Stefan Küng prolongeert Europese tijdrittitel, brons voor Remco Evenepoel

donderdag 9 september 2021 om 17:05
Stefan Küng prolongeert Europese tijdrittitel, brons voor Remco Evenepoel

foto: Cor Vos

Stefan Küng is voor de tweede keer in zijn carrière Europees kampioen tijdrijden geworden. De Zwitserse titelverdediger moest aan het eerste tussenpunt nog enkele tellen toegeven op Filippo Ganna en Remco Evenepoel, maar kende een ijzersterk tweede gedeelte. Ganna moet voor eigen volk genoegen nemen met zilver, Evenepoel pakt het brons.

Vorig jaar was het in Plouay toch wel met een vergrootglas zoeken naar tijdrittoppers, maar dit jaar mochten we ons opmaken voor een fascinerend duel tussen meerdere kleppers. De meeste tijdritkanonnen gaven vandaag acte de présence. Twee renners (Remco Evenepoel en Stefan Küng) op de deelnemerslijst wisten zich al eens tot Europees kampioen in het tijdrijden te kronen en een derde – Filippo Ganna – was erop gebrand om de titel te veroveren voor eigen volk. Dat moest dan gebeuren in een nagenoeg biljartvlakke tijdrit van 22,4 kilometer in en rond industriestad Trento.

Affini met een scherpe tussentijd 
Nederlander Julius van den Berg rolde om klokslag 16.00 uur als eerste van het startpodium, maar het was vooral uitkijken naar de tussentijd van Kasper Asgreen. De Deense stoomlocomotief van Deceuninck-Quick-Step was de eerste favoriet die van het startpodium rolde, wist op de heenweg een gemiddelde snelheid te ontwikkelen van 48,9 km/h en was na 10,5 kilometer goed voor 12m54s. Een eerste serieuze richttijd werd dus neergezet door Asgreen, maar er bleek nog veel meer in het vat te zitten. Edoardo Affini, ook een van de favorieten voor de titel, wist namelijk onder de tijd van Asgreen te duiken.

foto: Cor Vos

Met een tijd van 12m36s, aan een gemiddelde van net geen 50 km/h, was Affini liefst zeventien seconden sneller dan Asgreen aan het eerste tussenpunt. Het was vervolgens wachten op de doorkomst van Stefan Bissegger en ook de Zwitser schoot uit de startblokken. De winnaar van de recente tijdrit in de Benelux Tour kwam door na 12m34s en was nog eens twee seconden sneller dan thuisfavoriet Affini. Bissegger wist zijn Europese ambities dus kracht bij te zetten aan het eerste meetpunt, maar het was nog te vroeg voor definitieve conclusies.

Driestrijd tussen Ganna, Evenepoel en Küng 
Kleppers als Remco Evenepoel, Stefan Küng, Rémi Cavagna en topfavoriet Filippo Ganna moesten namelijk nog passeren aan het tussenpunt. Maar eerst volgde nog de passage van Tourwinnaar Tadej Pogačar, maar de Sloveen (+20 seconden) kwam niet aan de tijd van Bissegger. Pogačar voelde na tien kilometer al de hete adem van Ganna in zijn nek, die wel bezig was aan een uitstekende tijdrit. De regerende wereldkampioen tegen de klok wist met 12m22s een nieuwe richttijd neer te zetten en bleek liefst dertien seconden sneller dan Bissegger.

foto: Cor Vos

Ganna was echter nog niet zeker van de Europese titel, aangezien ook Evenepoel in uitstekende doen was en de Belg volgde halverwege slechts op één seconde van zijn Italiaanse tegenstrever. Een driestrijd om de Europese titel leek aanstaande, aangezien ook titelverdediger Küng een sterke openingsfase kende en slechts vier seconden moest toegeven aan het enige tussenpunt. De grote vraag na het kennen van alle tussentijden: wie had het beste ingedeeld op weg naar de finish in het centrum van Trento? Intussen had Bissegger (met 24m52s) aan de streep de beste eindtijd gerealiseerd.

