Starttijden individuele tijdrit Ronde van Zwitserland 2016

Starttijden individuele tijdrit Ronde van Zwitserland 2016

foto: Sirotti

zaterdag 18 juni 2016 om 07:30

Na de proloog wacht de renners in de Ronde van Zwitserland vandaag opnieuw een individuele strijd tegen de klok. Dit keer heeft de organisatie 16,8 kilometer uitgestippeld rondom Davos. Klassementsleider Warren Barguil (Giant-Alpecin) is om 16.57 uur de laatste renner die van start gaat.

Om 14.28 uur is Maciej Bodnar van Tinkoff de eerste die van het startpodium rolt. Bergtruidrager Antwan Tolhoek van Roompot-Oranje Peloton start om 15.38 uur. De laatste Nederlander is Wilco Kelderman, die vandaag zakte van plek één naar plek negen, om 16.41 uur.

Individuele tijdrit Ronde van Zwitserland 2016
Starttijden Nederlanders
14.42 uur – flag-nl Twan Castelijns (LottoNL-Jumbo)
15.00 uur – flag-nl Michel Kreder (Roompot-Oranje Peloton)
15.28 uur – flag-nl Nick van der Lijke (Roompot-Oranje Peloton)
15.38 uur – flag-nl Antwan Tolhoek (Roompot-Oranje Peloton)
15.43 uur – flag-nl Laurens ten Dam (Giant-Alpecin)
15.45 uur – flag-nl Huub Duijn (Roompot-Oranje Peloton)
15.49 uur – flag-nl Pieter Weening (Roompot-Oranje Peloton)
15.52 uur – flag-nl Bert-Jan Lindeman (LottoNL-Jumbo)
15.54 uur – flag-nl Pim Ligthart (Lotto Soudal)
15.55 uur – flag-nl Bram Tankink (LottoNL-Jumbo)
16.09 uur – flag-nl Sam Oomen (Giant-Alpecin)
16.14 uur – flag-nl Koen Bouwman (LottoNL-Jumbo)
16.41 uur – flag-nl Wilco Kelderman (LottoNL-Jumbo)

Starttijden top tien klassement
16.39 uur – flag-pt Rui Costa (Lampre-Merida)
16.41 uur – flag-nl Wilco Kelderman (LottoNL-Jumbo)
16.43 uur – flag-gb Geraint Thomas (Sky)
16.45 uur – flag-us Tejay van Garderen (BMC)
16.47 uur – flag-si Simon Spilak (Katusha)
16.49 uur – flag-co Jarlinson Pantano (IAM Cycling)
16.51 uur – flag-es Ion Izagirre (Movistar)
16.53 uur – flag-us Andrew Talansky (Cannondale)
16.55 uur – flag-co Miguel Angel Lopez (Astana)
16.57 uur – flag-fr Warren Barguil (Giant-Alpecin)

Volledige startvolgorde, inclusief tijden (Peloton Watch)

Dit artikel delen:

18 Reacties

Arry1337 17 juni 2016 om 21:06

Misschien een profiel erbij zetten?

0
AZH 17 juni 2016 om 21:15

Goede kans voor Kelderman om weer terug richting het podium te gaan.

0
montventoux 17 juni 2016 om 21:27

@Arry/@redactie bij deze

0
LyndaLid 17 juni 2016 om 23:16

Toch ook wel even aanmerken dat Pantano echt vriend en vijand verrast met wat ie hier doet. Tot nu was het iemand die redelijk kon aankomen en aardig een heuvel/berg over kon. Potentie had ie wel, en hij rijdt de hele week al top, maar het dringt nu pas tot me door (nu ik het zie staan in de starttijden) dat ie gewoon vijfde(!) staat.

0
Romāns Vainšteins 17 juni 2016 om 23:33

Wat mij opvalt is dat IAM over de hele lengte ineens als een speer rijdt of dat iig probeert

0
Bizziecle 18 juni 2016 om 09:03

@RV Het is min of meer de thuisronde van IAM natuurlijk.Vorig jaar was het Denifl die het net niet redde op de Rettenbach. Maar ze doen het inderdaad goed de laatste tijd.

0
Turtlehead 18 juni 2016 om 09:08

@AZH: Kelderman mag mij verbazen, maar het podium is echt ver weg. Thomas, Van Garderen, wellicht Talansy staan voor hem, die rijden ongeveer eenzelfde tijdrit als hijzelf, Spilak is niet geweldig in vorm, maar kan zomaar ook standhouden, de rest staat al flink voor.
Ik ben vooral benieuwd of Barguil het gaat houden, die is vaak dramatisch in tijdritten en kon gisteren ook moeilijk een constant tempo houden bergop (een groter contrast met Dumoulin is nauwelijks denkbaar, en dat in dezelfde ploeg).

