Starttijden individuele tijdrit Parijs-Nice 2019

donderdag 14 maart 2019 om 09:16
Starttijden individuele tijdrit Parijs-Nice 2019

foto: Cor Vos

In Parijs-Nice staat vandaag een individuele tijdrit van 25,5 kilometer op het programma. In de top van het algemeen klassement zijn de verschillen nog zeer beperkt, dus op het tijdritparcours kan er een serieuze slag worden geslagen.


Om 13.18 uur is Julien Vermote (Dimension Data) degene die het spits mag afbijten. De Poolse klassementsleider Michal Kwiatkowski (Team Sky) begint om 15.58 uur aan zijn chronoproef van en naar Barbentane.

Starttijden Nederlanders
13.21 flag-nl Roy Curvers
13.29 flag-nl Bram Welten
13.44 flag-nl Pascal Eenkhoorn
13.48 flag-nl Fabio Jakobsen
14.03 flag-nl Ramon Sinkeldam
14.12 flag-nl Koen de Kort
14.22 flag-nl Dylan Groenewegen
14.39 flag-nl Bert-Jan Lindeman
14.40 flag-nl Laurens ten Dam
15.16 flag-nl Niki Terpstra
15.20 flag-nl Mike Teunissen
15.31 flag-nl Wilco Kelderman

Starttijden top-10
15.40 flag-at Felix Großschartner
15.42 flag-be Oliver Naesen
15.44 flag-fr Romain Bardet
15.46 flag-fr Rudy Molard
15.48 flag-fr Tony Gallopin
15.50 flag-it Matteo Trentin
15.52 flag-co Egan Bernal
15.54 flag-be Philippe Gilbert
15.56 flag-es Luis Leon Sanchez
15.58 flag-pl Michal Kwiatkowski

Voorbeschouwing Parijs-Nice 2019

Dit artikel delen:

30 Reacties

Wheely 14 maart 2019 om 09:30

Spek voor de bek van Kwiatkowski.

Jean Dumas 14 maart 2019 om 09:35

Forse tijdrit, zo voor Parijs-Nice. Aangezien de Turini een tempocol is, denk ik dat het voor Kelderman een flinke klus is om deze ronde te winnen. Als Kwiat daar zaterdag lost, heeft Wilco Bernal in zijn wiel, en beide Sky-renners hebben nog de klassieke rit van zondag,

Veloburto 14 maart 2019 om 10:06

Vraagje: heeft Grosschartner een goede tijdrit in de benen?

josi 14 maart 2019 om 10:16

Dit jaar 4de in San Juan en vorig jaar 17de in de lange Giro-tijdrit, dus slecht is hij zeker niet.

Sonsbach Allstars 14 maart 2019 om 10:20

Die heeft zeker een aardige tijdrit in de benen en ik verwacht hem na vandaag wat dichter op het podium.
Hopelijk gaat Kelderman een goede tijdrit rijden en eventueel de basis leggen voor iets moois.

Geit in mijn Kelderman 14 maart 2019 om 11:17

Het is zelfs Grossschartner, met drie s’en. Andere vraag, welke wielrenner ken jij met drie medeklinkers achter elkaar?

Sonsbach Allstars 14 maart 2019 om 11:29

@Geit: Kwiatkowski
En als we dan toch bezig zijn: wie kent een renner met 3 klinkers achter elkaar in de naam?

Natte spons 14 maart 2019 om 11:47

Ik kom zo snel alleen op Madouas en Bouet.

Panclaro 14 maart 2019 om 12:16

@Geit de Oostenrijkers zijn daar in het algemeen kampioenen in : Pöstlberger en Pernsteiner om er maar een paar te noemen ;-)

Panclaro 14 maart 2019 om 12:32

Btw : Voor mij gaat de prijs van ProTour renner met meest onuitspreekbare naam naar GEBREIGZABHIER Amanuel Werkilul (TDD). Prachtig toch

Zjoske 14 maart 2019 om 12:41

Gert Jõeäär

En nog zo'n leuke Aziatische renner met een naam van 30 letters. Ik ben hem even kwijt.

doevelaer 14 maart 2019 om 12:53

@zjoske Mirsamad Poorseyedigolakhour toevallig?

De Speedies 14 maart 2019 om 13:06

Wat te denken van Ludo Dierckxsens

wiebipedia 14 maart 2019 om 10:19

Wie van de mannen die na Kelderman starten hebben een betere of vergelijkbare tijdrit? In ieder geval Kwiat en misschien Bernal?

Panclaro 14 maart 2019 om 10:24

LLS kan ook een aardige tijdrit rijden, zeker op dit parcours. En nu hij zo hoog geklasseerd staat, zorgt dat nog eens voor extra motivatie.

Sonsbach Allstars 14 maart 2019 om 10:31

Op dit parcours verwacht ik van de mannen die boven hem staan normaal gesproken alleen Kwiatkowski gelijkwaardig of beter. LL Sanchez zou wellicht kunnen die vind ik wat onvoorspelbaarder op de ITT. Bernal heeft een goede tijdrit en is duidelijk in vorm dus wellicht dat hij vandaag ook kan wedijveren.

koos verrek 14 maart 2019 om 10:26

Saai

Geit in mijn Kelderman 14 maart 2019 om 10:49

Kelderman start een minuut na Jack Haig, geen superster in de tijdrit als ik me niet vergis. Kan die ‘m inhalen?

evos01 14 maart 2019 om 11:13

Ik had graag de volledige lijst startijden tijdrit,Wie start als 1e en wie als laatste?

arviidd 14 maart 2019 om 11:18

Om 13.18 uur is Julien Vermote (Dimension Data) degene die het spits mag afbijten. Staat in het bericht. Dat Kwiatkowski als laatste start zie ik ook terug in het bericht.

assen 14 maart 2019 om 11:41

Haig reed laatst een goede tijdrit hoor, in dat Spaanse rondje.

Aangezien Kelderman de laatste jaren naar mijn mening helemaal niet meer zo’n overtuigende tijdrit rijdt, denk ik niet dat ie in de top5 van de rituitslag terecht komt, of zelfs meer dan zes personen uit de top10 van het AK achter zich laat.

skylimit 14 maart 2019 om 12:01

Inderdaad zijn Keldermans tijdritten nogal wisselend, of hij rijdt steengoed, of hij zakt er doorheen. Dit parkoers is lastig, dus hij kan zich flink vergalopperen.

TomVD 14 maart 2019 om 12:06

Ion Izagirre voor de dagzege?

Edjahh 14 maart 2019 om 12:18

Bobby voor de dagzege. Voor Kwiat en Kelderman.

assen 14 maart 2019 om 12:22

Bobby Julich – rijdt die nog?

Edjahh 14 maart 2019 om 12:30

@assen ik doelde op Bob Jungels uiteraard, maar dat wist je wel. ;)

Retro Lex 14 maart 2019 om 13:06

Ee woord zonder klinkers ????? Een zandweg

west 14 maart 2019 om 13:29

Wil die Gallopin ook niet af en toe een goede ITT rijden?

ippglobal 14 maart 2019 om 16:02

valt niet mee die tijd van Kelderman