Küng wint na ijzersterke slotfase 
Zwaargewicht Ganna wist op de terugweg naar Trento de één minuut eerder vertrokken Pogačar in te halen, waardoor hij even kon profiteren van de slipstream van de Sloveen. De Italiaanse hoop wist zijn inspanningen in de laatste kilometers door te trekken en dook uiteindelijk vijftien seconden onder de tijd van Bissegger. Vervolgens was het in spanning uitkijken naar de binnenkomst van Evenepoel. De Belg verloor in het tweede deel van de tijdrit iets van zijn pluimen, moest aan de streep zeven seconden toegeven op Ganna, maar verzekerde zich wel van een medaille. Brons voor Evenepoel.

foto: Cor Vos

Alleen Küng kon het Italiaanse feestje nog verstieren door onder de tijd van Ganna te duiken en de Zwitser deed dat met verve. Küng bleek uitstekend te hebben ingedeeld, wist op de terugweg naar Trento nog te versnellen en was nog eens acht seconden rapper dan Ganna. Küng wist zo zijn titel uit Plouay te prolongeren. Achter Küng, Ganna en Evenepoel moest Bissegger genoegen nemen met de vierde plaats, Max Walscheid werd knap vijfde. Affini, Asgreen, Maciej Bodnar, Cavagna en Almeida vervolledigden de top-10. De Nederlanders speelden vandaag een bijrol.

Dit artikel delen:

112 Reacties

Craig Vanderswag 9 september 2021 om 17:07

Het duurde even eer het WF-verslag online stond. De redacteur moest wellicht in extremis zijn hele stuk nog herschrijven ;)

S'mon 9 september 2021 om 17:08

Tijdrit van Kung kon er wel mee door… ;)

tvm 9 september 2021 om 18:30

Zwitserland boven!
Na het tijdperk Cancellara en daarvoor Zülle en Tony Rominger zijn er Zwitsers in de top van het tijdrijden te vinden.

Niet alleen Küng, maar ook Stefan Bissegger en Marlen Reusser maken hier deel van uit.

Alfons Haavers 9 september 2021 om 17:08

Lekker tijdritje.

Killco 9 september 2021 om 17:10

Mooie spannende tijdrit. Enig puntje van kritiek: er mocht wel een minuutje meer tussen de renners bij de start.

Pizzi 9 september 2021 om 20:48

En iemand anders die die fietsen vasthoudt bij de start. Man, man, man.

Pietspeed 9 september 2021 om 22:38

Helemaal mee eens. En ook wel iets langer, dan de itt van de vrouwen.

deffil 9 september 2021 om 17:10

Zo spannend! Het Wk wordt echt uitkijken.
Dik verdiend van Kung. Evenpoel ook echt top voor dit parcour

Dikke vrouw 9 september 2021 om 17:11

Mooi podium

Silent Hill 9 september 2021 om 17:24

Mooie Top 10 zelfs.

Wheely 9 september 2021 om 17:11

Mooie winnaar. Wel leuk zo kort, maakt het spannend tot t eind.

Marik 9 september 2021 om 17:12

Wat een mooie strijd zeg. Küng vind ik ook een super sympathieke renner, het is hem gegund.

Michael Bianchi 9 september 2021 om 18:45

Mee eens. Zijn reactie ook na afloop prachtig.

Cochise 9 september 2021 om 17:12

Mooi podium. Goed dat het uiteindelijk “duidelijke” verschillen zijn en er niet over voordeel door het inhalen van renners moet gesproken worden. Lijkt me ook een uitslag die in een tijdrit over langere afstand zou blijven staan.

