Wielertenues 2017: Sky presenteert tenue, meer dunne streepjes aan voorzijde

donderdag 3 november 2016 om 21:04
Wielertenues 2017: Sky presenteert tenue, meer dunne streepjes aan voorzijde

foto: Sky

Sky heeft in Londen het tenue gepresenteerd waarin het in 2017 zal koersen. De basiskleur van de Britse formatie blijft zwart, met de witte en blauwe accenten.

De brede balken aan de voorzijde van het shirt zijn vervangen door dunne streepjes. “De vormgeving representeert elke zege van Sky in de afgelopen zeven seizoenen”, schrijft de ploeg op haar website.

Het ontwerp is van het Italiaanse kledingmerk Castelli. De voorbije jaren was Sky verbonden aan Rapha, maar achter die samenwerking werd na 2016 een punt gezet.

Dit artikel delen:

30 Reacties

schmielerflits 3 november 2016 om 21:10

Moet aan het spelletje Frogger denken..

Romāns Vainšteins 3 november 2016 om 21:25

Wel aardig

ruud gullit 3 november 2016 om 21:28

Jammer, geen rapha meer

Explorer 3 november 2016 om 21:30

Kleurloos. Saai net als het koersen van sky.

Romāns Vainšteins 3 november 2016 om 21:39

Dan hebben ze iig de juiste ‘branding’ doorgevoerd. Ik vind het goed passen bij dit team, zie ze maar te verslaan die DataBots, een beetje ‘First Order’-achtig.

zipp404 3 november 2016 om 21:55

Ik vind de gedachte achter het ontwerp wel mooi. Volgens mij worden de blauwe strepen na het winnen van een “big fish” verder ingekleurd. Ze zijn dus nog wel even zoet :)

Prima Facie 3 november 2016 om 21:56

Lijkt een beetje op sneeuw op een televisiescherm. Jwz. Van vroeger.

Explorer 3 november 2016 om 21:57

Juiste branding.. mwah. Ik had een keer voor wat anders gekozen. Ik vind het meer iets voor een crematie. Geen stijl die sky mannen, ‘first oder’ sh#t of wat dan ook

SolerEritrean 3 november 2016 om 22:03

Vind het persoonlijk een zeer geslaagd truitje, alleen dat logo van Castelli al :)

zipp404 3 november 2016 om 22:08

Jammer dat we altijd tot juli moeten wachten hoe hun gele ontwerp eruit ziet

Belkinrabo 3 november 2016 om 22:14

iig die blauwe rouwband weg doe dan op bijde armen z’n streep

Coldeportes 3 november 2016 om 22:20

Horizontale streepjes? Kleedt niet slank af ;)

Nietzeggend ontwerp. Rapha is top, maar had toch meer van Castelli verwacht.. Anoniem en nietszeggend. Marginal… In SKY termen

Tiim 3 november 2016 om 22:38

Denk dat deze er mooier uitziet in het donker dan in het licht, dus ik hou nog maar een slag om de arm

SolitaryShell 3 november 2016 om 22:44

Marginal Lines

Retro Lex 3 november 2016 om 22:48

1.een streep door de rekening halen (=de schuld van iemand kwijtschelden en het er niet meer over hebben)
2.een streep halen door (=stopzetten, beëindigen)
3.een streepje voor hebben (=meer mogen dan een ander, minder gauw straf krijgen)
4.er een streep onder zetten (=er een eind aan maken, ermee stoppen)
5.er loopt bij hem een streep door (=hij is een beetje gek)
6.ergens een streep onder zetten (=het stoppen, beëindigen)

kaas 3 november 2016 om 23:03

Een dun streepje aan de voorzijde kan best mooi zijn :$

xistnc 3 november 2016 om 23:06

Het zou de morse versie van een TUE te zijn. Maar dat kan ik me haast niet voorstellen.

GioVisconti 3 november 2016 om 23:34

@Kaas helemaal eens!

LucasR 4 november 2016 om 00:52

Natuurlijk zonde dat je van Rapha naar Castelli gaat, maar desalniettemin een geslaagd ontwerp wat mij betreft!

Jungle Man 4 november 2016 om 06:15

Smaken verschillen, maar net als hun vorige shirts vind ik ook deze niet mooi.
Dat zwart is zo somber.

Magikdatzeggen 4 november 2016 om 08:10

Past wel bij het team: emotieloos.

nederbelg 4 november 2016 om 08:17

Mooi verhaal, maar de visuele uitwerking ervan is op zo’n kleine schaal dat het echt niet uit de verf komt. Op de zijkant van hun tourbussen kan je hier veel sterker mee uitpakken.

Schone 4 november 2016 om 11:59

Wat een lelijk shirt!!

Arema Pro Cycling Team 4 november 2016 om 12:27

Hoe gaat een Nationaal shirt er nu uitzien bij Sky?

Schollekop 4 november 2016 om 13:44

Bah. Het blijft een lelijk, nietszeggend tenue. Dat had zelfs mijn opoe nog beter gedaan.

Headlines

Materiaalzone

Populair