Sagan: “Démare was erg agressief”

Sagan: “Démare was erg agressief”

foto: Sirotti

donderdag 22 september 2016 om 17:02

Peter Sagan wist de hectische sprint in Sint-Pieters-Leeuw op zijn naam te schrijven. In de finale werd er door meerdere renners stevig uitgedeeld en gekwakt, maar diskwalificaties volgden er niet. “Er waren wat problemen, maar dat heb je toch in een sprint”, zei Sagan in het flashinterview.

Fotofinish
Na afloop keek de wereldkampioen de beelden terug op de camera, maar hij was een stuk minder vrolijk dan woensdagmiddag. “Ik moest om de beelden lachen. Sommige renners zijn niet blij. Maar ik wist niet zeker of ik gewonnen had, want het was heel erg close met André Greipel. Ik wachtte op het resultaat. Toen dat er was, was ik heel blij met mijn timing. Door de tegenwind was het niet gemakkelijk. Ik had in de laatste honderden meters wat problemen, maar dat heb je toch in een sprint. Ik denk niet dat ik een fout gemaakt heb. Arnaud Démare was erg agressief. Ik denk niet dat het erover was, ik week in ieder geval niet van mijn lijn. De bonusseconden stemmen me tevreden, want daardoor heb ik een iets grotere voorsprong. We willen het goed doen in de ploegentijdrit morgen.”

Dit artikel delen:

25 Reacties

tight 22 september 2016 om 17:06

Aah juist
¨Na afloop keek de wereldkampioen de beelden terug op de camera, maar was een stuk minder vrolijk dan woensdagmiddag. “Ik moest om de beelden lachen. Sommige renners zijn niet blij.¨
¨ Toen dat er was, was ik ben heel blij met mijn timinig. ¨
¨De bonusseconden maken met in ieder geval blij¨

0
Kingstown 22 september 2016 om 17:07

Dit doet echt pijn aan de ogen om te lezen.
Wat een haastig prut artikel.

0
wielrenner 22 september 2016 om 17:13

Niet blij, wel blij, heel blij…..

0
polke 22 september 2016 om 17:21

De hemel poorten stonden op een kier

0
schipperaar 22 september 2016 om 17:31

Zal nog even duren voor het een echte patron wordt.

0
girardengo 22 september 2016 om 17:50

Hij week wel degelijk van zijn lijn, maar dit wordt tegenwoordig nauwelijks nog bestraft.

0
Don Hamstre 22 september 2016 om 17:51

Wel grappig dat er voor gekozen is deze titel te gebruiken, terwijl Sagan toch direct vermeldt dat het niet over de grens was. Dit ruikt een beetje naar sensatiejournalistiek…

0
Nils96 22 september 2016 om 17:54

Journalistiek wanproduct dit. In het interview hoorde Sagan de situatie juist duidelijk bagitalliseren. Er was ook niets aan de hand wat niet door de beugel kon.

0
Silent Hill 22 september 2016 om 18:00
Quote:
Sagan: “Démare was erg agressief”
Quote:
Arnaud Démare was erg aggressief.

Nu nog aggresief en we zijn er.
Laten we het op een offday houden.

0
Frits des Jeux 22 september 2016 om 18:02

@Giradengo Bouhanni was op zeker gediskwalificeerd. In Hamburg was er minder aan de hand

0
Lalsacien 22 september 2016 om 18:16

Is er letterlijk vanuit het Engels van Sagan vertaald? Met zijn fouten erbij?

0
Orakel 22 september 2016 om 18:21

Ik ben niet blij met dit artikel maar wel verward wat mij weer blij maakt dus kortom een mooi bericht lachen mag is ook leuk net zoals blij. Gaarne deze flutreactie op dezelfde wijze behandelen als het geplaatste flutartikel. Dank U!

0
Ainu 22 september 2016 om 18:26

Ik denk niet dat dit volledig te vergelijken is met de acties waarvoor Bouhanni doorgaans een DQ krijgt. Als je de beelden bekijkt zie je dat Démare eerst Sagan naar links forceert om rond een renner te rijden. Sagan geeft hem die ruimte en wil dan terug naar rechts het wiel van Kristoff pakken. Of dat een DQ waard is durf ik niet zeggen maar ik vind in elk geval niet dat Sagan Démare zomaar de hekken in rijdt.

0
Eerq 22 september 2016 om 18:58

Volgens mij was er maar een contact in de hele sprint en aanloop..en dat waren Sagan en Demare…
Dus die" meerdere" renners herken ik niet.
Ik denk dat Ainu het keurig verwoord heeft.

0
nederbelg 22 september 2016 om 19:47

Misschien deed Sagan wel zijn best om een zinnetje Nederlands te spreken, en zei hij eigenlijk ” ‘k dee maar, was erg agressief” …

0
Darth333 22 september 2016 om 23:10

Ik snap de kritiek op dit artikel niet helemaal. Toen Sagan de beelden terugkeek leek hij helemaal niet blij. En ja, dit is letterlijk vertaald wat Sagan in het Engels zei. Het feit dat Sagan zeker niet bij de meest intelligente renners van het peloton hoort, kan de redactie ook weinig aan doen. Dit waren echt de woorden van Peter.

0
Coldeportes 22 september 2016 om 23:59

En voor de zoveelste keer een titel die de lading niet dekt, maar gericht is op stemmingmakerij…..

Sagan bagatelliseert het, maar wordt neergezet als een jankerd met deze titel.
Niet sjiek.:6

0
sooike 23 september 2016 om 00:09

Inderdaad geen schoolvoorbeeld van correcte, objectieve journalistiek. Iedereen met een beetje kijk op wielrennen ziet dat Sagan niet van zijn lijn afhaakt en twee forse stompen van Demare incasseert. Weer een mooie overwinning voor deze “wereldtopper” !

0
girardengo 23 september 2016 om 00:24

@sooike
Dus iemand die ziet dat Sagan van zijn lijn afwijkt heeft geen kijk op wielrennen;-)

0
Romāns Vainšteins 23 september 2016 om 00:44

In ieder geval weet Sooike in een aantal posts mooi weer te geven hoe vrij toepasbaar het begrip ‘wereldtpper’ is. Het was een stoere sprint waar Demare niet op wilde geven maar Sagan, ondanks de slimme Greipel, gewoonweg de beste was.

0
Leukefans 23 september 2016 om 04:14

Misschien nog eens redactievergadering organiseren op Wf, want de laatste tijd gaat het hier toch een bepaalde richting uit en dat is niet de meest kwalitatieve…

0
Doordrijver 23 september 2016 om 07:25

Sagan heeft niks misdaan. Hij springt naar het wiel van Kristoff en blijft op die lijn tot Demare wat klappen uitdeelt.

0
Japsie 23 september 2016 om 07:43

Wat een gezeur op de redactie hier zeg. Quasi-intellectueel geneuzel. Gewoon letterlijk vertaald uit het brabbel Engels van Sagan. Je kunt er je eigen verhaal van maken of het letterlijk houden. Er is gekozen voor dat laatste. Prima.

0
Koel 23 september 2016 om 08:11

Japsie – 23 september 2016 om 07:43
Er wordt gekozen voor een “kop” die de meeste reacties genereert.

0
Zadelpen 24 september 2016 om 03:48

@ Nederbelg

Hahaha ;-).

0

Headlines

Populair

Materiaalzone