Japiejo 9 september 2021 om 17:16

haha jij hebt duidelijk niet naar het commentaar van Clement geluisterd :)

Murcia 9 september 2021 om 17:13

Geweldige tijdrit met een prachtig trio op het podium. Küng verslaat het beest Ganna in diens thuisland, dat zal hard aankomen en ik gun het de Zwitser enorm want het zat nog niet bepaald mee dit jaar. Moet hebben gevlogen in het tweede deel. Evenepoel mag zeer in zijn nopjes zijn met brons. Lijkt weer aan te pikken bij het niveau van voor de val in Lombardije qua tijdrijden, verloor volgens mij wel weer tijd bij het bochten en rotonde segment dus daar is nog werk aan de winkel maar dit smaakt naar meer.

Reiger 9 september 2021 om 17:13

Mij benieuwen wat voor oorzaken REV heeft voor zijn 3de plek

Quintenri 9 september 2021 om 17:15

Mij benieuwen hoe het komt jouw Nederlands is zo goed?

wimvl 9 september 2021 om 17:16

Reiger. Hij heeft gewoon een pracht van een tijdrit gereden.

Melkzuur 9 september 2021 om 17:17

Parcours vermoed ik, en dat klopt ook wel. Je moet eens naar het gemiddelde gewicht kijken van de andere 9 renners uit de top 10.

Reiger 9 september 2021 om 17:17

@Quintenri vergeef mij mijn dialect.

Silent Hill 9 september 2021 om 17:27

Die 3de plek is toch fantastisch ?

legrandbornand 9 september 2021 om 17:42

Reiger, let’s face it. Als een knulletje van 21 met zijn “gabari” dát al kan op zo’n biljartvlak parcours, dan kun je niet anders dan zeggen dat dit een knalprestatie is.

Reiger 9 september 2021 om 17:46

Volgens mij is het toch een legitieme vraag aan REV? Er wordt hier door sommigen gedaan of er geen kritiek geleverd mag worden. Hij wordt 3de. Knap. Maar dan kunnen er toch ook oorzaken zijn waarom er niet is gewonnen?

Draadband 9 september 2021 om 17:47

De oorzaak van Remco Evenepoel’s 3de plaats is dat hij harder reed dan 36 van de 39 deelnemers.

Ed De B 9 september 2021 om 18:00

Gewoon prima gedaan toch? Volgens mij zijn we er allemaal allang uit dat REV een uitstekende renner is, maar geen wereldtop.

Willem Kieft 9 september 2021 om 18:30

Het is echt een hele goede prestatie. Maar niet zo goed als wimvl en MarkPeeters zullen beweren dat het is. En laten we wel zijn, 2 jaar geleden versloeg hij Ganna dik, Nu zit hij er achter. Weinig vooruitgang dus.

mark peeters 9 september 2021 om 19:31

Mij niet goed kunnen spreken of schrijven Nederlands. :)

mark peeters 9 september 2021 om 19:34

Een derde plaats is fantastisch voor Remco Evenepoel op dit parcours. Als jonkie van 21 jaar oud en een gewicht van amper 60 kg tegenover stevige bonken zoals Kung en Ganna op een biljartvlakke omloop is een mooi resultaat.

Reiger 9 september 2021 om 19:41

@Ed Eens in de zoveel tijd komt er hier een reactie uit de Hors-categorie voorbij. Hulde!

Willem Kieft 9 september 2021 om 19:57

In Alkmaar op een identiek parcours reed hij Küng en Ganna op dikke afstand. Hoe goed zijn die twee dan wel niet geworden?

Willem Kieft 9 september 2021 om 19:59

Laat me overigens graag uitleggen welke taalblunders ik nu weer begaan heb.

wimvl 9 september 2021 om 20:03

@MarkPeeters, wij zijn dan ook REV fans, top 5 was ik al tevreden mee.

zietemgaan 9 september 2021 om 23:19

Hij is godbetert 21 :D en hij is wel wereldtop, want won ook al eens EK goud

LaDoyenne 9 september 2021 om 17:13

Mooi. Nu op naar het WK, met Dumoulin, Van Aert en Dennis. Zonder Lampaert.

