Sergio Henao kroont zich Colombiaans kampioen op de weg

Sergio Henao kroont zich Colombiaans kampioen op de weg

foto: Sirotti (archief)

zondag 26 februari 2017 om 20:15

Sergio Henao heeft het Colombiaans kampioenschap op de weg gewonnen. De klimmer van Sky was over 239 kilometer met start en finish in Bogota de sterkste. Achter hem eiste Jarlinson Pantano het zilver op, voor Oscar Quiroz.

Fernando Gaviria mocht van Quick-Step Floors deelnemen aan het kampioenschap, nadat hij een weddenschap van ploegleider Davide Bramati gewonnen had. Hij moest echter al vroeg afstappen in de titelstrijd.

Henao werd afgelopen seizoen nog tweede op het nationaal kampioenschap. Toen moest hij enkel Edwin Avila voor zich dulden. Eerder deze week wist Trek-Segafredo-renner Pantano de Colombiaanse tijdrittitel voor zich op te eisen.

Dit artikel delen:

14 Reacties

klootje kriekeljon 26 februari 2017 om 20:17

Aan de namen te zien leek me dit niet bepaald voor Gaviria?

pirazzi 26 februari 2017 om 20:36

Dat juichen met de naam Sky tussen de handen lijkt wel afgesproken werk, dat doen ze vaker. (Poels ook vorig jaar in Luik?)

Wheely 26 februari 2017 om 20:36

Helaas geen dubbel voor Pantano, wel prachtig resultaat.

Japsie 26 februari 2017 om 20:38

Mooi die entourage daar!

fietsvriend 26 februari 2017 om 21:04

Benieuwd naar het shirtje

Front-runner 26 februari 2017 om 21:07

Ook nog gevallen onderweg zo te zien

Moosje07 26 februari 2017 om 22:35

@klootje

Is nogal lastig te zeggen aangezien alle goede colombianen verder klimmers zijn.

klootje kriekeljon 26 februari 2017 om 22:37

Daar heb jij weer gelijk in.

Tarakadzin 26 februari 2017 om 22:57

Iemand die weet of Jader Betancur familie van is?

Friso 27 februari 2017 om 02:30

Ik had net een hele domme gedachte. Ik zag de uitslag en dacht: “Dat is gek, allemaal Colombianen!” Toen bedacht ik ineens welke wedstrijd dit was. Tijd om te gaan slapen, me dunkt…

HoofdIsVrij 27 februari 2017 om 09:02

@fietsvriend

Ik ook. Wel mooi dat er weer eens een echte topper Colombiaans kampioen is.

aardappeljager 27 februari 2017 om 13:14

Weet iemand de reden van het afstappen van Gaviria?

ProfrondeZevenbergen 27 februari 2017 om 20:10

Valpartij

Leukefans 27 februari 2017 om 20:41

Best wel een sterk deelnemersveld, opvallend dat al die sterke Colombianen hier toch nog meedoen terwijl het Europese seizoen zich toch al aardig op gang getrokken heeft.

Headlines

Materiaalzone

Populair