Swift: “Ook ik tast in het duister over TJ Sport”

Swift: “Ook ik tast in het duister over TJ Sport”

foto: Marcel Koch

zondag 18 december 2016 om 14:25

TJ Sport, de beoogde opvolger van Lampre-Merida, trok Ben Swift aan als een van de kopmannen voor 2017. Maar net als zovelen is ook de Brit in het ongewisse over zijn nieuwe ploeg. “Ik heb begrepen dat we in de WorldTour actief zullen zijn”, vertelt hij aan Cyclingnews.

‘Ik heb gelezen wat er in de media verschijnt’
De 29-jarige renner wacht rustig af. “Ik heb eerder deze week een berichtje naar het team gestuurd, omdat ik wilde weten of we de goede kant op gaan. De ploeg zei dat we het snel zouden horen, maar dat ze het juiste protocol van de sponsoren volgen vooraleer ze informatie prijsgeven. Om eerlijk te zijn tast ik net zoveel in het duister zoals iedereen doet. Ik heb gelezen wat er in de media verschijnt en ik hoop maar dat ze ons niet op de hoogte houden omdat ze druk bezig zijn.”

Fiets
Swift beschikt inmiddels wel over zijn nieuwe Colnago. “Ik heb vertrouwen in de ploeg dat alles goed komt. Vorige week heb ik in Italië mijn fiets opgepikt. Ik heb mijn medische testen afgelegd. Ze zeiden dat ze wachten op informatie van de UCI. […] Ik heb niet echt doorgevraagd, maar ik heb begrepen dat we in de WorldTour actief zullen zijn. De ploeg blijft bij het originele plan, alleen staat er nu iemand anders achter. Ik heb in ieder geval mijn fiets. Ik weet alleen nog niet of hij dezelfde kleur behoudt.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Arry1337 18 december 2016 om 14:30

Klinkt toch als een vage boel daar, geen goede start… Ik ben bang voor Swift dat hij hier een foute keuze heeft gemaakt. Jammer, want ik denk dat we de volle potentie van deze man nog niet hebben gezien. Al moet ik natuurlijk niet op de zaken vooruit lopen

Polleke 18 december 2016 om 14:41

Als er een oplossing komt is er toch al iets geknakt… dit is een valse start. De beteren zullen opgepikt worden maar voor de meesten is het bang afwachten om over de omkadering nog maar te zwijgen….

Amigo de Birillo 18 december 2016 om 16:07

Die kan van het voorjaar gaan Zwiften

woutie 18 december 2016 om 16:44

Wat is juist het probleem met de ploeg? Ik dacht dat ze meer dan genoeg Chinees geld hadden?

ifor 18 december 2016 om 17:44

Beetje het ADO scenario geloof ik

Velominatus 18 december 2016 om 17:49

Inderdaad dacht ik ook aan. Misschien moet Ben een belletje naar Den Haag doen om te horen wat hem te wachten staat.

jorryt 18 december 2016 om 19:04

Jammer, hij kan denk ik wel milaan san remo winnen.

Lalsacien 18 december 2016 om 19:26

Le Groupement!

DerEffe 18 december 2016 om 19:32

Als Swift één van je kopmannen is, kun je je team sowieso al beter opdoeken.

janus89 18 december 2016 om 19:51

Leuke aanwinst voor LottoNL ! Een stuk consistenter dan Juanjo Lobato

Leukefans 18 december 2016 om 21:22

@DerEffe
Met het risico de troll te voeden: jij volgt wielrennen nog niet lang of slechts erg oppervlakkig, gok ik?
Swift is misschien een van de meest onderschatte renners van allemaal, dus als koopman verwacht ik er net heel erg veel van!

de oudste 18 december 2016 om 22:04

Leukefans, jij verwacht dus erg veel van de koopman Swift?

Leukefans 18 december 2016 om 22:16

En als kopman zelfs nog meer!
Ik weet niet of je op inhoudelijk vlak ook iets toe te voegen hebt, maar met zijn kracht, klimmend vermogen en snel eindschot moet Swift iemand zijn die finales kan rijden en zeges kan behalen als hij zich minder moet wegcijferen voor andere mannen. Ik geloof er dus in en gun het hem van harte!

Viktrodriguez 18 december 2016 om 22:43

Voor daadkracht moet je kennelijk niet bij die Chinezen zijn, als je ziet wat er met de voetbalclubs ADO en Milan aan de hand is. Die eerste rondde pas na vele maanden en veel uitgestelde, coulante deadlines de overname af + de huidige financiële problemen en bij Milan zijn ze onderhand al een jaar met die eerste fase bezig.

bilthoven 18 december 2016 om 23:22

Helemaal eens met ‘Leukefans’. Swift heeft tot nu toe eigenlijk bijna steeds bij de voor hem verkeerde ploeg (Sky) gezeten. Heeft zich altijd voor anderen weggecijferd en zou dit jaar wel eens echt kunnen doorbreken! Was ook vaak bij valpartijen betrokken de afgelopen jaren. Als dit jaar eens alles meezit, gaat hij menigeen en dus zeker ‘Der Effe’ nog aangenaam verrassen!

DerEffe 19 december 2016 om 09:42

@Leukefans Getuige al zijn grote overwinningen van de afgelopen jaren. Swift kan alles een beetje, maar op ieder vlak zijn er in het peloton veel betere renners. En laat de ad hominems voortaan maar thuis en concentreer je liever op de inhoud van je eigen posts.

Headlines

Materiaalzone

Populair