Willem Kieft 9 september 2021 om 18:31

Wat op zich ook terecht is. Maar wel zuur voor Lampaert.

Erik33 9 september 2021 om 17:15

Op het WK de top drie van de olympische spelen erbij en Wout van Aert. Dan wordt het wel wat anders.

Murcia 9 september 2021 om 17:16

Roglic gaat het WK skippen. Maar hoe meer toppers erbij hoe beter vind ik.

Massimo Bataille 9 september 2021 om 17:15

Wat me ook wel opvalt dat 3-voudig WK TT bij de beloften Mikel Bjerg, geen goud zou behaald hebben bij zowel de U-23 als bij de junioren.
Je zou toch verwachten dat hij wat stappen zou gezet hebben in zijn prof-jaren, maar lijkt me toch weinig progressie te maken.

platteprijs 9 september 2021 om 17:18

Vind je het gek, gezien al dat gesleur op kop voor Pogacar. De tank is leeg.

Tonydepony 9 september 2021 om 17:39

Heeft volgens mij pech gehad want was aan het eerste tussenpunt 30e en je zag hem na de eerste bocht al naar z’n fiets kijken

Massimo Bataille 9 september 2021 om 17:44

Ik heb niets gezien, dus puur scorebord kijken nu.
Zou me wel niet verbazen, want 21ste is voor Bjerg toch wel zwaar onder niveau moest er niets anders gebeurd zijn.
Blijf wel bij mijn standpunt, zou toch wel verwachten dat hij al af en toe zou meedoen voor TT-overwinningen, maar blijft toch eerder top-10 / top-15 rijder

Willem Kieft 9 september 2021 om 18:33

@Platteprijs, Bjerg heeft letterlijk nooit een platte prijs bij de profs gereden. Gewoon een ernstig overschat voormalig tijdrittalent..

platteprijs 9 september 2021 om 18:52

@Willem, dat klopt maar hij wordt ook bijkans misbruikt door de emiraten. Lijkt wel zo'n semislaaf die aan een voetbalstadion werkt. Al gaat de vergelijking wel een beetje mank.

Willem Kieft 9 september 2021 om 19:06

Gelukkig maar een héél klein beetje. Overigens won hij als U23 ook weinig. Het beeld werd nogal vertekend door die twee tijdrittitles. En de Dorpenomloop van Rucphen.

Japiejo 9 september 2021 om 17:15

Nou nou, wat een complimenten voor Küng. Jullie snappen duidelijk niet dat hier zeer waarschijnlijk onreglementair is geprofiteerd door de Zwitser! Aldus Clement.
Ja niet dat we er iets van hebben gezien, maar het is wel zo!
Dus.

Murcia 9 september 2021 om 17:17

Zei hij dat werkelijk? Wat is Clement ook een zak hooi!

wimvl 9 september 2021 om 17:17

@ Japiejo. Wat hebben we niet gezien?

nickdt 9 september 2021 om 17:28

En Affini heeft bijna een minuut verloren in dat laatste stuk, dus die maar uitroepen tot winnaar dan.

Sarcasme modus off.

platteprijs 9 september 2021 om 17:17

Prachtige prestatie van Küng. Zeer verdiende overwinning. Van Emden volgens verwachting, maar Van den Berg heeft hier met deze plek weinig te zoeken.

Franco Ballerini 9 september 2021 om 17:18

Mooie tijdrit. Je zou Küng nu ook wel een keer een WK gunnen. Evenepoel zeer sterk gereden. De Denen bij de elite wederom zeer tegenvallend.

Geit in mijn Kelderman 9 september 2021 om 17:21

Mooi voor Kung nadat hij op een paar honderdsten na brons pakte in Tokyo. Klasse ook van Evenepoel hoor. Pfoe, die zat er heel dichtbij en lijkt z’n niveau helemaal teruggevonden te hebben naar de toch wat teleurstellende OS.

