Stefano Oldani over Alpecin-Fenix: “De juiste ploeg om me verder te ontwikkelen”

donderdag 12 augustus 2021 om 20:18
Stefano Oldani over Alpecin-Fenix: “De juiste ploeg om me verder te ontwikkelen”

foto: Cor Vos

Dat Stefano Oldani volgend jaar zal uitkomen voor Alpecin-Fenix was al even bekend, maar vandaag maakte de ploeg de transfer ook wereldkundig. De 23-jarige Italiaan tekende een contract voor twee seizoenen tot eind 2023.

Oldani begint naar eigen zeggen aan een nieuw hoofdstuk in zijn carrière. “Ik ben blij dat ik volgend jaar deel zal uitmaken van Alpecin-Fenix. Ik kijk er echt naar uit. Het is een erg goede ploeg en ze blijven groeien. Het is de juiste formatie om mezelf te ontwikkelen”, aldus Oldani, die nu nog uitkomt voor WorldTour-formatie Lotto Soudal.

De jonge renner, die een goede sprint in de benen heeft, zal volgend jaar aan de zijde koersen van onder meer Mathieu van der Poel en Jasper Philipsen. “Ik ben vooral gecharmeerd van de doelstellingen van de ploeg en de winnaarsmentaliteit binnen de formatie. Daar kan ik me goed mee vereenzelvigen. Het motiveert me ook. Ik kijk uit naar de samenwerking.”

De Italiaan, die zijn carrière begon bij de opleidingsploeg van Kometa, kwam de voorbije twee seizoen vooral bovendrijven in sprints op een lastige aankomst of na een pittige etappe. Hij reed namens Lotto Soudal twee keer de Giro d’Italia uit, waar hij naar verschillende top 10-plekken sprintte.

Dit artikel delen:

11 Reacties

JensV16 12 augustus 2021 om 20:30

Ik vind het wel jammer dat hij Lotto verlaat

Titaantje 12 augustus 2021 om 20:46

zat bij lotto toch ook wel prima op zijn plek. Denk dat hij bij Alpecin eerder minder dan meer kansen zal krijgen. Dat zegt ook iets over dat Alpecin kwalitatief de Lotto ver voorbij is.

Vinyakke 12 augustus 2021 om 21:19

Vooral financieel in dit geval

Titaantje 12 augustus 2021 om 21:24

dat weet ik niet vinyakke, maar het is raar om te zeggen “vooral financieel”. Bedoel je dat ze financieel verder voor liggen dan qua rennersmateriaal? Ik vind dat ze qua renners ook ruim voorliggen.

Vinyakke 12 augustus 2021 om 21:51

Daar ben ik het niet mee eens. Neem bij beide teams de 3 of 5 kopmannen weg, dan blijft bij Lotto een veel competitiever team over hoor. Denk maar aan Van Moer, Kron, Vanhoucke, VD Sande en nog een hele hoop jong talent.

Deel Koeper 12 augustus 2021 om 21:57

Ze liggen qua renners voor doordat ze ook financieel voor liggen en dat verschil gaat enkel maar groter worden (met Lotto dan). In praktijk zijn DCQS en Alpecin gewoon de grotere vermogende Belgische WT-ploegen en zijn Lotto en Intermarché degenen die flirten met PCT-status.

Het is niet zo dat Alpecin een heel klein ploegje met beperkte middelen is dat het vooral zo goed door hun geniaal beleid en de fijne sfeer.

ChefSpijker 12 augustus 2021 om 22:40

Welke 3/5 renners heeft Lotto dan nog waar Kron en Vanhoucke onder staan? Die gasten behoren daar zelf toch tot de speerpunten als Ewan niet start in een koers. Wellens heb je dan nog, maar daarna houdt 't wel op. Gilbert en De Gendt zijn flink verleden tijd.

Thoin 12 augustus 2021 om 23:24

Ik hoop dat iedereen beseft dat Alpecin qua budget top 10 in de WT zit. De sponsors lopen daar binnen zoals bier op de oktoberfeesten… allemaal dankzij Matje.

Pole Pole 12 augustus 2021 om 23:27

allemaal?
Matje koerst niet het hele jaar door maar Philipsen rijdt ook prijs en Merlier wint zelfs in de Giro (italiaanse sponsor hallo) en in de Tour.

Thoin 13 augustus 2021 om 10:49

Pole-Pole

Fenix is inderdaad Italiaans en wou graag enkele goeie Italiaanse coureurs bij de ploeg.
Feit blijft dat 2/3 van de sponsors enkel oog heeft voor Matje. Als Matje morgen verkast naar Ineos, verdwijnen er sowieso al 3-4 sponsors. Beetje het verhaal Sagan-Specialized.
Dan mag Merlier 5 tourritten winnen….

jv88 13 augustus 2021 om 07:42

Hij zegt toch sponsors niet overwinningen.

Headlines

Materiaalzone

Populair