)

TheArt 7 oktober 2016 om 14:03

Niet meer dan terecht dit. Ik zat er al weken, zo niet maanden, om te vragen. Nu Van Schip nog en mijn gebeden zijn verhoord.

Il Cavaliere 7 oktober 2016 om 14:13

Van Schip heeft al verlengd bij De Rijke. Dus je kan ophouden met jouw smeekbedes.

TheArt 7 oktober 2016 om 14:49

Ik zag het net ja, maar mocht Roompot met een aanbieding komen, dan zou ie alsnog gewoon over kunnen.

jvh93 7 oktober 2016 om 14:57

Wordt toch weer een mooie selectie voor roompot zo hoor

Niklas 7 oktober 2016 om 15:01

Daarmee komt de selectie als ik goed geteld heb op 19 man. Dat is het aantal waarop de ploeg ook uitkwam in 2016 na de tussentijdse komst van Kai Reus. Dit zal het dus wel zijn… of er moet aangekoerst worden op groei.

Pierre92 7 oktober 2016 om 15:21

Van Schip heeft zijn studie nog, een internationaal programma met Roompot sluit daar niet bij aan.

flyellus42 7 oktober 2016 om 16:04

Er moet in mijn ogen nog 1 ervaren renner erbij en dan is selectie compleet lijkt me.

Ton van Wieringen 7 oktober 2016 om 17:10

Zou ik toch liever Jan Willem van Schip, Wim Stroetinga of Cees Bol hebben genomen.

Lucatony 7 oktober 2016 om 17:49

Je zult maar Taco heten

nederbelg 7 oktober 2016 om 20:26

Taco’s worden best met zure Room geserveerd. Niet de allerbeste match dus.

Wielerfan1987 7 oktober 2016 om 22:51

Ik had persoonlijk nog gehoopt op Koning, maar die gaat naar verluid naar hiet nieuwe Ierse project.

zipp404 8 oktober 2016 om 00:25

Had een jongen als Eekhoff of Pastoor genomen..