Lalsacien 9 september 2021 om 21:01

Brons niet pakte…

Romāns Vainšteins 9 september 2021 om 17:27

Op naar de wegrit.

Er staan wel een hele bak goede renners in de top 10, die moeten dus ook daar allemaal in goede vorm zijn/kunnen winnen.

Michelangelo 9 september 2021 om 17:27

Kung een prachtige winnaar, en ergens ook wel verrassend. Focus lag toch bij iedereen op Bissegger, Evenepoel en Ganna. Van mij mag hij deze hebben, heeft vaak net naast het potje gepist.

Ganna: misschien nog de TTT van gisteren in de benen? Ziet er altijd prachtig uit (hooguit dat geschuif over het zadel), maar vandaag ging het net niet hard genoeg.

Evenepoel gewoon een prima tijdrit. Jammer dat Lampaert volgende week als Belgisch kampioen toe moet kijken. Geen loon naar werken voor Lampie, maar als Evenepoel deze vorm heeft zal hij er volgende week waarschijnlijk ook gewoon kort bij zijn.

Bij Renaat Schotte heb ik toch echt af en toe wel een teiltje nodig als het om Evenepoel gaat. Ik dacht dat Wuyts al erg was, maar dat constante geleuter over luchtkogels van schepdaal trek ik niet echt goed.

Al met al: zo’n kort tijdritje in een kampioenschap is toch wel een keer leuk.

Angelo Pauwels 9 september 2021 om 17:31

In een langere tijdrit komt Evenepoel nog meer tot zijn recht, dus zou zomaar Wereldkampioen tijdrijden kunnen worden.

Tinus1984 9 september 2021 om 17:44

En what happend met pogi? Matig voor zijn doen vind je niet

Franco Ballerini 9 september 2021 om 17:44

Je kaart hier wel een interessant punt aan, iets waar ik me al jaren over verwonder: dat eeuwige schuiven op het zadel tijdens de tijdrit. Vooral bij Martin viel me dat altijd op. Om de 4 of 5 pedaalslagen weer terug naar de achterkant van het zadel. Daar moet toch innovatie mogelijk zijn? Misschien een opstaande rand op het uiteinde van het zadel? Of is dit reglementair niet toegestaan?

LaDoyenne 9 september 2021 om 17:45

@Angelo Pauwels

Maar doen dan Van Aert, Dumoulin en Dennis niet mee?

Trouwens, "In een langere tijdrit komt Evenepoel nog meer tot zijn recht, dus zou zomaar Wereldkampioen tijdrijden kunnen worden" klopt niet. Dat is "wishfull thinking". Of pure mythevorming.

Vandaag stond Evenepoel halfweg 1 seconden achter Ganna; aan de eindmeet waren dit er inmiddels 7. Ook tijdens de tijdrit van het Belgisch kampioenschap vergrootte zijn achterstand op Lampaert met elke extra kilometer. Evenepoel ZEGT dat hij voordeel haalt uit langere tijdritten. Hij ZEGT ook dat hij voordeel haalt uit lastige parcours. Maar de realiteit -o.a. de lastige tijdrit van de O.S.- wijzen het tegendeel uit.

Erik33 9 september 2021 om 17:45

Geldt ook voor Kung.

Turtlehead 9 september 2021 om 17:54

@Ballerini: zadel mag aan de achterkant geen steun geven (geen kuipje). Een opstaande punt aan de voorkant is wellicht óók een oplossing tegen het naar voren schuiven…
Misschien zelf eens uitproberen ;)

Franco Ballerini 9 september 2021 om 18:05

@Turtlehead: Ik heb geen oplossing, het was slechts een voorbeeld. Dan de voorkant van het zadel in een hellingshoek van 10 graden zetten. Maar dat mag klaarblijkelijk ook niet, anders hadden ze dat allang gedaan om het geschuif te voorkomen. Het blijft merkwaardig om naar te kijken. Je ziet een speerwerper ook niet tijdens zijn aanloop zijn greep op de speer veranderen.

