Schaatsster Jutta Leerdam: “Jumbo-Visma in de Tour voelt als mijn team”

donderdag 7 juli 2022 om 16:08
Video

Daags na de kasseienrit kreeg de Jumbo-Visma ploeg support van Jutta Leerdam. De wereldkampioene sprint en zilveren medaille winnares op de Olympische Spelen in Peking was als gast van de wielerploeg aanwezig in de rit van Binche naar Longwy. Sinds enkele maanden komt Leerdam uit voor de schaatsploeg van Jumbo-Visma. “De wielerploeg in de Tour voelt dan ook als mijn team”, vertelde ze aan WielerFlits bij de start.

Het is voor de tweede keer dat Leerdam de Tour de France mee maakt. Toen de Ronde van Frankrijk de laatste keer in Nederland was, stond ze met haar familie al langs de weg om de bonte karavaan te aanschouwen. “Hier bij de start en bij de ploeg krijg je echter een ander beeld van het evenement. Het is indrukwekkend hoeveel publiek er is en hoe groots dit evenement is.”

Als schaatster fietst Leerdam dagelijks. “En ik rij nu op dezelfde fiets als de jongens hier in de Tour de France. De afgelopen dagen heb ik de Tour al via de televisie gevolgd. Het is niet dat ik de afgelopen dagen bij de successen van de wielerploeg voor de televisie heb staan juichen. Zo heftig reageer ik ook weer niet. Maar ik vind het wel schitterend hoe ze tot dusver presteren.”

Meer video’s zien uit het peloton?
Abonneer je dan nu op ons YouTube-kanaal!

Dit artikel delen:

18 Reacties

TheTimmy 7 juli 2022 om 17:05

“Sinds enkele maanden komt Leerdam uit voor de schaatsploeg van Jutta Leerdam.”
hmmmm

FDJ 7 juli 2022 om 17:28

Dit meisje is helemaal volgestopt met PR gebrabbel. Ze moest en zou met Verweij onder Poltavets. Nu tekent ze bij Jumbo en is het haar ploeg terwijl Worldstream en alle rijders die erbij horen op straat staan. Yeah right. Leuk gelul wat sponsoren willen horen, maar ik heb er niets mee.

Magician 7 juli 2022 om 17:37

Edit WF. Niemand beledigen

Anton van Valouwe 7 juli 2022 om 17:46

Eens, wat een aandachts…. Gerard v. Velde had het destijds goed begrepen en liet haar en de entourage met plezier vertrekken, toen kwamen de krokodillentranen in de media!

ChefSpijker 7 juli 2022 om 18:46

Uuuh Reggeborgh wilde haar juist houden. Ze had een aflopend contract en kreeg gewoon een nieuwe aanbieding. Dat zij vervolgens een andere keuze maakt is toch haar goed recht. En het heeft haar geen windeieren gelegd met een wereldtitel en plak op de Spelen.

Anton van Valouwe 7 juli 2022 om 19:23

@Chefspijkers
Onzin. Ze wilde blijven maar had nogal wat noten op haar zang, ook v.w.b. haar vriend.
Toen v. Velde daar niet op in ging en de deur op slot deed, zat ze al snel in een talkshow te jammeren over al het leed dat haar aangedaan was!

ChefSpijker 7 juli 2022 om 19:49

In een persbericht meldde het schaatsteam: ,,Reggeborgh had Leerdam heel graag bij haar schaatsteam gehouden. Maar partijen kwamen er in de onderhandelingen helaas niet uit.”

Dat is toch wat anders dan met ‘plezier’ laten vertrekken. Logisch ook dat je dat niet doet bij een van je beste schaatsers.

Jean Dumas 7 juli 2022 om 17:56

Wat een haat, prima sportvrouw. If you’ve got it, flaunt it.

FDJ 7 juli 2022 om 18:17

Dat ze een fantastische atleet is, staat buiten kijf. Maar je kunt je ook gedragen als een Femke Kok bijvoorbeeld in interviews. Open, oprecht en geen rolletje spelend. Femke is echt, de echte Jutta hebben we nog nooit gezien, krijg je het gevoel

Anton van Valouwe 7 juli 2022 om 18:26

Mevrouw gaat er prat op dat ze meer dan 2 miljoen volgers heeft op instagram, een mens zou er achtervolgingswaan van krijgen.

ChefSpijker 7 juli 2022 om 18:41

Vind Jutta in interviews juist altijd erg open en spontaan. Ook erg zelfkritisch, zelfs na winst. Ze heeft wel een bepaalde air rond zich hangen, ’t is een poppetje. Maar waarom zou ze daarom een rol spelen? Ze heeft gewoon een totaal ander karakter dan bijvoorbeeld een Femke. Pogacar is ook flamboyant vergeleken een Roglic, maakt Pogacar dat nep?

xistnc 7 juli 2022 om 18:53

Ik denk dat het prima is dat Femke Kok zich als Femke Kok gedraagt. Het lijkt me geen goed idee als sporters zich gaan gedragen als iemand die ze niet zijn.

Posterix 7 juli 2022 om 18:03

Kan iemand U TeleursTellen? Ach, ik denk van weL. Eerst eEn cameRa opzoeken DAn. Man man man man…

klootje kriekeljon 7 juli 2022 om 18:34

Jutta is erg maar die vriend van haar… poe hee.

Wheely 7 juli 2022 om 18:42

Jezus jongens wat een reacties weer, heerlijk schaamteloos.

Ditwashet 7 juli 2022 om 19:35

Who cares ? Non News

florijn 7 juli 2022 om 20:47

Tja. Alles draait om Jutta. Ze komt bij mij niet oprecht over.

vanSpringel 7 juli 2022 om 21:30

Kan ze een bietje schetsen ?

Headlines

Populair

Materiaalzone