Sky wil voor de Tour de France een nieuwe sponsor presenteren

Door , woensdag 12 december 2018 om 10:35
Sky wil voor de Tour de France een nieuwe sponsor presenteren

Het vertrek van Sky als sponsor van de gelijknamige wielerploeg, kwam woensdagochtend als donderslag bij heldere hemel. In een open brief aan haar fans reageert de wielerploeg op het nieuws. “Binnen het bedrijf Sky is er veel veranderd de laatste tijd. Ze zijn aan een nieuw hoofdstuk begonnen en soms brengt dat nog meer veranderingen met zich mee. Dat is wat hier gebeurd is”, stelt het team over het terugtrekken van het sponsorschap.


“Voor komend seizoen verandert er niets”, zegt de Britse formatie stellig. “Sky blijft nog tot aan het einde van 2019 aan ons verbonden en samen hebben we ambitieuze doelen voor het nieuwe jaar. We willen allemaal het Sky-tijdperk afronden met het sterkst mogelijke einde. We zijn meer gemotiveerd dan ooit te voren.” Na het komende seizoen staan echter de nodige vraagtekens. Ondanks doorlopende contracten met renners en staf, is er op dit moment geen ploeg meer in 2020. Of het vertrek van het kapitaalkrachtige Sky daadwerkelijk het einde van de ploeg betekent, valt te bezien.

“Voor de toekomst zijn we open minded”, laat Sky weten. “Als een een nieuwe partner voor de lange termijn kunnen vinden, dan zullen we aan een nieuw tijdperk beginnen. De komende weken en maanden gaan we er alles aan doen om dat voor elkaar te boksen. Maar dat moet wel met de juiste partner zijn, een partij die onze ethos en waarden deelt. Het nieuws van het vertrek van Sky als sponsor is nog vers. We kunnen niets voorspellen en voor 2020 en verder zijn er geen garanties. Maar wat er ook gebeurt, we zullen ervoor zorgen dat vóór de start van de Tour de France in juli er duidelijkheid is rondom onze toekomst.”

Dit artikel delen:

22 Reacties

reusjen 12 december 2018 om 10:37

Hopelijk komt er een sponsor met een kleiner budget dan Sky en wordt het management vervangen.

Fast Freddy 12 december 2018 om 11:03

+1 Een fors kleiner budget.

Mathieu Moller 12 december 2018 om 10:38

Had Ochowicz niet ook een dergelijke deadline gesteld om die daarna tot twee of driemaal toe op te schuiven?

Viktrodriguez 12 december 2018 om 10:44

Nou ja, ik proef sowieso al geen harde deadline van nu of nooit. Ze willen vooral op tijd hun toekomst verzekerd hebben, wat me vrij logisch lijkt. Daarnaast niks mis met de deadline opschuiven als de omstandigheden daarom vragen.

Mathieu Moller 12 december 2018 om 11:28

Het is inderdaad logisch, maar er staat dat er hoe dan ook duidelijkheid moet zijn voor de start van de Tour.

EddyB1958 12 december 2018 om 11:27

In de Premier League verdienen tientallen voetballers op een half jaar, wat Froome in een jaar bijeen rijdt. Sommigen verdienen er op een week, meer dan een Sky knecht op een jaar.
Van Froome wordt gezegd, dat hij goed is voor 4 miljoen.

vluggejapie 12 december 2018 om 16:20

Dus?

Mwielerfan 12 december 2018 om 17:27

Het gaat om de verhouding met andere teams, niet om de absolute hoogte.

Arry1337 12 december 2018 om 11:37

“Voor de toekomst zijn we open minder”, laat Sky weten.
say whut?

Romāns Vainšteins 12 december 2018 om 11:53

open minded zal het zijn

Romāns Vainšteins 12 december 2018 om 11:53

Nog mooier wanneer er allemaal nieuwe feiten rond pakketjegate, puffergate, tramadolgate en aanverwantte gates opduiken. Je ziet die kale al aankomen met die stofwolk aan smurrie erachter.

Mwielerfan 12 december 2018 om 17:30

Inderdaad huiszoeking bij hem thuis zal wel nuttig zijn. Nadat op kantoor de doping was gevonden bewaard men de boel vast ergens anders. Absurd dat dopinginstanties niks met de echte doping vondst op kantoor doen en er focus is op het veel minder verdachte pakketje waarvan niet alles 100% duidelijk is. Welk bedrijf heeft nou van elk bezit precies geregistreerd waar het wanneer zich bevind?

HSV 12 december 2018 om 12:27

RV+1

fietsvriend 12 december 2018 om 14:26

‘Maar dat moet wel met de juiste partner zijn, een partij die onze ethos en waarden deelt.’

Liever niet, SKY’s ethos en waarden kan ik missen als kiespijn.

AWestie 12 december 2018 om 14:33

Belangrijke noot: in tegenstelling tot bij andere teams is Team Sky ook echt in beheer bij Sky (onder de naam Tour Racing Limited). Dat betekent dat eigenlijk dat gedeelte, net als bij andere bedrijven verkocht moet worden. De meeste wielerteams bieden gewoon eigenlijk hun sponsorrechten aan. Ik las dit ergens vandaag, maar kan het even niet met een bron bevestigen. Iemand?

Tinkerbell 12 december 2018 om 16:53

Dat stond in het artikel van Inner Ring als ik me niet vergis.

Retro Lex 12 december 2018 om 18:44

Sky heeft nog wel ambitieuze plannen voor 2019 ( Lees tourwinst 2019)
Echter ik vraag me af of de mannen zonder contract hun werk nog zullen doen voor de kopmannen ( met contract)
Ik hoop dat de ‘knechten’ zichzelf in de kijker willen rijden en daardoor niet meer slaafs in het treintje hun werk doen

horsm 12 december 2018 om 19:41

Misschien fuseren met de ploeg van Nuyens?

Verweggistan 12 december 2018 om 19:44

;)

EddyB1958 12 december 2018 om 20:57

Sky speelt nog redelijk open kaart, wat hun budget betreft. http://inrng.com/2018/09/team-sky-budget-2017/

kdredlok 12 december 2018 om 21:23

Ik denk dat het ethos van de meeste Multinationals niet veel beter is dan die van Sky!

Jungle Man 13 december 2018 om 07:47

Ach ….. US postal werd ooit ook vervangen door Discovery Chanel als sponsor. Dus dit team zal ook wel een nieuwe sponsor weten te strikken uit de UK.