0
Hakkie2 18 juni 2016 om 09:20

Podium wordt lastig, top 5 kan Kelderman zeker nog wel halen na vandaag. Pantano en Barguil moet hij zeker kunnen pakken en ook Izagirre, Spilak en Thomas zijn haalbaar.

Van Lopez weet ik niet zo goed wat ik moet verwachten in een TT. Kwam vorig seizoen binnen als een bijna zekere tourwinnaar van de toekomst en tot nu toe valt hij niet tegen, maar echt geweldige tijdritten (behalve Baskenland, maar dat is geen tijdrijden maar solo een bergrit rijden) kan ik me niet van hem herinneren. Misschien is die dus ook wel bereikbaar voor Kelderman, maar dat weet ik echt niet.

0
StonedCamel 18 juni 2016 om 09:25

@RV
Klopt, zal wel iets met het eindigen van de sponsoring te maken hebben. Zie je wel vaker (remember Gerolsteiner). Overigens daarmee niet zeggend dat ze collectief aan de juice zijn gegaan, maar het geeft mentaal allicht ook wat extra power.

0
LyndaLid 18 juni 2016 om 09:51

@ hakkie

Izagirre? Ik denk dat dat de beste tijdrijder van allemaal gaat (edit: nee, zou kunnen) zijn.

Thomas en Spilak misschien, Lopez en Barguil sowieso; dat zijn mannen op wie Kelderman tijd kan terug pakken. Talansky (2e in TT Californië), Van Garderen (won al voor Kelderman dit jaar toch?) en Izagirre rijden denk ik gewoon top tijdritten, en zullen wat afstand nemen of iig niet binnen bereik om in te halen zijn in het AK.

0
Turtlehead 18 juni 2016 om 10:25

@linda: inaugurele was ik nog vergeten idd. Top 7-10 voor Kelderman is al iets om tevreden over te zijn wat mij betreft.

0
TomVD 18 juni 2016 om 10:39

Izagirre lijkt me op papier de sterkste tijdrijder uit de top 10. Al hangen tijdritten altijd van details af uiteraard. Dat lijkt me samen met Talansky de favoriet om vandaag de trui over te nemen. Al is het wel slechts 16.8 km, dus voor Izagirre is 55 seconden op Barguil, 34 op Lopez en 31 op Talansky toch al een behoorlijke opgave. Ik schat dat Izagirre de snelste tijd neerzet van de top 10, Talansky wel de trui pakt en Barguil in het klassement ongeveer in gelijke tijd zal staan met Izagirre. Lopez zie ik wat terugvallen.

0
josi 18 juni 2016 om 11:07

@Tom, Ik kan me wel vinden in jouw inschatting. Vermoedelijk zal de top-10 dichter naar elkaar toeschuiven. Ik denk dat zondag nog een interessant dagje kan worden. Wat Kelderman hoop ik op 1 of 2 plaatjes winst, maar de mannen om hem heen zijn allemaal behoorlijk sterke tijdrijders.

0
Troma 18 juni 2016 om 11:45

De tijdritten van vergelijkbare lengte in Baskenland en Romandië waren behoorlijk teleurstellend van Kelderman dit seizoen. Ik denk daarom ook niet dat hij gaat stijgen in het klassement vandaag.

0
mollemarijden 18 juni 2016 om 12:06

Op basis van de vorm van Kelderman en Van garderen verwacht ik dat zij de meeste tijd gaan pakken op de concurrenten. Verwacht dat iedereen op een zakdoek komt na deze tijdrit.
Ik zie Barguil best wel eens 1 minuut verliezen op Van Garderen en Kelderman.
Talansky even afwachten, kan zeker hele goed tijdritten rijden.
Parcours is wel echt in het voordeel voor mannen die power hebben en daar reken ik Van Garderen en Kelderman bij. De klim is kort en makkelijk met 5%.

0
HF2013 18 juni 2016 om 13:13

Ik heb net even door de tv-gids gescrolled, maar ik kom Belgie-Ierland tegen, 24u van Le Mans en 5-minuten uitzendingen van ZLM op Omroep Brabant…weet iemand of Zwitserland of Route de Sud te zien is in NL?

0
nickdt 18 juni 2016 om 13:34

Nu maar hopen dat ie wel de juiste versnellingen steekt.

0
oborobo 18 juni 2016 om 14:26

HF2013
Eurosport met onze grote vriendin José(Ronde van Zwitserland).
Route de Sud met o.a Erik Breukink of zoals José altijd zegt:de Breuk.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone