Sagan: “Ik heb twee foutjes gemaakt”

maandag 3 juli 2017 om 18:00

Peter Sagan was vanmiddag logischerwijs zeer tevreden met zijn overwinning, maar hij toonde zich achteraf ook zelfkritisch. “Ik heb foutjes gemaakt, maar toch won ik”, zei de wereldkampioen in het flashinterview.

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Peter Sagan en Wout van Aert. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

“Of ik last had van druk? Wat is druk? Ik weet niet wat dat is”, lachte hij. “Ik wil mijn ploeg bedanken voor al het werk. Het was niet gemakkelijk met de tegenwind en alle stress in het peloton, maar ze hebben goed werk verricht.”

Op 400 meter van de aankomst ging Sagan Porte eigenhandig terughalen. “Ik zag een gaatje en besliste om te versnellen. Het was dan nog ver, eigenlijk veel te ver. En toen ik dan mijn sprint inzette, ging mijn voet uit mijn pedaal. Dat was nog een extra foutje, maar ik won wel. Al kwam Michael Matthews nog heel dicht.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

SuperPippo 3 juli 2017 om 18:04

Offtopic: waar zijn de helikopterbeelden gebleven?? Gister en vandaag niet gezien; groot gemis!

beni 3 juli 2017 om 18:06

Fouten maken en winnen.terechte winnaar! Gesink laat lopen?

schipperaar 3 juli 2017 om 18:12

Gaat op het vlakke ook alles winnen, half stilvallen en dan nog zo’n demarrage.

reusjen 3 juli 2017 om 18:26

@SuperPippo
Dan heb jeniet goed gekeken..

SuperPippo 3 juli 2017 om 18:36

@reusjen
Van de finish bedoel ik.

SteVwonder 3 juli 2017 om 18:39

Na een foutje winnen is wel erg hip de laatste dagen ;)

EdEnd 3 juli 2017 om 18:40

Gewoon in de sprint je schoen weer inklikken en doorrijden… die kerel kent heel geen stress zo lijkt het.

Secondant 3 juli 2017 om 18:41

Vanwaar die ski-bril bij Sagan? Ben wel benieuwd naar het verhaal achter dat grapje.

Nick Doup 3 juli 2017 om 18:43

@Secondant
Een persoonlijke sponsor van Peter ;)

Nickoz 3 juli 2017 om 18:43

Wat een baas deze man.

koos1 3 juli 2017 om 19:05

Een motorcross bril volgens Sagan….dus gewoon een reclame stunt van de sponsor

klootje kriekeljon 3 juli 2017 om 19:06

Sommige zaken moet je in het verleden laten, zoals foeilelijke brillen vormgegeven zoals in de jaren ’80.

denise 3 juli 2017 om 20:10

Peter de Grote doet zijn naam eer aan.

Romāns Vainšteins 3 juli 2017 om 20:11

Tegenwoordig zitten achter elk spontaan grapje van Sagan 2 hoofd- 3 subsponsoren lijkt het wel. Hahahaha, koop die shit.

moa 3 juli 2017 om 20:19

Derde foutje: ***
edit redactie: let op je taalgebruik
Belachelijk dat ie met skibril komt aanzetten. Weinig authentiek nog deze krachtpatser jammer genoeg. Ook al een ander snorretje op vraag van het marketingbureau.

TykkeThor 3 juli 2017 om 20:26

Wanneer heeft hij iets vergelijkbaars gedaan dan? Dit is de eerste keer voor zover ik me kan heugen.

moa 3 juli 2017 om 20:38

Welk taalgebruik?

Hij maakt haast meer reclame dan dat ie fietst. Veel training heeft ie gelukkig niet nodig.

denise 3 juli 2017 om 20:45

Als je 6 miljoen verdient mag je toch wat reclame maken voor je sponsor.

Samus_Aran 3 juli 2017 om 21:41

Hij weet niet wat druk is? Kijk is terug naar je voorjaar Sagan, toen kraakte je hard onder de druk… Er zijn scheldtirades van hem te vinden op youtube na Milan-San Remo en Gent-Wevelgem… Om nog maar te zwijgen over alle tactische blunders die hij maakte in zowat elke klassieker waar hij dit jaar aan de start stond. Vallen in Strade Bianche, te vroeg beginnen sprinten in Milan-San Remo, valpartij in E3 Harelbeke (na de juiste slag al gemist te hebben), Van Avermaet en Keukeleire weg laten rijden in Gent-Wevelgem, te dicht bij de nadar rijden in de Ronde van Vlaanderen en ga zo maar door.

sooike 3 juli 2017 om 23:36

@Samus Aran
Het lijkt erop dat je Sagan niet zo mag…..! Heb respect voor deze man die ondanks al zijn “tactische blunders” er vandaag toch weer mooi stond ! Je maakt jezelf en beetje belachelijk met een dergelijke reactie !

schipperaar 3 juli 2017 om 23:46

@sa
Vandaag maakte ie twee tactische blunders anders had gva gewonnen waarschijnlijk. Druk kent ie niet, goed te zien aan zijn laconieke uiterlijk, mooi sportman.

Romāns Vainšteins 3 juli 2017 om 23:51

Nee hoor, hij plaatst gewoon zijn lacherige uitspraak “Of ik last had van druk? Wat is druk? Ik weet niet wat dat is” in perspectief. Belachelijker zijn zij die steeds 'respect' eisen voor hun eigen troetelcoureurtjes.

Ik mag Sagan een stuk meer dan van Avermaet maar eerstgenoemde brak dit voorjaar waar de laatste ijskoud was. Sneu toch altijd het slaafs volgen / per definitie afbranden ongeacht de feiten. 'toon respect!' is ook lekker respectvol he, pff.

'Druk kent ie niet, goed te zien aan zijn laconieke uiterlijk'

OMG

sooike 4 juli 2017 om 08:04

@RV
Zet vanavond je biertjes iets kouder. Maakt je minder verwarrend. Ik heb je post drie keer gelezen maar ik kom er niet uit…

Romāns Vainšteins 4 juli 2017 om 09:30

Jaja, daar hebben we de 0-zeggende reactie met alcohol-insinuatie. Laatste redmiddel voor de uitgelulde.

schipperaar 4 juli 2017 om 09:47

@sooike
Trek het je niet aan, alleen Tlj mag vertroeteld worden bij een opeenstapeling aan blunders, het werkt nu eenmaal als een lap op de bekende stier om t eender wie mijn favoriet is, niet alleen Petertje natuurlijk die zo grappig Engels spreekt en nog een paar andere talen.

Headlines

Materiaalzone

Populair