Schachmann over mogelijke eindwinst in Parijs-Nice: “Moeilijk, maar er is een kans”

woensdag 11 maart 2020 om 17:37
Schachmann over mogelijke eindwinst in Parijs-Nice: “Moeilijk, maar er is een kans”

foto: Cor Vos

Maximilian Schachmann verdedigde met verve zijn gele trui in de individuele tijdrit van Parijs-Nice. In de daguitslag moest de Duitser alleen Søren Kragh Andersen voor zich dulden.

“Ik wilde het beter doen dan in de Volta ao Algarve twee weken geleden”, reageerde Schachmann na afloop van de etappe tegen de klok. In de Portugese ronde was hij de nummer vier in de lange tijdrit door en rond Lagoa. “Ik ben gewoon voluit gegaan op de beklimmingen. Kragh Andersen moet supersnel zijn gegaan, maar toch kon ik dichtbij komen dus ik ben blij.”

De Duitser van BORA-hansgrohe blikte alvast vooruit naar de komende dagen. “We kunnen een gevecht tot het einde verwachten. Ik ga zo hard mogelijk strijden om de trui te verdedigen. Ik heb alle beklimmingen al eens bestudeerd en ik weet dus wat ik kan verwachten. Het gaat moeilijk worden, maar ik denk dat er een kans is.”

Dit artikel delen:

16 Reacties

Munz 11 maart 2020 om 17:42

De tandem Higuita-Quintana zal inderdaad moeilijk te volgen zijn. Quintana pakt zaterdag de ritwinst, Higuita het geel.

Vinyakke 11 maart 2020 om 17:51

Staan al op meer dan een minuut hoor. En van grosschartner en konrad kan hij veel hulp verwachten. Er zal trouwens altijd iemand mee ronddraaien dus een gat maken van meer dan een minuut wordt moeilijk hoor!

xistnc 11 maart 2020 om 17:52

OK. Waar zijn de odds het voordeligst?

Koers 11 maart 2020 om 17:56

de burgemeester van Nice wil geen koers, aldus sportnieuws.nl

Wheely 11 maart 2020 om 18:29

Hij moet je niet ;)

De renners lijken er zich ook al bij neergelegd te hebben.

ChefSpijker 11 maart 2020 om 19:45

Dat was een gerucht. Prudhomme heeft vanavond bevestigd dat hij de garantie heeft dat Parijs-Nice in Nice mag eindigen: https://www.cyclingnews.com/news/prudhomme-insists-paris-nice-will-be-completed-despite-coronavirus-epidemic/

xistnc 11 maart 2020 om 20:27

Dat soort garanties zijn momenteel hoe dan ook dagkoersen.

ChefSpijker 11 maart 2020 om 20:38

Tuurlijk, de Franse regering kan altijd nog de maatregelen strenger maken in de komende dagen, maar dat Nice de koers niet wil ontvangen is dus onzin.

Romāns Vainšteins 11 maart 2020 om 19:06

Zaterdag finishen is toch ook geen hemelbrekend issue ? Wel jammer van die karakteristieke laatste rit, soit volgend jaar met een beetje mazzel weer.

Kannibaal van Schepdaal 11 maart 2020 om 20:16

Als ze de laatste rit afgelasten omdat ze veel volk vrezen voor de ontknoping, hoop ik dat ze dat wel in het geheim aan de renners communiceren, zodat zij tenminste weten wanneer ze tot het gaatje moeten gaan.

Natte spons 11 maart 2020 om 22:37

Ze weten echt wel dat de koers elke dag beëindigd kan worden.

boenk 12 maart 2020 om 02:35

Als Quintana Kuss op meer dan anderhalve minuut rijdt op 11km, kan hij Schachmann ook op 2 minuten en half rijden op 16 km. Dan mag je nog Grossschartner en Konrad hebben, dat zijn ook geen wereldklimmers (of toch niet toen Evenepoel op een tiental seconden van Grossschartner eindigde in Turkije, dan was dat volgens velen hier maar klein bier).
Teuns en Benoot zijn intrinsiek ook betere klimmers, en Nibali en Higuita staan daar ook nog dicht genoeg om Schachmann een loer te draaien. Als de koers snel openbreekt, redt hij het volgens mij niet. Als er gespeculeerd wordt, dan kan het wel degelijk.

adelaarvanantwerpen 12 maart 2020 om 07:42

Eerst en vooral is Schachmann veel beter in vorm dan dat Kuss was in de Provence.
Ten tweede is de Ventoux veel zwaarder dan deze klim. Twee jaar geleden toonde punchers zoals Teuns en Wellens zich hier ook goed van voor.

Panache 12 maart 2020 om 07:56

Maak je een lijstje van de 15 beste klimmers van het peloton, dan staan Grossschartner en Konrad daar inderdaad niet in. Het zijn natuurlijk wel uitstekende renners.

Schollekop 12 maart 2020 om 08:43

Mag toch hopen dat de twee klimritten gewoon doorgaan. Anders krijgt der Max de eindzege gewoon in de schoot geworpen.

tvm 12 maart 2020 om 08:43

@panache, ik heb het veld even bekeken. Ze staan er mijn inziens wel in. Zeker in de vorm waarin Grossschartner zit en met de duidelijke missie waarmee ze nu de weg op gaan.

Nee, zonder pech is Schachmann de winnaar.

Headlines

Materiaalzone

Populair