Sweeck wint in Maldegem: “Had meer steun van de ploeg verwacht”

zaterdag 5 februari 2022 om 16:24
Sweeck wint in Maldegem: “Had meer steun van de ploeg verwacht”

Foto: Cor Vos

Laurens Sweeck heeft de Ethias Cross in Maldegem gewonnen. De Belg reed solo naar zijn vierde overwinning van het seizoen. Eli Iserbyt en Lars van der Haar mochten mee op het podium.

“Het ging eigenlijk al direct goed in de tweede ronde. Ik had een gaatje maar het was best moeilijk met de wind. Die was echt wel aanwezig, het was knokken. Ik was blij toen Michael kon aansluiten”, zei Sweeck in het flashinterview.

Opvallend beeld tijdens de ontsnapping van Sweeck in de cross, hij maakte misbaar naar ploegleider Richard Groenendaal. “Ik vond dat de ploeg in de achtergrond eerder de boel in de gang hield. Het werkte ons juist tegen.” De valpartij van ploegmaat Michael Vanthourenhout had Sweeck niet gezien. “Het was wel een vrij snelle bocht. Ik was toen al vol aan het rijden want Lars ging hard in de achtergrond. Het is mooi dat ik dit kon afmaken.”

Dit artikel delen:

9 Reacties

Murcia 5 februari 2022 om 16:32

Sweeck is aan het voorsorteren op een vertrek denk ik want anders ben je wat voorzichtiger naar je ploeg toe.

Dark Noise 5 februari 2022 om 16:57

Ja die heeft al wat signalen af, ik denk niet dat het ooit goed geboterd heeft tussen Sweeck en de West-Vlaamse alliantie.

kleomantre 5 februari 2022 om 17:56

Dat speelde vorig jaar ook al in het laatste deel van het seizoen.

Thijs E 5 februari 2022 om 18:51

Sweeck komt niet goed overeen met Iserbyt. Maar als er gekozen moet worden is dat voor de sausploeg niet echt moeilijk

Franco Ballerini 5 februari 2022 om 17:54

Het wordt zo langzamerhand wel een beetje vermoeiend, die Vlamingen met hun eeuwige misbaar. Een volkje barstensvol frustraties? Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, zo ingeklemd tussen de superieure Hollanders en de inferieure Walen.

TIO 5 februari 2022 om 18:25

Keep on dreaming, ciao belle Franco.

Dikke Man 5 februari 2022 om 19:12

Het totale gebrek aan identiteit, de eindeloze drang om zich van alles en iedereen af te scheiden die niet bij pap en mam woont, het überhaupt niet opgroeien en tot je 30e je lunch van mama meekrijgen, wie vult aan?

notriple 5 februari 2022 om 19:48

Vlamingen zijn net belgen.

leffie 6 februari 2022 om 11:20

Ik denk dat Laurens meer steun kan krijgen bij een ander team en aangezien hij toch einde contact is is dit het uitgelezen moment heel de ploeg moet sowieso voor Iserbit rijden

Laatste nieuws

Materiaalzone