Rui Costa wint bergrit in San Juan, Mollema nieuwe leider

vrijdag 27 januari 2017 om 17:59
Rui Costa wint bergrit in San Juan, Mollema nieuwe leider

foto: Sirotti (archief)

De vijfde etappe in de Vuelta a San Juan is gewonnen door Rui Costa. De oud-wereldkampioen bleek de sterkste in de bergrit met aankomst op de top van de Alto Colorado. Zijn overwinning is de eerste zege voor de ploeg UAE Abu Dhabi, de opvolger van Lampre-Merida.

Costa reed in het slot van de klim weg bij de Colombiaan Rodolfo Torres, die als tweede eindigde. Bauke Mollema finishte als vijfde en is de nieuwe leider in het algemeen klassement. Zijn voorsprong op Oscar Sevilla bedraagt veertien seconden.

De Argentijnse rittenkoers duurt nog tot en met zondag. De komende twee dagen staan er twee relatief vlakke ritten op het programma.

Dit artikel delen:

34 Reacties

thombvb 27 januari 2017 om 18:01

Hup Bauke!

0
Jalabertje 27 januari 2017 om 18:09

Weet iemand of er nog veel bergritten komen? Zit hij al in de pocket voor Bauke?

0
jorryt 27 januari 2017 om 18:12

Dat die ook nog eens wint

0
horsm 27 januari 2017 om 18:12

@jalabertje, zo te zien is het vlak. Check: http://www.wielerflits.nl/nieuws/229339/voorbeschouwing-vuelta-de-san-juan-2017.html

0
TykkeThor 27 januari 2017 om 18:15

@Jalabertje
Morgen en overmorgen twee vlakke ritten, dus gewoon in het peloton finishen en de buit is binnen.

Puike prestatie ook weer van de jonge Bernal, en Nibali nog matig, maar dat had ik ook niet anders verwacht eigenlijk.

0
xistnc 27 januari 2017 om 18:15

Eerste overwinning ooit voor 'say Oeh Aah Eeh Abu Dhabi'. Of heb ik er eentje gemist?

Geniaal toch weer, die Oscar Sevilla. Hoe is't met Mancebo trouwens?

0
RainbowJersey 27 januari 2017 om 18:24

Eerste ja, wel een paar ereplaatsen voor Kump in de TDU

0
djoriana 27 januari 2017 om 18:31

"United Arab Emirates Abu Dhabi"
was ook een beetje lang op het shirtje. dan zou je zo'n androni taferelen krijgen haha. net zo'n ploeg die niemand kan uitspreken

0
Baukema Tomoulin 27 januari 2017 om 18:43

Rosas houdt zich ook goed in het klassement. Hij mag trots op zijn prestatie zijn als 3-voudig oud winnaar.

0
LucasR 27 januari 2017 om 18:44

Lekker Bauke!

0
woutie 27 januari 2017 om 18:47

DNF van Viviani, zo wordt het nog makkelijk voor Gaviria en Boonen om de laatste 2 etappes te winnen.

0
wiebipedia 27 januari 2017 om 18:47

Oscar Sevilla :0

Mooi begin van het seizoen voor Bauke. Hopelijk een opstap naar meer succes

0
nederbelg 27 januari 2017 om 19:02

@woutie
‘Viviane stapte gedemoraliseerd af’, zoiets? ;-)

0
pieterjan137 27 januari 2017 om 19:22

Welke kaart zal Quick Step Floors morgen trekken? :p

0
tricoloor 27 januari 2017 om 19:32

Boonen ze zouden om en om sprinten. Nu viviani weg is zie ik geen reden om van het plan af te wijken.

0
Tuubke 27 januari 2017 om 19:44

Hè, nu al afgelopen? Ik wou er vanavond juist eens lekker voor gaan zitten…
Nou ja, het resultaat telt: goed voor Mollema! Weet iemand of je de slotklim kunt terugkijken?

0
Christian 27 januari 2017 om 19:54

Er waren technische problemen tijdens de uitzending, en dus geen beelden.

0
ah-ja 27 januari 2017 om 20:01

Mooie binnenkomer voor UAE en voor Costa, geen veel-winnaar maar begint er lekker vroeg aan, dat belooft

0
marfan 27 januari 2017 om 20:31

Bauke verliest nog een hoop in het laatste stuk. Zit toch eerst bij de eerste 3 en komt als 5e over de lijn…. expres laten lopen, toch eerste ?

0
ah-ja 27 januari 2017 om 21:01

Rui Costa lijkt op Mollema, maar dan zonder flaporen

0
Vic413 27 januari 2017 om 21:05

Wart een mafketels die vlaggemannen

0
Rondo 27 januari 2017 om 21:29

Lekker voor Mollema. Goed voor het zelfvertrouwen. Helpt wel dat trainen met Bertje. Hopelijk een goed koppel.

0
zacht 27 januari 2017 om 21:30

Tof dat oude wielrennen.

0
zipp404 27 januari 2017 om 22:10

Ik zie Costa graag winnen, dat moet hij vaker doen. Leuk duo met Atapuma trouwens

0
Purito 27 januari 2017 om 22:23

Ik zei het voor de start al over Sevilla. Die man is nog zo constant op zijn leeftijd. Hij staat er altijd in dit soort koersen.

Ook zoals verwacht een hele sterke Torres. Aanvallen en voor spektakel zorgen: zoals altijd! En dat krijgen we dus niet te zien in de Giro. Lachwekkend!

0
  • 1
  • 2

Headlines

Populair

Materiaalzone