Sagan: “Kwiatkowski was beter, simpel zat”

Sagan: “Kwiatkowski was beter, simpel zat”

foto: Sirotti

vrijdag 25 maart 2016 om 19:03

Weer tweede. Dat was andermaal het relaas voor Peter Sagan, die in zijn regenboogtrui nog niet een keer wist te winnen. Na afloop probeerde Sagan zijn moedeloosheid weg te lachen. “Het is mijn lot. Wie is er vaker tweede geworden dan ik? Het is tijd om te winnen!”, stelt hij tegenover Sporza.

Geen sprint meer over
Niet voor het eerst in zijn carrière was Michał Kwiatkowski de boosdoener. Net als in de Strade Bianche van 2014, ringeloorde de Pool opnieuw zijn Slowaakse tegenstrever. Sagan had er desondanks vrede mee, voor zo ver dat gaat. “Ik had hard gewerkt in de slotfase en ze waren in mijn oortje aan het roepen dat ik moest blijven trekken, want de achtervolgers zaten ons op de hielen. Na zo’n koers stelt je sprint dan ook niet zo veel meer voor. Ik had geen energie meer over. Kwiatkowski was gewoon beter. Zo simpel kan koers zijn. Maar dit was in ieder geval een goeie training. Het zal mooi worden in de Ronde van Vlaanderen”, kijkt de wereldkampioen alweer vooruit.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Noud89 25 maart 2016 om 19:16

Moet toch lastig zijn. Over het hele seizoen gezien de aller aller beste zijn, maar op vrijwel ieder afzonderlijk moment iedere keer één iemand tegen komen die die dag beter is.

0
DrJ 25 maart 2016 om 19:39

Ik blijf in ieder geval fan van deze geweldenaar.

0
teunster 25 maart 2016 om 19:55

Kijk dat zijn teksten! Heerlijk. Laat de ronde maar komen inderdaad!
Maar kleine kanttekening: je kunt wel moe zijn aan de meet maar je kunt wel blijven opletten he. Denk dat Kwiat sowieso gewonnen had maar dit was wel erg simpel.

0
Pils 25 maart 2016 om 20:08

Hij zal de ronde niet winnen, maar wel kleuren denk ik

0
SoloSlim 25 maart 2016 om 20:39

Wil hij wel winnen?
Vond hem heel gelaten rondrijden op’t eind..

0
Pils 25 maart 2016 om 20:59

Sagan wil wel winnen, maar plezier staat bij hem bovenaan.

0
Pecman 25 maart 2016 om 22:55

Er valt hier Sagan niks te verwijten. Als hij ni mee ging met kwiat dan zou die waarschijnlijk een lange solo gedaan hebben. Meerijden was ook logisch want anders kwamen er nieuwe aanvallen en zijn slechte sprint na een zware wedstrijd is opvallend, maar kan hij tijdens de wedstrijd niks aan doen.

0
Janjanssen98765 25 maart 2016 om 23:42

Hier kan Boonen een voorbeeld aan nemen, Sagan is tenminste een ware kampioen.

0
VDB44 26 maart 2016 om 00:03

@Janjanssen98765: weer een keyboardhero, als je 5 keer E3 hebt gewonnen, dan kan je jouw woorden wel relativeren denk ik

0
achilles 26 maart 2016 om 00:14
Quote:
Na zo’n koers stelt je sprint dan ook niet zo veel meer voor.

Lijkt wel zijn credo te worden, eerst een brute inspanning en daarna is zijn sprint inderdaad weg.

Misschien kan Sagan daarin een voorbeeld nemen aan Boonen @Janjanssen ;)
Het ook daadwerkelijk afmaken na een cartouche of 2.

0
GreenDay 26 maart 2016 om 10:51

Noud: Ik vind Sagan voorlopig niet de allerallerbeste. Dat kun je ook niet zijn als er steeds iemand beter is, dan ben je op zijn hoogst het meest constant. Hij verdient het wel om eens te winnen natuurlijk, altijd bereid om te koersen en een zeer hoge gunfactor. De enige wereldster in het wielrennen, spraakmakend iemand!

0
Janjanssen98765 26 maart 2016 om 10:52

@vdb44

Wedstrijden winnen maakt je nog geen ware kampioen

@achilles

Laten we blij zijn dat de renners niet meer enkele cartouches over hebben, we weten namelijk allemaal waar die vandaan kwamen.

0
achilles 26 maart 2016 om 11:29

@Janjanssen
Wegrijden en ook maar iets overhouden voor een sprint is iets anders dan 5x demarreren bergop. Maar goed.
Kwiatkowski had alleszins ook meer dan 1 pijl op zak. Aanvallen, wegrijden en wegblijven en dan een kloeke sprint. Weten we nu ook allemaal waar dat vandaan komt?
Probleem ligt gewoon bij Sagan die blijkbaar altijd de tol betaald na 1 aanval (in een zware koers).

0
leor 16 26 maart 2016 om 23:38

Sagan verliest hier niet van Kwiatkowski, maar zoals steeds is zijn sterkere tegenstander zijn eigen arrogantie. Ondanks al het gekregen talent slaagt deze renner er telkens toch maar in, om door show en zelfoverschatting, een bijna zekere overwinning de nek om te wringen. Grappig dat dit dom koersen, hem bij sommigen blijkbaar wel sympathiek doet ogen.

Het beste dat hem nu kan overkomen is een zware blessure en bijgevolg veel tijd om na te denken. Zo kan hij misschien eindelijk eens leren uit zijn fouten en beginnen winnen. (Al mag hij van mij gerust de anti-held blijven spelen en het winnen aan de echte renners laten)

0
girardengo 26 maart 2016 om 23:59

@leor16
Hij is natuurlijk wel een ‘echte renner’. Ik krijg het idee dat hij het slachtoffer van zijn eigen succes is geworden, door zijn rol van ‘echte aanvaller’. Dan win je helaas wat minder, maar krijg je wel vele fans. Voorlopig schikt hij zich in zijn rol; hoelang nog?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone