Simon Gerrans naar BMC

donderdag 21 september 2017 om 08:17
Simon Gerrans naar BMC

Simon Gerrans rijdt volgend seizoen voor BMC. Dat heeft de WorldTour-formatie vandaag bekendgemaakt. De 37-jarige Australiër vertrekt na zes jaar bij het Australische Orica-Scott.

“Er zijn weinig renners met de erelijst en de schat aan ervaring van Simon Gerrans. We zijn dus erg blij met zijn komst”, legt teambaas Jim Ochowicz uit. “We hebben als ploeg verschillende doelen gedurende het seizoen. Simon zal met name renners als Richie Porte en Greg Van Avermaet ondersteunen. Daarnaast is het een renner die het maximale uit de kansen die hij zal krijgen kan halen. We kijken ernaar uit om te zien wat Simon kan bereiken wanneer hij volgend seizoen in het BMC-shirt zal rijden.”

Gerrans is de derde nieuwe aanwinst voor BMC. De ploeg maakte eerder de komst van Jurgen Roelandts (Lotto Soudal) en Alberto Bettiol (Cannondale-Drapac) bekend.

Dit artikel delen:

28 Reacties

Mark96 21 september 2017 om 08:21

Opmerkelijke overstap. Zie niet zo zeer in waarom BMC Gerrans zou willen.

Spartacus 21 september 2017 om 08:26

Die zag ik niet aankomen. Had eerder verwacht dat hij zijn fiets in de wilgen zou hangen. Is toch ver over zijn hoogtepunt heen en heeft dit jaar amper meer gepresteerd. Het ondersteunen van andere renners, waarvoor hij blijkbaar gehaald is, heb ik hem nog nooit zien doen.

Komi 21 september 2017 om 08:40

Nou kijken of hij nog een goed jaar eruit kan persen, dacht eigenlijk dat het klaar voor hem was. Maar misschien bij een nieuw team een nieuwe impuls.

hnac 21 september 2017 om 08:41

Ik had eerder Dimension Data of een pro-conti verwacht. Maargoed ik ben benieuwd

pjam4 21 september 2017 om 08:41

Zeker verrassend. Krijgt hier de rol van meesterknecht, waarbij hij ongetwijfeld af en toe voor eigen kans kan gaan als de topvorm en gelegenheid er voor is. Zo kan hij in de heuvelklassiekers wellicht nog een aardig blok vormen met m.n. Bettiol en Teuns.
Ik ben vooral benieuwd of Dennis bij BMC blijft; zo ja dan heeft BMC komend jaar toch wel de sterkste selectie van alle teams, na de leegloop bij Quick Step en (in mindere mate) Sky!

ikbenprocycling 21 september 2017 om 08:45

Oja Porte die hadden we ook nog als contender

Cadellie 21 september 2017 om 08:48

WTF? Dat je deze wieltjeszuiger in je ploeg wilt hebben, bah. Vind hem ook niet bij BMC passen.

teundk 21 september 2017 om 08:49

die zochten natuurlijk een opvolger voor sami sanschez, uitgerangeerde renner die een heuvel over kan

Noud89 21 september 2017 om 08:53

Er zijn ook weinig mensen met het palmares van Miguel Indurain, maar die nemen ze toch ook niet meer in dienst om te fietsen. ;)

Japsie 21 september 2017 om 08:53

Van Avermaet en Porte excelleren precies op de onderdelen waar Gerrans nooit heeft kunnen excelleren, namelijk het Vlaamse werk en de grote ronden.

kleomantre 21 september 2017 om 09:00

Bij BMC raakt hij vast wel uitgegerranseerd

Fast Freddy 21 september 2017 om 09:20

Gerrans knechten?? Lijkt me niet.

Jungle Man 21 september 2017 om 09:26

Gerrans en ondersteunen klinkt als een contaminatie. deze renner rijdt meestal niet mee dan 10 meter voor een ander. Vaak de laatste meters van een race. Afgelopen 2 jaar weinig van hem gezien, waaruit je kan afleiden dat ie zijn tijd heeft gehad

elander 21 september 2017 om 09:33

Zeer vreemde transfer. De man die nooit een meter op kop heeft gereden, zou nu een dienende rol moeten hebben…

josi 21 september 2017 om 09:35

Verrassende move. Gerrans lijkt duidelijk over zijn hoogtepunt heen en zal gezien zijn status toch wel meer salaris vragen dan de gemiddelde renner. Hoe hij Richie Porte gaat ondersteunen, zie ik niet helemaal. Die heeft volgens mij vooral behoefte aan een sterke klimknecht. Ervaren renners die redelijk een heuvel over kunnen, heeft BMC wel genoeg.

Scott Sunderland 21 september 2017 om 09:44

Ze kopen daar vaker wat oudere renners voor de ervaring. Sanchez is een voorbeeld (helaas). Dit jaar hadden ze ook verrassend de veteraan Martin Elmiger aangetrokken. Geen idee of die er ook volgend jaar bij is.

sstijnntje 21 september 2017 om 09:47

Misschien dat hij volgend seizoen een opleving kan realiseren a la Gilbert dit seizoen. Al vrees ik dat zo’n opleving enkel is weggelegd voor renners die naar Quickstep verkassen

Kirsipuu 21 september 2017 om 09:47

Ik begrijp deze transfer ook niet goed, maar ik kan me zo voorstellen dat Porte hierbij inspraak heeft gehad en hem er dus graag bij wil hebben.

Chaba 21 september 2017 om 09:50

Mmm aparte keuze van BMC. Ik weet niet of hij nog veel kan betekenen voor zijn ploeg. Hij heeft zo weinig gepresteerd dit seizoen en hij is op een respectabele leeftijd als wielrenner dat ik er niets meer van hem verwacht. Ik zie hem overigens ook niet een knechtenrol vervullen.

Polleke 21 september 2017 om 10:21

BMC heeft nog geen zekerheid of ze na volgend jaar nog doorgaan, dan krijg je zulke transfers, Roelandts, Gerran, ervaring zat maar wat heb je daar als kopman aan, als de boel in brand staat zijn die al lang gelost….

nederbelg 21 september 2017 om 10:54

@Polleke
Gerrans en Roelandts kan je toch echt niet over dezelfde kam scheren. Gerrans nooit een teamplayer geweest, Roelandts superknecht par excellence, die zijn eigenbelang al te vaak aan de kant geschoven heeft, maar vorig jaar bijvoorbeeld nog derde in MSR. Heeft vroeger nog met GVA samengereden en gaat die uitstekend kunnen bijstaan in de voorjaarsklassiekers (waar Lotto Soudal toch jaar na jaar te kort schiet).

minento 21 september 2017 om 11:11

En ja hoor, de ploeg BMC wordt nog ouder dan ze al was.

moa 21 september 2017 om 12:03

Heel vreemd, waar blijft de beloofde hulp voor GVA? Met enkel Roelandts gaat ie weer vaak alleen zitten in het voorjaar. Ik vind het eigenaardig dat BMC geen toppers kan aantrekken.

Verweggistan 21 september 2017 om 12:09

Kan hij lekker Bettiol in de weg gaan rijden in Canada, Plouay en dat soort koersen.

wielrenner 21 september 2017 om 15:19

Kansloze transfer!!!!

Headlines

Materiaalzone

Populair