Man met de hamer 9 september 2021 om 18:15

Martin had toch schuurpapier als innovatie?

Franco Ballerini 9 september 2021 om 18:26

@hamer: ja, maar het is toch vreemd dat dat nodig was? In plaats daarvan zou een ruw zadel waar je niet vanaf glijdt toch ook toegestaan moeten worden. Nu ik toch over innovatieves denk: waar blijft de ploeg die als eerste met de brede baanwielren voorvorken gaat rijden? Maar dat zal reglementair ook wel niet toegestaan zijn…

meqadon 9 september 2021 om 18:27

@ladoyenne wind stond in het voordeel het laatste stuk, dus hij haalt met zn aerodynamische houding zn voordeel niet meer tov kung en ganna, die ook ng eens hogere wattages kunnen trappen.
Dus ik zou geen conclusies trekken van dat laatste stuk. Moest het parcours omgekeerd zijn dan had hij in het laatste deel beter gereden als in het eerste deel

Michelangelo 9 september 2021 om 19:38

Sluit me aan bij LaDoyenne.
Alle argumenten dat een langere tijdrit Evenepoel zou liggen en hij daar tijd zou goed maken op zijn concurrenten zijn wat mij betreft te weerleggen. Zeker als je de recente tijdritten erbij pakt, dan verliest ie tijd in het tweede deel t.o.v. zijn concurrenten.

Maar eigenlijk is het altijd hetzelfde liedje met Evenepoel (en de fans die hem napraten). Als hij verliest op een korte klim, dan ligt een lange klim hem beter (tot hij er ook daar wordt afgepierd). Als de klim te steil is, dan roept hij dat hij beter tot zijn recht komt op een loper. Als hij een koers op het vlakke niet wint, dan is de koers niet lastig genoeg (totdat hij ook de lastige koers niet wint). Als hij verliest in een gemakkelijke wedstrijd, dan zegt hij dat hij beter tot zijn recht komt als er hard gekoerst wordt. Om er ook dan niet aan te pas te komen.

Wat hem ligt: koersen in kleine wedstrijden en rondjes van een week. En al de rest is vooral wensdenken van Remco zelf en zijn omgeving. En de fans slikken het als zoete koek en blaten dit na, zonder enig bewijs daarvoor.

Man met de hamer 9 september 2021 om 19:58

Overwinningen liggen hem gewoon beter, Michelangelo. ;)

Michelangelo 9 september 2021 om 20:16

@MMDH,
Het ideale parcours voor Remco en zijn fans is een parcours waarop hij wint…
Wint hij niet, dan is er altijd wel iets wat beter kan aan het parcours en de omstandigheden.

Beer 9 september 2021 om 20:22

Doet me denken aan die veldrit in Dendermonde Michel.. “Kutparcours” ;-)

Cochise 9 september 2021 om 20:32

Elke wedstrijd die hij niét wint heeft hij inderdaad een reden klaar waarom hij niet won. Elke wedstrijd die hij wél wint heb jij een reden klaar waarom het niets betekent dat hij ze won. Straatje zonder eind…

wimvl 9 september 2021 om 17:34

Langere tijdrit is inderdaad beter voor Remco. Parcours is wel niet in zijn voordeel. Hopelijk een strakke tegenwind op het WK

Melkzuur 9 september 2021 om 17:40

Als het stevig zou waaien langs de kustlijn de dag van het WK ITT, is hij voor mij zelfs favoriet, zeker in combinatie met de langere afstand.

Erik33 9 september 2021 om 17:47

We zullen zien, het deelnemers veld is dan nog beter.

Zenon J. 9 september 2021 om 17:55

???

