Steven de Jongh: “Parijs-Nice mogelijk een van de laatste koersen voorlopig”

Steven de Jongh: “Parijs-Nice mogelijk een van de laatste koersen voorlopig”

foto: Cor Vos

maandag 9 maart 2020 om 13:14

Steven de Jongh is momenteel als ploegleider van Trek-Segafredo actief in Parijs-Nice, maar hij vreest dat de Franse ronde mogelijk voorlopig een van de laatste koersen is nu het coronavirus om zich heen slaat.

Zeven WorldTeams besloten niet van start te gaan in Parijs-Nice in verband met het coronavirus, waaronder Jumbo-Visma. De Jongh, die met zijn ploeg Trek-Segafredo wel van start ging, begrijpt die keuze deels, vertelt hij tegen het ANP. “Toch ben ik blij dat de koers doorgaat en wij hier rijden. Het is misschien wel een van de laatste wedstrijden voorlopig. We zien aan China en Italië hoelang het duurt voordat de besmettingscijfers niet meer hoger worden.”

Volgens De Jongh heeft organisator ASO hard gewerkt om Parijs-Nice toch mogelijk te maken en wijst op maatregelen als een verbod op het weggooien van bidons, geen interviews op het podium voor de start en niet meer dan twee ploegen per hotel. Hij laat zich leiden door de autoriteiten. “Zolang zij zeggen dat het op deze manier veilig is voor de gezondheid, zien wij geen noodzaak niet te fietsen. Maar ik vrees dat het binnen een paar dagen zomaar klaar kan zijn.”

Steven de Jongh (l) met Jasper Stuyven – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

23 Reacties

koos verrek 9 maart 2020 om 13:29

Waarom mag je je bidon niet weggooien voor corona??

ThorHushovd 9 maart 2020 om 13:35

Bidon mag je normaal alleen weggooien als er publiek staat (milieureden). De oproep voor publiek is nu niet aan de orde, ivm het coronavirus. Ik vermoed dat deze reden de hoofdreden is, dat de bidon zelf eventueel ook een verspreider vh virus kan zijn (indien de coureur het draagt) zie ik niet als hoofdreden maar is een bijvangst dat nu ook voorkomen wordt.

Boomie1 9 maart 2020 om 14:20

Risico op verspreiding zo klein mogelijk maken. ALS er al een bidon wordt kan het mogelijk worden verspreid. Aan de andere kant overleeft het virus niet op kunststof bidons.

Verweggistan 9 maart 2020 om 14:30

Maar wel op het speeksel op/in/aan de bidon.

john 9 maart 2020 om 13:41

Zou het dan toch waar zijn,ik spraak een mevrouw die een horeca zaak uitbaat in Valkenburg en ze zei me waarschijnlijk geen AGR dit jaar (dit is nog niet 100% zeker)

FDJ 9 maart 2020 om 16:56

Alle communicatie wijst vooralsnog op gewoon doorgaan Amstel Gold Race. Ik zou niet weten wat een horecavrouw voor andere communicatie krijgt en dat dan ook nog zou delen met jou terwijl er vooralsnog compleet andere geluiden zijn.

Romāns Vainšteins 9 maart 2020 om 17:11

Ik kan me wel voorstellen dat al die gare Valkenburghossana en de toertocht eruit geknikkerd worden mocht het dan niet al even lekker weer met afnemend aantal coronapatienten zijn geweest

FritsvanHoefelen 9 maart 2020 om 17:56

Als het de uitbaatster van Le Baroudeur is, dan wil ik het wel geloven

skylimit 9 maart 2020 om 13:46

Buitenlucht is goed voor je! Mensen leef je eigen leven en laat je niet meeslepen door wat er allemaal de media ingeslingerd wordt.
In Noord Italie is het code rood en oranje, maar handel kan nog gewoon daarvan verladen worden naar andere landen, dus verkeer is nog steeds mogelijk.
Volgens Italianen zelf zijn er ook nog geen restricties.

Romāns Vainšteins 9 maart 2020 om 13:55

Ze moeten niet allemaal buitenstaanders aan het woord laten, dat doen wij hier wel.

vanSpringel 9 maart 2020 om 18:03

Ik ben het helemaal met je eens. Al die betweters uit het buitenland. In Italië worden zelfs de C-testen gemaakt, en daar ligt nogal een groot probleem zeggen ze zelf. Maar omdat daar de uitbraak nogal aan de stevige kans is, lijken wij het in NL best aardig te doen.

skylimit 9 maart 2020 om 14:03

@rv wij zijn buitenstaanders maar hebben wel betrouwbare informatie uit de gebieden, waarover de media zo hysterisch berichten.

Uppsala 9 maart 2020 om 14:03

Dan toch maar de voorjaarsklasiekers op Swift rijden .. wel allemaal 2 meter uit elkaar zetten dan …

Duh 9 maart 2020 om 14:59

Op Swift? Ben of Connor?

xistnc 9 maart 2020 om 15:24

Taylor, denk ik.

Kelder is de Man 9 maart 2020 om 16:40

Xistnc
Lol.. Wint dan de snelste of langzaamste..

FritsvanHoefelen 9 maart 2020 om 17:56

Hahaha

Fred Postma 9 maart 2020 om 14:20

Nice is nog ver!

ChefSpijker 9 maart 2020 om 17:28

Je mag inderdaad nog zes dagen hopen.

IlPirata 9 maart 2020 om 15:45

Zoals altijd: Het komt zoals het komt.

vanSpringel 9 maart 2020 om 18:04

En gaat zoals ’t gaat.

Kelder is de Man 9 maart 2020 om 18:11

En het is zoals het is..

IlPirata 9 maart 2020 om 19:06

It is what it is.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair