‘Sterke reeks levert Betancur Giro-startplek op’

Door , woensdag 27 april 2016 om 09:17

foto: Sirotti

Carlos Betancur staat volgende week in Apeldoorn aan de start van de Giro d’Italia, ondanks dat hij niet opgenomen was in de voorselectie van Movistar. Dat schrijft Marca. De Colombiaan overtuigde de ploegleiding met zijn sterke optredens in de Vuelta a Castilla y Leon en de heuvelklassiekers.


Alejandro Valverde en de gehele leiding zijn verrast door de recente resultaten van Betancur. Het enfant terrible kwam afgelopen winter over van AG2R La Mondiale en had enige aanpassingstijd nodig. In de Ronde van Castillië en Leon wist hij de eerste etappe te winnen, waarna hij in Luik-Bastenaken-Luik tot diep in de finale actief was. Giro-kopman Valverde denkt Betancur goed te kunnen gebruiken in de bergen.

Dit artikel delen:

21 Reacties

Tpinotfan 27 april 2016 om 09:27

Zou een mooie beloning zijn voor zijn harde werken, hopelijk kan hij nu ook definitief de stap omhoog weer zetten, was/is toch een groot talent

Contador#N.1 27 april 2016 om 09:36

Leuk voor deze kerel. Ik zie hem altijd graag koersen. Wel jammer dat hij nu in diens van Valverde zal rijden.

albertooo 27 april 2016 om 10:31

Geloof dat Betancur hiervoor uit de Romandische selectie is gehaald. Zeker een mooie stap in zijn comeback, maar het is afwachten of hij in juni in Europa blijft. Zo niet dan vrees ik het ergste.

Poeksel 27 april 2016 om 10:33

LyndaLid, kom er maar in!

Tokstar 27 april 2016 om 10:54

Vond het dikkertje al erg sterk rijden in Luik. Hopelijk zien we hem ooit terug scherp, want dan gaan we wat beleven!

pirazzi 27 april 2016 om 10:59

Dat zal wel ten koste gaan van Sutherland of Sütterlin.

Johnny7 27 april 2016 om 11:02

Toch een extra meesterknecht die bij de meeste andere teams gewoon kopman zou zijn.

Tinkerbell 27 april 2016 om 11:12

Ik vermoed niet dat het ten koste gaat van Sutherland, die is inmiddels een vaste waarde voor Valverde. Ik zou Sütterlin als afvaller verwachten of misschien Herrada, die is net vader geworden dus misschien dat Movistar die dan bij zijn kind laat zijn.

MooieMario 27 april 2016 om 11:17

Bij Movistar pikken ze het niet dat je te zwaar bent en in zo een sterke ploeg moet je echt top zijn voor het grote werk anders selecteren ze je niet eens. Hij kan veel leren van de mentaliteit van Valverde.

OscarV 27 april 2016 om 11:38

Volgens Scorito ten koste van Sutherland.

Frits des Jeux 27 april 2016 om 11:48

Zou ik het nummer van Betancur mogen? Ik ben wel benieuwd naar zijn vetberbrander of dieet. Bizar hoeveel kilo hij vanaf de persfoto is kwijtgeraakt in zo korte tijd. Daar was het gewoon nog een dikke prop. Of is hij in Liverpool geweest? ;) Het blijft in elk geval 1 van de meest ongrijpbare persoonlijkheden in het peloton. En of ik deze man nog op zijn blauwe ogen moet geloven ben ik ook nog niet helemaal uit.

Munz 27 april 2016 om 12:40

Mochten er hier nog fans aanwezig zijn: https://www.facebook.com/belgischefanclubcarlosbetancur/

ChefSpijker 27 april 2016 om 12:47

In het gelinkte Marca-artikel staan toch gewoon de 9 namen? Dowsett, Moreno en Pedrero zijn de afvallers van de voorselectie en Betancur is erbij gekomen. Al moet Movistar het nog wel bevestigen.

Romāns Vainšteins 27 april 2016 om 12:52

Hart-stikke leuk ! Supervet ! Dat hij mag uitblinken en een rit pakken.
Goe dat hij bij Movistar weer terug op de rails is gezet, heeft dat Vlaemsche strafkamp dan toch geholpen ?

zotvankoers 27 april 2016 om 13:16

Welkom terug carlos.

Tinkerbell 27 april 2016 om 13:50

Staan inderdaad negen namen in het artikel maar daar staat bijv. ook Fernandez bij die zelf heeft aangegeven alleen de Vuelta te gaan doen. Wachten op de definitieve selectie dus.

Covadonga 27 april 2016 om 14:29

Enkele jaren gelden was hij als eens vijfde of zoiets. Mooie reserve kopman voor als Valverde het laat afweten.

Rosanero 27 april 2016 om 14:33

Als Valverde-fan hoop ik dat Betancur de Giro beter rijdt dan Valverde zelf. Ik gun het dat enorme talent zo hard. Mag wel weer terugkomen op topniveau. Dan krijg je vanaf volgend jaar twee Colombiaanse kopmannen bij Movistar.

Ik hoop dat ik niet te ver op de feiten vooruit loop.

ChefSpijker 27 april 2016 om 15:12

@Tinkerbell Heb je daar een bron van? Fernandez stond gewoon in de voorselectie die Movistar twee weken geleden presenteerde.

Geraint 27 april 2016 om 15:38

Wel benieuwd of Betancur zich ook zo makkelijk zal neerleggen bij het heilig schap van Valverde als zijn collega Quintana. Moest hij de benen van de giro 2013 teruggevonden hebben zie ik wel een ontketende Carlos met bengelend oortje voor me.

Tinkerbell 27 april 2016 om 16:47

@ChefSpijker
Het is een beetje een irritante bron omdat het een digitaal tijdschrift betreft, maar hier (http://www.marca.com/marcaplus/numero-41.html) op pagina 30 staat dat hij in principe alleen de Vuelta zou rijden
Maar programma's kunnen altijd veranderen natuurlijk.