Sam Oomen na achtste plek in Zwitserland: “Hier kan ik verder mee”

zondag 13 juni 2021 om 19:14
Sam Oomen na achtste plek in Zwitserland: “Hier kan ik verder mee”

Sam Oomen - foto: Cor Vos

Sam Oomen heeft de Ronde van Zwitserland afgesloten met een achtste plek in het eindklassement. De renner van Team Jumbo-Visma finishte in de slotrit naar Andermatt als twaalfde, waarmee erin slaagde om zijn klassementspositie te behouden.

Oomen spreekt van een lastige rit. “Het begin van de etappe was superlastig, omdat het gelijk bergop ging”, kijkt hij terug op de ploegsite. “In de vallei hebben we nog gewerkt om de kopgroep niet te ver te laten weglopen. Daar zaten toch nog wel wat gevaarlijke jongens voor het klassement bij. Dat was echt heel mooi om te zien. Ik ben het team heel dankbaar dat ze dat voor mij hebben gedaan.”

Oomen is blij met het eindresultaat. Het doel om bij de eerste tien te eindigen is immers bereikt. “Ik kan met deze eindklassering zeker leven. Deze uitslag geeft een goed beeld van de krachtsverhoudingen tijdens deze koers. Het was lang geleden dat ik nog als kopman heb gereden. Dat was even wennen, maar hier kan ik verder mee.”

De Brabander – die geen deel uitmaakt van de selectie van Team Jumbo-Visma voor de Tour de France 2021 – richt zich nu op de Vuelta a España.

Dit artikel delen:

17 Reacties

Glorious 13 juni 2021 om 19:44

Tis zeker ok, maar jumbo mag wel wat meer toppers hebben wil het bij de top blijven

kelderfan 13 juni 2021 om 19:54

Dat is zeker goed gezien, want het aantal overwinningen stokt wel erg opvallend.

dit is mijn achterwiel 13 juni 2021 om 19:59

Topsprinter net weer bezig maar ver onder niveau. Topklassementsrenner rijdt niks. Top-allrounder/superman in de lappenmand. Toptijdrijder komt terug van sabbatical. Dan hou je weinig sterkhouders over

peervaneynthoven 13 juni 2021 om 20:04

Klopt ,het is geen Bahrhein Vctorious met het ene “Paduntje” na het andere. Die rijden allemaal voorin. Waarschijnlijk veel spinazi gegeten in de winter want Sheiks houden niet van verliezen. Wout komt nog een beetje uithouding tekort, maar dat komt wel in orde als ik zo naar zijn “Bahreinmaten” kijk.

Geert Kroezen 13 juni 2021 om 20:47

Grote onzin, momenteel spelen er zaken met Roglic, van Aert, Dumoulin en Groenewegen waardoor die afgelopen maanden niet kunnen scoren. Daar tussendoor laten ze zich genoeg zien met jongens als Bouwman, Tolhoek, Kruijswijk en Oomen.

nickdt 13 juni 2021 om 23:58

En dan vergeet je nog Foss, Vingegaard en Dekker (Eerder in het seizoen).

horsm 14 juni 2021 om 10:25

Eens met de mensen hierboven. Ik vind ook dat de subtoppers het juist in de topperloze periode goed hebben gedaan – en vooral van Oomen vind ik goed om te zien dat hij weer op de weg terug is.

dit is mijn achterwiel 16 juni 2021 om 10:27

Goede aanvulling geert. De tweede lijn stelt zeker niet teleur!

RainbowJersey 13 juni 2021 om 19:45

Heel mooi voor hem om na de nodige tegenslagen dit weer te laten zien! Top 10 in een ronde als de Vuelta moet zeker mogelijk zijn maar kan met deze benen ook goud waard zijn voor een podiumkandidaat.

harryjohan71 13 juni 2021 om 20:29

Ik verwacht zelf dat Oomen in de Vuelta moet knechten en in sommige etappes voor zijn eigen kans mag gaan. Natuurlijk afhankelijk hoe de kopmannen er voor staan

kelderfan 13 juni 2021 om 19:55

Sam Oomen heeft prima gereden met als hoogtepunt de rit naar Leukerbad.
En die 8e. plek heeft hij met de ploeg goed verdedigd.

Wheely 13 juni 2021 om 20:46

Wel jammer dat hij (nog) net dat laatste beetje miste om echt vooraan mee te doen vandaag. Wel netjes zijn op eigen tempo zijn klassement gereden.

Groetjesaandevoetjes 14 juni 2021 om 05:54

Inderdaad. Ben benieuwd wanneer hij zelf verwacht weer op zijn ‘normaal’ niveau te zijn. Zijn liesslagader operatie is alweer 2 jaar geleden, dus ik zou verwachten dat hij er dit jaar wel weer zou moeten staan.

ghostwriter 14 juni 2021 om 09:53

@Groetjesaandevoetjes
Als hij in die twee seizoenen veel had gereden misschien maar in de afgelopen twee jaar heeft hij maar 65 koersdagen gereden.

Groetjesaandevoetjes 14 juni 2021 om 12:36

Klopt. Vorig jaar was ook een raar jaar, maar ik vond die 11 plek in de TA en 21e plek in de Giro al wel veelbelovend. Het leek dat hij volledig hersteld was van die operatie in 2019 en ik had eigenlijk verwacht / gehoopt dat Sam dit jaar al wel weer een stapje verder was om eerlijk te zijn. Hopelijk laat hij nog wat moois zien in de Vuelta.

hjvd1982 14 juni 2021 om 00:31

Ze winnen wel mooi het ploegenklassement ;)

horsm 14 juni 2021 om 10:18

Dankzij Leemreize en Teunissen (en Oomen natuurlijk)

Headlines

Materiaalzone

Populair