Sivakov: “Het zal moeilijk worden voor de concurrentie”

donderdag 25 april 2019 om 19:11

foto: Cor Vos

Pavel Sivakov moet nog één etappe overleven om gekroond te worden tot eindwinnaar van de Tour of the Alps. De 21-jarige Rus werd onderweg naar Cles wel flink onder vuur genomen door Vincenzo Nibali. “We hadden de situatie echter onder controle”, zo verklaarde Sivakov aan Cyclingnews.


Nibali probeerde op de Passo Predaia weg te rijden van Sivakov, maar de klimmer kon rekenen op steun van ploeggenoot Tao Geoghegan Hart, de latere ritwinnaar. “We zijn weliswaar jong, maar we hebben het goed opgelost”, aldus Sivakov. “We reageerden in de finale expres niet op Rafal Majka.”

“Ik had de benen om mee te gaan, maar nu kon Nibali niet aanvallen.” Uiteindelijk wist Sivakov zijn teamgenoot Hart naar de ritzege te piloteren. In het klassement heeft het toptalent een voorsprong van 33 seconden op Nibali. “We hebben het goed gedaan”, is de leider van mening.

Lastige slotetappe
“Ik denk dat we morgen hetzelfde kunnen doen. We hebben een hele sterke ploeg, met ook nog Chris Froome. Het zal moeilijk worden voor de concurrentie”, aldus een zelfverzekerde Sivakov. Morgen beklimt het peloton onder meer de Klobenstein en San Genesio. De finish ligt in Bolzano.

Dit artikel delen:

14 Reacties

chasse patat 25 april 2019 om 19:31

“Ik had de benen om mee te gaan…”??? Leek het toch op het laatst lastig te hebben en liet al het werk aan Hart.

Jan Blokland 25 april 2019 om 19:35

Ha,ha, zo te horen is iedereen tevreden.
Froome ligt op koers. De vorm is zoals het moet zijn.
Majka is ook tevreden over zijn vormpeil.
Nibali gaat steeds beter, zegt hij.
Hart is het niet gewend dat hij twee etappes wint. Dus lijkt me ook tevreden.
Sivakov denkt dat het moeilijk wordt voor de concurrentie om hem nog te verslaan. Dus die zal ook wel tevreden zijn.
Wie hebben we dan nog niet gehad?
Oh ja, Bernal. Want hij ziet dat het goed zit met al zijn ploegmaten.

Hollow Knight 25 april 2019 om 19:41

Klinkt al vrij arrogant, wat gaat dat later worden.

Gilberto 25 april 2019 om 20:08

Haha, ja, al zullen anderen het weer zelfverzekerd noemen. Ik vind het vooral frappant dat hij ‘zo hoog van de toren blaast’ terwijl het mij toch juist meer leek dat hij toch echt de benen niet had om mee te gaan. Dus dan neigt het toch weer meer naar arrogantie, of meer de boel verbloemen om de concurrentie geen hoop te geven. Mede hierdoor, en sowieso omdat het om Sky gaat, hoop ik dan toch maar weer dat Nibali en Majka het toch nog zullen afstraffen

west 25 april 2019 om 21:42

Lijken mij vooral standaard Russische zegswijzen gesproken in matig Engels…

Jan Blokland 25 april 2019 om 22:05

Die gedachten had ik dus ook. Komt net kijken. Presteerde uiteindelijk nog niets dit jaar.
En dan bij de eerste de beste goede klassering zulke uitlatingen.
Arrogantie ten top. Toch maar hopen dat Nibali of Majka morgen dit zullen afstraffen.

Goh, wat hebben wij dan toch een geluk met Van der Poel.

Lalsacien 25 april 2019 om 22:48

Sivakov heeft Russische ouders. Maar hij is geboren in Italië en opgegroeid in Frankrijk.

Gilberto 25 april 2019 om 23:18

Lalsacien heeft goed op zitten letter bij Eurosport :)

peterwinnen 25 april 2019 om 22:36

Wat zegt ie nou voor verschrikkelijks dan? Beetje overdreven reacties hier.

heuvelcolombia 25 april 2019 om 23:18

Gewoon een klein beetje arrogant. Hij had eigenlijk moeten zeggen ‘Onze ploeg is zwak, het zal makkelijk worden om ons te verslaan’

Gilberto 25 april 2019 om 23:19

Hij zegt niets ‘verschrikkelijks’ maar er zijn hier ook helemaal geen ‘overdreven’ reacties, dus waar heb je het over?

Natte spons 25 april 2019 om 23:20

Inderdaad, hij heeft 33 sec voor en de sterkste ploeg. Het zal ook daadwerkelijk lastig worden voor de anderen. Vergeet niet dat de pers ook uitspraken uit hun context halen, of iets schrijven wat je helemaal niet hebt gezegd. Ik heb dat zelf ook ervaren ooit ervaren. Toen leek ik ook erg arrogant over te komen.

Romāns Vainšteins 25 april 2019 om 23:31

Volgens mij is het geen rus meer maar een Fransman ?

lnnrt 26 april 2019 om 09:24

Op procyclingstats is hij nog een Rus, dus tellen z’n overwinningen mee voor Rusland, en dat is wat telt. Een beetje zoals bij MvdP ;-)