Sunweb bevestigt komst Louis Vervaeke

zaterdag 19 augustus 2017 om 13:34
Sunweb bevestigt komst Louis Vervaeke

foto: Sirotti

Het gerucht deed al een tijdje de ronde, maar nu is het officieel: Louis Vervaeke (23) rijdt de komende twee seizoenen in het shirt van Sunweb. De Belg komt over van Lotto Soudal.

Varvaeke is blij met zijn transfer. “Sunweb heeft dit seizoen veel succes gehad en ik kijk ernaar uit om daar de komende jaren een rol in te spelen”, stelt hij op de ploegsite. “In de bergen wil ik graag van toegevoegde waarde zijn en ik hoop te kunnen leren van de huidige klassementsrenners in de ploeg. Ik geloof dat deze uitdaging, deze manier van werken en de professionele structuur binnen Sunweb precies is wat ik nodig heb.”

“Mijn eerste doel wordt om terug te keren op mijn oude niveau na een seizoen met veel pech”, vervolgt Vervaeke. “Daarna hoop ik mijn volledige potentieel te kunnen tonen.” De 23-jarige Belg staat bekend als een talentvolle klimmer. Vorig jaar eindigde hij als elfde in de Ronde van het Baskenland.

Dit artikel delen:

14 Reacties

RaketVuist 19 augustus 2017 om 13:37

Leuke renner voor die ploeg

tdcbolide 19 augustus 2017 om 13:44

Nog altijd maar 23, maar Theuns wordt niet aangekondigd, gaat die dan alsnog naar Lotto Soudal?

Javier 19 augustus 2017 om 13:56

Mooie transfer! Past goed bij de ploeg

123poetertjes 19 augustus 2017 om 14:07

Heeft José meteen weer een onderwerp voor de uitzending van vanavond.

Theuns naar Sunweb is trouwens ook net bevestigd.

Mwielerfan 19 augustus 2017 om 14:11

Misschien in buitenlandse dienst iets minder druk vanuit vlaanderen?

Fast Freddy 19 augustus 2017 om 15:01

@123
Ik denk dat ze zelfs vergeet dat ze in de Vuelta zit. Oh Louis!

RRobson 19 augustus 2017 om 15:08

Mwielerfan, ik ben een Vlaamse wielervolger en er wordt net weinig gesproken over Vervaeke, bij ons worden renners met potentieel in het klassieke werk veel sneller opgehemeld/kort gevolgd (Stuyven, Benoot, Theuns,…).

Ik denk wel dat dit een goede stap voor Vervaeke kan zijn, uit de recente verhalen (verkeerde trainingsmethode e.d.) leek het alsof zijn ploeg hem onvoldoende opvolgde, iets waar Sunweb zich vermoedelijk niet aan zal bezondigen. Zullen ze overigens ongetwijfeld met hem over gesproken hebben.

kelderfan 19 augustus 2017 om 16:28

Sunweb krijgt zo een leuk team met Theuns {sprint+vlaanderen} en Louis Vervaeke een talent voor de bergtrein. Die zijn echt goed bezig.

Covadonga 19 augustus 2017 om 17:28

Na een flutjaar kan dit nooit een miskoop zijn.

Stablinksy 19 augustus 2017 om 17:43

Volgens Marc Reef mag hij binnen een paar jaar zelf voor een klassement gaan. Mooi.
Als ook Steff Cras erbij komt (gerucht) dan zouden er al vier belgen bij SunWeb zitten? Waeytens, Theuns, Vervaeke, … (Bert De Backer vertrekt).

Chaba 19 augustus 2017 om 18:21

Goede aankoop, mooie ondersteuning voor de klassementsrenners in het team en kan rustig gebracht worden.

Mwielerfan 19 augustus 2017 om 20:42

@Er ja die nog meer inderdaad. Toch hoor ik al meerdere jaren over vervaeke als het erover gaat dat er geen Belgische klimmers zijn. Benoot deze tour trouwens ook: wordt 1x 20ste op een berg en moet meteen klassement gaan rijden (natuurlijk ook nog even rvv winnen)

Lotto s is in mijn ogen beetje ouderwetse ploeg. Verhaal over training past daarbij. Weet je meer?

Arema Pro Cycling Team 19 augustus 2017 om 21:55

@Stablinsky;

Nou Waytens mag om mij wel weg,rijdt bijna hele seizoen DNF..
Verwacht de Duitser Rohde er ook bij voor 2018.
Liever nog goede Nederlander erbij dan nig een Belg wat mij betreft!

Neilstrung 19 augustus 2017 om 21:56

Lijkt me dat er wel opvolging via Energy Lab is bij Lotto, maar heb de indruk (van wat ik lees in interviews) dat dit een vrije keuze van de renner is.