Hij heeft in zijn carrière 1 goede lange tijdrit gereden, wk 2019. Alle tijdritten die hij heeft gewonnen waren tussen de 10 en 23 km, dat is toch niet bepaald “lang”

Ed De B 9 september 2021 om 18:08

??? EK 2019 was nagenoeg hetzelfde parcours.

LaDoyenne 9 september 2021 om 18:17

“Langere tijdrit is inderdaad beter voor Remco.” Dat is wat Remco steeds beweert. Daarnaast beweert hij dat een lastig parcours ook beter is voor hem.

De realiteit toont het tegenovergestelde aan. Vandaag stond hij halfweg 1 seconde achter Ganna, aan de eindmeet waren dit er inmiddels 7. Op het Belgisch kampioenschap verloor hij ook steeds meer tijd op Lampaert. En zijn prestatie op het lastige O.S.-parcours weerlegde ook zijn beweringen.

Willem Kieft 9 september 2021 om 18:35

Ja, Tokyo bewees dat wel. Hoe langer hoe beter voor Evenepoel.

Willem Kieft 9 september 2021 om 18:38

wimvl klaagt altijd dat iedereen zo onaardig is in Evenepoel discussies. En iedere keer komt hij uitsluitend in Evenepoel discussies opduiken om daar dan als eerste ook meteen maar een onbewezen statement in de groep te gooien. Gevalletje projectie. Vertel eens Wim, welke lange tijdritten onderbouwen jouw bewering. En svp gewoon even inhoudelijk reageren i.p.v. het meteen op Evenepoel-haat (die ik niet heb) te gooien.

Michelangelo 9 september 2021 om 20:57

@wimvl… je bedenktijd loopt! ;-)

Beer 9 september 2021 om 21:13

Evenepoel blonk tot nu toe niet uit met zijn explosiviteit, wel met lange duur inspanningen. Misschien is het dat? Wild guess eh mannen ;-)

YogiBear 9 september 2021 om 17:38

Voor Evenepoel gewoon een goede tijdrit. Op dit parcours met deze lengte zijn de echte krachtpatsers met dikke bovenbenen in het voordeel.

djerkson 9 september 2021 om 17:38

Jammer dat er maar 1 minuut tussen de deelnemers zat. Het is een leuk, maar veredeld b-koersje, gezien het lage aantal UCI/Pro cycling statspunten. Onterecht gezien deze top 10?
Prachtig podium, Küng haalt 13 seconden in tov Ganna in het tweede deel, sterk!

WernerFranke 9 september 2021 om 17:56

Die punten liggen gelijk voor alle continentale kampioenschappen. Gigantische punten kun je daar niet voor geven, want in Azië of Afrika zou het te makkelijk scoren zijn.

Maartensmits 9 september 2021 om 17:59

edit wf: niet doen

rahimns 9 september 2021 om 18:05

Weet niet waar dit op slaat, misschien gewoon eens gaan genieten van mooie sportprestaties ipv altijd maar anti-supporteren.

LDV 9 september 2021 om 18:06

Wat een knappe reactie!

notriple 9 september 2021 om 18:16

Kung is ook veel beter

Jean Berben 9 september 2021 om 18:21

Iedere keer als Evenepoel niet wint faalt hij dus?

meqadon 9 september 2021 om 18:25

Lol. Dan hebben asgreen pogacar affini en cavagna niet enkel gefaald, maar zijn ze afgegaan als een gieter

TIO 9 september 2021 om 19:04

edit wf: niet doen

mark peeters 9 september 2021 om 19:41

Als RE faalt omdat hij brons haalt, wat hebben de andere deelnemers dan gedaan (Bissegger, Affini, Asgreen , Pogacar, Cavagna …)?

rahimns 9 september 2021 om 18:03

Kung en Reuser reden samen vandaag harder dan het relayteam van Italië gisteren. Bizar hard…

Headlines

Materiaalzone

Populair